Ziņu par pazudušo "Kaupo" joprojām nav (52)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Apritējis gads, kopš oficiāli starptautiskajā un arī Latvijas teritorijā meklēšanā izsludināja Latvijā reģistrētā katamarāna "Kaupo" ekipāžas dalībniekus, taču ziņu par pazudušo komandu joprojām nav, apliecināja Valsts policijā.

Valsts policijas (VP) Personu meklēšanas nodaļas darbinieki 2010.gada 2.februārī izsludināja meklēšanā 1948.gadā dzimušo Aleksandru Popovu, 1948.gadā dzimušo Svetlanu Timofejevu un 1970.gadā dzimušo Aigaru Grenbergu-Grīnbergu, bet informācijas par to, kas noticis ar šiem cilvēkiem, joprojām nav.

Nav informācijas kopš 2009.gada 2.septembra

Katamarāns "Kaupo" un tā ekipāžas dalībnieki pazuda ceļojuma laikā Indijas okeānā, posmā starp Dienvidāfriku un Austrāliju. Par katamarānu un ekipāžas dalībniekiem nav informācijas no 2009.gada 2.septembra.

Katamarāns "Kaupo" kapteiņa Aleksandra Popova vadībā 2008.gada 1.novembrī no Rīgas devās savā otrajā braucienā apkārt pasaulei. Kapteinis ar "Kaupo" bija iecerējis veikt sarežģītu un bīstamu maršrutu no rietumiem uz austrumiem.

Katamarāna "Kaupo" maršruts bija iecerēts Rīga-Laspalmasa-Riodežaneiro-Riogrande do Sul-Keiptauna-Fremantle-Melburna-Velingtona Jaunzēlandē-Puerto Monte Čīlē-Keiphorna-Buenosairesa-Riogrande do Sul-Azoru salas-Rīga. Ceļojuma kopējais ilgums bija plānots divi gadi.

"Kaupo" ceļojuma laikā 2009.gada 7.janvārī tika saņemta ziņa, ka uz katamarāna, kas atradās pie Portugāles, ceļā uz Kanāriju salām, 110 jūras jūdzes no krasta, izcēlies ugunsgrēks. Taču šī informācija vēlāk izrādījās maldīga. Latvijas glābēji bija saņēmuši informāciju, ka ir aktivizēta uz Latvijas katamarāna uzstādītā avārijas radioboja, tāpēc nekavējoties šī informācija tika nosūtīta jūras glābējiem Lisabonā. Portugāles meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs visu dienu centies nodibināt radiosakarus ar "Kaupo", taču tas izdevies tikai vakarā, noskaidrojot, ka sākotnēji saņemtā informācija no Portugāles Jūras spēku kuģa, ka uz katamarāna izcēlies ugunsgrēks, izrādījusies maldīga. Pārpratuma iemesls bijušas tehniskas problēmas, iespējams, arī komunikācijas problēmas starp "Kaupo" un Portugāles Jūras spēku kuģi, kurš uztvēra avārijas signālu.

"Kaupo" bija tehniskas problēmas ar dzinēju, un vienu cilvēku evakuēja

Pēc katamarāna "Kaupo" apskates Portugāles Jūras spēki tomēr nolēmuši veselības apsvērumu dēļ veikt viena cilvēka evakuāciju, izmantojot helikopteru, lai nekavējoties nogādātu viņu tuvējā slimnīcā. No katamarāna tika nocelts mehāniķis Nikolajs Vederņikovs. Ievērojot, ka katamarānam "Kaupo" bija sabojājies  dzinējs, visu nakti drošības apsvērumu dēļ to novēroja Portugāles Jūras spēku patruļkuģis, bet vēlāk tam tika sniegta nepieciešamā tehniskā palīdzība. Pēc nelielā remonta "Kaupo" turpināja iesākto braucienu apkārt pasaulei, dodoties uz Laspalmasu.

2009.gada 25.augustā "Kaupo" atstāja Keiptaunu Dienvidāfrikas Republikā un devās Austrālijas virzienā.

"Kaupo" bija pirmā buru jahta Latvijā, kas veica ceļojumu apkārt pasaulei

Katamarāns "Kaupo" bija pirmā buru jahta Latvijā, kas veica ceļojumu apkārt pasaulei, ceļojums ilga trīsarpus gadus - no 1999.gada 31.oktobra līdz 2003.gada 21.martam.

Komentāri (52)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu