Mobilly tiecas arī medicīnas jomā nonākt līdz neredzamajiem maksājumiem

Dalīties draugiem E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

Mobilly vadītājs Ģirts Slaviņš

FOTO: ekrānuzņēmums

Tehnoloģiju attīstība paver daudz iespēju atvieglot mūsu ikdienas dzīvi. Mobilly lielākoties atpazīstam kā lietotni, ar kuru iespējams samaksāt par auto stāvvietu, bet šobrīd uzņēmums jau kaļ plānus par neredzamajiem maksājumiem pat medicīnas jomā, to TVNET organizētā diskusijā «Kā maksāsim nākotnē?» atklāj Mobilly vadītājs Ģirts Slaviņš.

Uzņēmums aizvadītā gada beigās piesaistīja investīcijas 1,1 miljona eiro apmērā, tādējādi ļaujot attīstīt aizvien jaunus pakalpojumus, piemēram, neredzamos maksājumus. Kā stāsta uzņēmuma vadītājs, maksājumi par auto stāvvietu jau sasnieguši trešo attīstības līmeni – sākumā norēķini notika ar īsziņas starpniecību, pirms septiņiem gadiem ieviesta aplikācija, bet šobrīd jau vairākās stāvvietās ieviesta automātiska apmaksa. Praktiski tas nozīmē, ka, iebraucot stāvlaukumā, videokamera piefiksē automašīnas reģistrācijas numuru un iebraukšanas laiku un barjera atveras. Braucot prom, atkal tiek piefiksēts izbraukšanas laiks, aprēķināta pakalpojuma cena un notiek automātiska apmaksa par saņemto pakalpojumu.

Kā stāsta Ģirts Slaviņš, jaunās tehnoloģijas aizvien atvieglo cilvēku ikdienu, kas ir galvenais uzdevums un mērķis, ko panākt, piemēram, šādā situācijā cilvēkam nav jāmeklē maks ar skaidru naudu, norēķinu karte vai telefons, jo viss notiek neredzami. «Automatizācijai jāatvieglo dzīve, bet tai pašā laikā tai jābūt cilvēcīgai un saprotamai, par ko arī domājam un rūpējamies,» stāsta diskusijas dalībnieks.

«Šobrīd, domājot par nākotni, strādājam pie tā, ka neredzamos maksājumus var ieviest arī medicīnas jomā, piemēram, pierakstu pie ārsta varētu veikt aplikācijā. Kad esi pie ģimenes ārsta un viņš, piemēram, saka, ka jādodas pie neirologa, aplikācijā ir iespējams redzēt, kur ir tuvākās prakses un kādi ir neirologa darba laiki. Uzreiz arī piesaki vizīti un konkrētajā dienā un laikā dodies pie ārsta. Šobrīd lielās ārstniecības iestādēs teju vai katrā stāvā ir reģistratūra ar vairākām rindām. Izstāvi vienu un saproti, ka tev tomēr bija jāstāv citā, - tas viss ir liels laika patēriņš. Ja ārsts sūta uz rentgenu, tad atkal piesakies aplikācijā un dodies tieši uz procedūru. Kad viss medicīnas iestādē izdarīts, atnāk ziņa, ka par pakalpojumu jāmaksā tik un tik eiro,» tā savu vīziju izklāsta Mobilly vadītājs.

Līdzīgu darbības shēmu varētu ieviest arī citās jomās, piemēram, pie friziera piesakies aplikācijā un brīdī, kad pakalpojums saņemts, dodies prom, dodot akceptu, ka samaksa par saņemto pakalpojumu notiek automātiski.

Runājot par maksājumu nākotni, Ģirts Slaviņš akcentē, ka cilvēku paradumu maiņa teorētiski notiek piespiedu kārtā vai arī piedāvājot komfortu, tādēļ paralēli tehnoloģiskajiem uzlabojumiem uzņēmumā vienlīdz svarīgi ir arī izstrādāt servisu, lai pakalpojumi būtu ērti un saprotami ikvienam interesentam.

Uz augšu