1926. gadā Boloņā tika uzbūvēts pirmais vieglais automobilis ar Maserati marku.
Pirmajam "Maserati" automobilim aprit 80 gadi (2)
No svecēm līdz auto klasikai Mūsdienās plaši pazīstamās automarkas "Maserati" pirmsākumi meklējami 1914. gada 1. decembrī, kad Boloņas amatnieks Alfjeri Maserati reģistrēja savu firmu aizdedzes sveču ražošanai. Vēlāk tai pievienojās arī Alfjeri brāļi Bindo, Etore un Ernesto, uzņēmumu pārdēvējot par "Societa Anonima Officine Alfieri Maserati". Pirmais automobilis ar "Maserati" nosaukumu un emblēmā attēlotu Boloņas pilsētas simbolu – Neptūna trejžuburi – tika uzbūvēts 1926. gadā. Tas bija "Tipo 26", kas jau debijas reizē uzvarēja smagajās "Targa Florio" sacīkstēs savā klasē.
Pēdējo gadu laikā "Maserati" turpina savu ekspansiju tirgū, pārejot no auto eksotikas statusa samērā viegli pieejama prestiža automobiļa kārtā. 1998. gadā tika pārdoti nepilni 700 "Maserati", turpretī 2004. gadā pie pircējiem devās jau aptuveni 4600 šīs markas automašīnas. Vairāk nekā 50 valstīs visā pasaulē darbojas 280 "Maserati" pārstāvniecības, tajā skaitā arī Latvijā. Pateicoties firmas "Modena Motors" aktivitātēm, tagad Rīgā iespējams ne vien dzirdēt dobjo un šarmanto "Maserati" astoņu cilindru motora balsi, bet arī iegādāties šos Itālijas tehnoloģiju un stila paraugus.
500 uzvaras dažādās trasēs Gandrīz visus šos 80 gadus (un vēl senāk – jau kopš brāļu Maserati profesionālās darbības pirmsākumiem) "Maserati" vārds cieši saistīts ar autosportu. Pamatu visam ielika Alfjeri Maserati panākums "Targa Florio" braucienā pie "Tipo 26" stūres, tam sekoja dižā pilota Tacio Nuvolari uzvara 1933. gada Beļģijas "Grand Prix" ar "Maserati 8CM" un modeļa "8CTF" triumfs Amerikā, "Indy 500" sacīkstēs divus gadus pēc kārtas – 1939. un 1940. gadā.