3. Tēvi ir orientēti uz prasmes formēšanu. Pie kam tik ļoti spēcīgi orientēti, ka izteikumi "es esmu vīrietis" un "es protu" ļoti bieži ir sinonīmi. Bērni to uztver ļoti agri, jo radība, kas prot tikai gulēt, ēst un bļaut, tēviem ir nesaprotama un nav interesanta. Tāpēc bērns, kurš nupat patstāvīgi iemācījies staigāt un sēdēt, ātri tiek aizsūtīts jaunā cīnītāja skolā, kur viņu mudina staigāt veiklāk, skriet, lēkt, mest un iemāca daudzas citas dzīvē nepieciešamas prasmes. Bez šīm trim vīriešu funkcijām ir vismaz vēl trīs komplementāras, mātes lomu papildinošas funkcijas.
4. Tēvs palīdz bērnam kļūt neatkarīgākam. Lai tas notiktu, nekas īpašs nav jādara, vienkārši periodiski jābūt blakus savam bērnam un jāuztur kontakts. Caur to bērns saprot, ka ir ne tikai mamma ar savām prasībām un gaidām, bet arī vēl viens liels cilvēks ar pavisam citu pieeju (un kur gan jūs esat redzējuši divus, pat vistuvākos cilvēkus, kuri uz visu raugās absolūti vienādi?). Jā, un piekritīsiet, ka cilvēks var justies daudz drošāks un brīvāks, ja zina, ka nav no kāda viena absolūti atkarīgs, ka ir vēl kāds, pie kura vari vērsties, ja pirmais pēkšņi nevarēs palīdzēt.
5. Tēvs dod alternatīvu uzvedības modeli (kā arī ikviens cits nozīmīgs ģimenes loceklis). Protams, nav īpaši labi, ja mamma un tētis ir pretrunā viens otram. Un tomēr ir daudz labāk, ja ir divi pretrunīgi viedokļi izvēlei, nevis nav izvēles vispār. Un atkal, pētījumi rāda, ka bērniem, kuri ir vērojuši plaša diapazona uzvedības modeļus un mijiedarbības veidus (te nu ir ļoti labi, ja tētiem un mammām pievienojas brāļi, māsas, vectētiņi, vecmāmiņas), ir lielākas iespējas un perspektīvas adaptēties sociumā.