Apakšveļas leģenda: La Perla augstās modes vēsture

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Svinot savas pastāvēšanas 15 iedvesmas gadus, tirdzniecības centrs Spice iepazīstina Egoistes lasītājas ar leģendāro apakšveļas zīmolu no Itālijas La Perla, kura produkcija beidzot nopērkama arī Rīgā. Pirmais ekskluzīvā zīmola veikals Latvijā pirms dažiem mēnešiem tika atvērts tieši Spicē, piedāvājot sievietēm patiesi greznu apakšveļu.

Pavasaris, kad siltie saules stari atmodina jutekliskumu un kad gribas uzvilkt kaut ko skaistu, ir piemērotākais brīdis izsmalcinātās La Perla produkcijas tuvākai iepazīšanai. Turklāt līdz 22.maijam ikviens pirkums Spicē vērtībā virs 50 eiro, piedalās izlozē, kurā 150 veiksminieki laimēs lidojumu uz Londonu divatā.

Pirms sešdesmit gadiem kāda šuvēja no Boloņas, vārdā Ada Masotti, atvēra mazu ateljē, un drīz pilsētas smalkākās dāmas dedzīgi pielaikoja krāšņus un nekad agrāk neredzētus veļas gabalus.

Amatnieka prasmes, zināšanas par cilvēka ķermeni, dzirkstoša radošuma un tradīciju saplūšana, kā arī nemitīgi meklējumi kvalitātes uzlabošanas jomā bija tie noteicošie faktori, kas mazo, 1954. gadā dibināto Adas Masotti laboratoriju, ko vēlāk vadīja viņas dēls Alberto Masotti, pārvērta par La Perla, tirgus līderi apakšveļas un peldkostīmu modes sektoros.

Šodien La Perla ir nozīmīgs spēlētājs uz globālās skatuves, ar tai raksturīgo ekskluzīvo preču zīmogu.

Zīmola rašanās

Ar pēckara laikam raksturīgo enerģiju un tieksmi pēc panākumiem 1954. gadā Boloņā Ada Masoti atvēra mazu darbnīciņu, kur šuva korsetes, nosaucot to par La Perla, kas nozīmē – pērle.

Boloņa jau gadsimtiem ilgi bija slavena ar zīda rūpniecības un izsmalcināta tekstila industrijas tradīcijām, kas kalpoja par augsni atkal popularitāti ieguvušo sieviešu korsešu šūšanas skolas attīstībai.

Ada Masoti tika apmācīta labākajā pilsētas darbnīcā, kļūstot par profesionālu korsešu šuvēju laikos, kad korsešu izgatavošanā noteicošais bija nevis elastīgās šķiedras materiāls, bet meistara prasme pašūt korseti atbilstoši augumam. Pateicoties šīm amata apmācībām, Ada Masoti lika pamatus unikālām aroda prasmēm, kas joprojām ir būtiska La Perla filozofijas sastāvdaļa.

Pirmā La Perla produkcija tika pārvietota ar sarkanu samtu iztapsētās kārbās, līdzīgi kā juvelierizstrādājumi. Šis pirmais solis bija ievads produktu pieteikumam tādai nākotnei, ko nebija iespējams pat iedomāties.

Attīstība, inovācijas, jaunas līnijas

Sešdesmitajos gados La Perla sāka nopietnus eksperimentus ar dizainu, izmantojot drosmīgas krāsas, mežģīnes un zīdu. Kā jaunums parādījās krāsaina veļa. Papildus tam La Perla izveidoja komplektus izteiktā B.B stilā, kam raksturīgi vijumi, rūtis, ziedu faktūras ar mežģīņu ielaidumiem un citiem palīgmateriāliem, kas papildina melnos mežģīņu krūšturus ar krāsainu ziedu rotātiem zeķturiem.

1965. gadā La Perla drosmīgi pievērsās peldkostīmu modei, radot savu pirmo kolekciju. La Perla pludmales kostīmi apvienoja šarmantu estētiku ar nebeidzamiem jaunu dizaineru meklējumiem un augstās modes ietekmi.

1971. Gadā La Perla radīja pirmo zīda naktskreklu ar trīsstūrveida formas krūšturi.

Pēc feministu kustības 70. Gados La Perla apakšveļa atgriežas ar lielisku stilu, izrādot vēl vairāk mežģīņu, zīda un caurspīdīguma.

1978. gadā La Perla kolekcijās dominēja elastīgas mežģīnes, atbilstoši tā laika modes prasībām, kā arī dabiskas formas un apģērbs, kas cieši pieguļ ķermenim.

Līdz 1980.gadam La Perla bija kļuvusi par lielu uzņēmumu, kas specializējas dažādu veidu apakšveļas un peldkostīmu ražošanā. Īpašās prasmes nodrošina iespēju variācijām.

1983. gadā La Perla rada pirmo mežģīņu2odiju ar platām plecu lencītēm. Šis modelis kļūst par prelūdiju jauna veida veļai, ko kā topiņus valkā zem žaketēm, ar mērķi daļēji noslēpties, un daļēji būt redzamiem.

1986. La Perla parfīma dzimšanas gads. Izliektas formas pudelīti, kas atgādina sievietes augumu, radījis ievērojamais dizainers Pierre Dinand, ar vēlmi atspoguļot parfīma pudelītes saturu, kas ir La Perla būtība: greznība un vilinājums.

1990. La Perla nāk klajā ar jaunu, tēlainu stilu: pašpārliecināta, skaista sieviete, kuras āriene liecina par izlēmību un drosmi, tērpta mežģīnēs un tillā, un atbilstošos aksesuāros: kurpēs, dārgakmeņos, žaketēs un cepurēs. Stilistiskā izvēle izceļ veļas nozīmi modes pasaulē.

La Perla globālā ekspansija

1991. gadā pirmais La Perla veikals tiek atklāts Milānā, Via Montenapoleone. Tam sekoja veikalu atvēršana Parīzē, Losandželosā, Londonā un Ņujorkā.

1997. Starptautiskās preses uzmanību piesaista trīs albumi, kas atspoguļo La Perla stilu un radušies sadarbības rezultātā ar itāļu fotogrāfu Marino Parisotto. Senso veltīts korsešu modes pasaulei, Tropico atspoguļo peldkostīmu modi, bet Swing iemūžinātas La Perla fitnesa kolekcijas.

2001. Tiek izveidots krūšturis Brassiere-Bretelle, divas platas mežģīņu lentas, kas nosedz krūtis, atgādinot vīriešu bikšturus. Šim modelim piemīt kinematogrāfiska vērtība, ar slaveno ainu no Brain de Palmas filmas Femme Fatale.

2001. La Perla Pret-a-Porter gatavs valkāšanai kolekcija debitē uz mēles Milānā, prezentējot dienas un nakts veļas kolekciju, kas ieturēta vienotā stilā un emociju gammā.

2003. La Perla interpretē jauno seksa revolūciju, kas vērsta uz smalkām un rotaļīgām erotiskām izjūtām, radot zīmolu Perla black labels, kas ietver korsešu un seksīga šika produktu līniju.

2004. Lai nosvinētu piecdesmito gadadienu, La Perla rada īpašu ierobežota apjoma kolekciju, veidotu no smalkākajām Venēcijas mežģīnēm, kas radītas speciāli La Perla vajadzībām uz senatnīgām stellēm.

2008. La Perla izveido ierobežota apjoma Filigree kolekciju, jauna veida filigrānu La Perla apakšveļu, ko iedvesmojusi dārgmetālu šķiedru apstrādes māksla. Šīs kolekcijas galvenais elements ir krūšturis, kas veidots no 14 karātu zelta Ingot šķiedras.

2013. La Perla kļūst par Pacific Global Management Group daļu, kas ir starptautiska talantu pārvaldes kompānija, kas pieder itāļu uzņēmējam Silvio Scaglia.

2014. La Perla pārpozicionē līniju vīriešiem, iekļaujot dažādas stila lietas. Jaunus stila veikalus atver Parīzē, Rue de Grenelle, Londonā, Old Bond Street, Honkongā, Pacific Place, un Makao, viesnīcā Four Seasons. Zīmolu izmanto, filmējot Volstrītas Vilku, ar spožiem brīžiem uz ekrāna ar Margot Robbie [The Wolf of Wall Street].

2016. Lai izvērstu darbību ārpus luksusa veļas segmenta, 2016. gada janvārī La Perla paziņo par sadarbību ar Brazīlijas dizaineru Pedro Lorenco [Pedro Lourenço] kā pirmo īsto radošo direktoru. Lorenco pirmā kolekcija 2016. gada rudens sezonai prezentēta Milānas modes nedēļā šīgada februārī.

«La Perla kopā ar Pedro Lorenco sapludinās robežas starp apakšveļu, pludmales tērpiem un virsdrēbēm, dabiski akcentējot jutekliskumu, eleganci un izsmalcinātību, « sacīja La Perla direktors Silvio Scaglia. Ar jaunā radošā direktora palīdzību La Perla plāno kļūt par starptautisku dzīvesstila zīmolu, jo īpaši ar tās Extended Intimacy [paplašinātās intimitātes] konceptu, kas ietver dienas apģērbu. Turpmākajos gados La Perla turpinās augt un mainīties, un mūs pārsteigt un ievilināt savā aizraujošajā itāļu pasaulē.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu