Augulis: Latvijai ir jādomā par ilgtspējīgu finansējumu ceļu tīklam no valsts budžeta

Dalīties draugiem E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

Latvijas satiksmes ministrs Uldis Augulis piedalās Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras un Kazahstānas

FOTO: Evija Trifanova / LETA

Latvijai ir jādomā par ilgtspējīgu finansējumu ceļu tīklam no valsts budžeta, trešdien pēc iepazīšanās ar būvdarbu gaitu uz valsts reģionālajiem un vietējiem autoceļiem Kurzemē sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Saskaņā ar VAS «Latvijas valsts ceļi» (LVC) sniegto informāciju, satiksmes ministrs Ventspils novada pašvaldības vadību informēja, ka nākamgad plānots uzsākt segas pārbūvi arī reģionālā autoceļa Ventspils - Kuldīga - Saldus posmā no Ventspils līdz Piltenei. «Reģionālā ceļa posms no Ventspils līdz Piltenei būs viens no pēdējiem, kas tiks pārbūvēts pateicoties šī perioda Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumam, darbi tiks līdzfinansēti no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzekļiem. Šīs ir vēl viens atgādinājums, ka Latvijai ir jādomā par ilgtspējīgu finansējumu ceļu tīklam no valsts budžeta. Mums ir jāskatās Autoceļu fonda atjaunošanas virzienā,» pauda Augulis.

LVC informēja, ka melnais segums ceļa posmā no Ventspils līdz Piltenei tika uzklāts 1970.gadā un kopš tā laika 2004. un 2006. gadā asfalts atjaunots tikai trīs posmos nepilna kilometra garumā. Līdz ar to ceļa vidējais vecums ir 30 gadu, tā tehniskais stāvoklis ir neapmierinošs.

Satiksmes ministrs norādīja, ka attiecīgā, 30 gadus vecā ceļa posma pārbūves izmaksas tiek lēstas apmēram 13 miljoni eiro. «Jādomā arī par savlaicīgu seguma atjaunošanu asfaltētajiem ceļiem. Patlaban to spējam nodrošināt tikai tajos posmos, kas atjaunoti ar ES līdzfinansējumu, bet ja vēlamies, lai ceļi kalpo maksimāli ilgi bez atkārtotas pārbūves, kas maksā ļoti dārgi, būtu jāparedz nauda virskārtas atjaunošanai arī citos posmos. Savlaicīga ceļu uzturēšana atmaksājas,» uzsvēra ministrs.

Augulis vizītē iepazinās arī ar darbu gaitu uz reģionālā autoceļa Kuldīga - Alsunga - Jūrkalneposmā no Priedaines līdz Ēdolei, kur notiek seguma atjaunošanas darbi. Šajā ceļa posmā jau iztīrīti grāvji un caurtekas. Lai nodrošinātu šķērskritumu, veikta profila labošana. Patlaban notiek 13 pasažieru pieturvietu platformu demontāža un atjaunošana. Šonedēļ sāks klāt asfalta virskārtu. Vēl plānots uzstādīt drošības barjeras un uzklāt horizontālo marķējumu. Darbus veic SIA Binders, to līgumcena 1,65 miljoni eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN). Būvdarbus plānots pabeigt šovasar.

Saskaņā ar LVC sniegto informāciju uz valsts vietējā ceļa Zlēkas - Piltene vietējo autoceļu sakārtošanas programmas ietvaros vairāk nekā 10 kilometru garumā tiek veikta grants seguma sakārtošana un sagatavošana dubultai virsmas apstrādei. Šajā posmā mitrajās, siltajās ziemās un pavasaros transporta ietekmē strauji veidojās satiksmei bīstamas bedres. Tagad grants ceļš ir pastiprināts, sakārtota ūdens atvade, iztīrīti grāvji un caurtekas. Pēc dubultās virsmas apstrādes ceļa posms iegūs melnu segumu, tomēr nebūs ceļa nestspēja nebūs tāda kā asfaltbetona ceļam. Taču tas neputēs un būs daudz komfortablāks. Darbus šajā posmā veic SIA Ostas celtnieks, to līgumcena ir 1,26 miljoni eiro, ieskaitot PVN. Būvdarbus plānots pabeigt vasaras beigās.

Jau vēstīts, ka šogad, pateicoties papildu finansējumam no valsts budžeta, tiks atjaunoti vairāk kā 400 kilometru vietējās nozīmes autoceļu, kuri pārsvarā ir ar grants segumu.

Uz augšu