30% pircēju veikalos Maxima izvēlas norēķināties pašapkalpošanās kasēs

Ilustratīvs attēls

FOTO: Ieva Čīka / LETA

Tehnoloģiju jaunumi ienāk arī mazumtirdzniecības nozarē, to diskusijā «Kā maksāsim nākotnē?» apliecina Maxima Latvija IT departamenta direktors Mārtiņš Smilga. Trīs galvenie virzieni, kas šobrīd tiek attīstīti, ir pašapkalpošanās kases, iespēja norēķināties ar bezkontakta kartēm un e-komercija jeb preču piegāde uz mājām.

Šādi tehnoloģiju jaunievedumi ir modernas iepirkšanās atslēga, jo tas ir ātri, ērti un atbilst laikmetam. Maxima Latvija ir pirmais tirdzniecības tīkls Latvijā, kas ieviesa pašapkalpošanās kases, un šobrīd tas iespējams jau 36 veikalos. «To, ka pircēji novērtē šo funkciju, apliecina statistika – 30% pircēju šobrīd dodas norēķināties pašapkalpošanās kasēs. Plānojam un vērtējam šādu opciju ieviest arī veikalos ārpus Rīgas un Pierīgas, jo tas ir ātri, turklāt mūsu veikalos ir iespējams izvēlēties par pirkumiem maksāt skaidrā naudā vai ar karti,» stāsta Mārtiņš Smilga, piebilstot, ka vidējais pirkuma grozs ir zem 10 vienībām. Ja klientam ir ievērojami vairāk preču, visbiežāk viņš dodas par tām maksāt pie ierastās kases.

Tā kā aizvien pieejamākas un populārakas kļūst bezkontakta maksājumu kartes, tad arī to izmantošanas biežums, iegādājoties pārtikas produktus, aug. «Maxima veikalos gada laikā maksājumi ar šāda veida karti ir trīskāršojušies, taču sagaidām, ka limita pacelšana līdz 25 eiro raisīs vēl plašāku pielietojamību,» tā par tuvāko nākotni saka Maxima Latvija IT departamenta direktors.

Daļa cilvēku ir bažīgi par maksājumu drošību ar bezkontakta karti, taču Mārtiņš Smilga apliecina, ka terminālu drošības sistēmas izveidotas tādas, ka nauda tiks noņemta tikai vienu reizi, neraugoties uz to, cik reizes karte tiks pietuvināta terminālam.

«Vai šādas tehnoloģijas aizvietos cilvēku? Nē, jo veikals ir kā dzīvs organisms, tāpēc nedomāju, ka mazināsies vajadzība pēc cilvēkresursiem. Pat pie pašapkalpošanās kasēm ir konsultants, kas palīdz neskaidrību gadījumā, un arī ierastās kases tāpat ir noslogotas, jo cilvēki ar lielu pirkumu skaitu visbiežāk dodas norēķināties tur, nevis paši skenē vairāk nekā desmit preču,» stāsta veikala pārstāvis.

Aizvien izplatītāka kļūst preču pasūtīšana uz mājām, un arī šajā jomā veikalu tīkls aktīvi strādā, taču šeit funkcijas ir nodalītas – Maxima Latvija nodrošina preces, savukārt to pasūtīšanu un loģistiku nodrošina uzņēmums Barbora. «Šis segments arī strauji aug – katru mēnesi ir par 10% vairāk reģistrēto lietotāju, kas vēlas paši izvēlēties pārtiku internetā un to saņemt pie savas mājas durvīm. Dati demonstrē, ka šādi pasūtīta pārtikas groza svars tuvojas 30 kilogramiem, un šāds pakalpojums ir īpaši vērtīgs tiem cilvēkiem, kuriem ir grūtības vai nav laika doties uz veikalu, piemēram, jaunajām māmiņām,» atklāj veikala pārstāvis.

Uz augšu