Atbild "Financenet" eksperti

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Uz "Financenet" lasītāju jautājumiem atbild a/s "Reklāmdruka" pārdošanas nodaļas vadītāja Aija Lejniece-Rožkalna un AAS "ERGO Latvija" valdes loceklis Māris Lūkins.

zzz: Kas ir neparastākie un interesantākie reklāmas suvenīri, kādus esat izgatavojuši? Aija Lejniece-Rožkalna: Pēdējā laikā uzņēmumi, pasūtot reklāmas suvenīrus, vairāk domā par to, lai dāvanai būtu arī īpaša nozīme. Attiecīgi tas nav tikai suvenīrs, kas derētu kaut kādai konkrētai mērķauditorijai, bet lai šim suvenīram vai dāvanai būtu īpaša nozīme jeb „pievienotā vērtība”. Piemēram, barikāžu atceres gadadienā Latvijas Televīzija no kāda barikāžu dalībnieka dāvanā saņēma veselu kannu ar medu, kā pateicību. Lai šī pateicība tiktu labākajiem televīzijas darbiniekiem, vadība izdomāja medu sadalīt. Mēs saņēmām pasūtījumu izgatavot apdrukātus podiņus, kuros tika sapildīts dāvinātais medus. Līdz ar to labākie televīzijas darbinieki saņēma šo mazo pateicību. Tā bija dāvana ar ļoti īpašu nozīmi, un mums bija prieks piedalīties šajā projektā.

es: Kuri reklāmas suvenīri ir visveiksmīgākie? Kādēļ? Aija Lejniece-Rožkalna: Bieži vien mēs sākotnēji nevaram prognozēt, kas būs saņēmējs – vīrietis vai sieviete, students vai pensionārs, kādu sociālu grupu pārstāvēs; tāpēc tāds suvenīrs kā krūzīte vai pildspalva būs noderīgs visiem - gan studentam, gan uzņēmējam. Tādas lietas parasti arī ir visveiksmīgākās un populārākās.

Ivarss : Kādi ir pamatprincipi, kuriem būtu jāseko, izvēloties prezentreklāmu savam uzņēmumam? Aija Lejniece-Rožkalna: Pasūtot reklāmas suvenīrus, svarīgi ir noskaidrot mērķauditoriju, kam suvenīri ir paredzēti, to saderību ar firmas korporatīvo stilu, finansiālās iespējas. Mūsu uzdevums ir noskaidrot visas šīs pasūtītāja vēlmes un prasības, un ikviens reklāmas suvenīru projekts top ciešā sadarbībā starp klientu un Reklāmdrukas pārdošanas nodaļas darbiniekiem.

Anna: Esmu sekretāre uzņēmumā, un bieži man tiek uzticēts domāt par tādu lietu kā reklāmas suvenīri. Ja uzņēmums nav liels, kādās kategorijās man vajadzētu domāt, izvēloties dāvanas. Vai, piemēram, ir iespējams atnākt pie jums uz uzņēmumu un izrunāt, kādus suvenīrus labāk gatavot, ņemot vērā, piemēram, konkrētu summu, kas šim mērķim iedalīta? Aija Lejniece-Rožkalna: Tieši kopīgi mēs varam izstrādāt veiksmīgāko un piemērotāko suvenīru projektu!

Lai reklāmas suvenīri atbilstu jūsu firmas mērķa auditorijai, izmaksām, ko esat plānojuši suvenīriem, un korporatīvajam stilam, svarīgi ir to visu pārrunāt ar mums - profesionāļiem, kas var palīdzēt ar savu redzējumu, pieredzi un ieteikumiem.

AHA: Kāpēc, nopērkot jaunu automašīnu, man tika piešķirts 6. bonus-malus sistēmas līmenis, ja ar iepriekšējo automašīnu nebija nekādu pārkāpumu?

Māris Lukins: Uzreiz jāpaskaidro, ka BM klase tiek noteikta katram pārim, ko veido transportlīdzeklis un tā īpašnieks. Tā nav noteikta tikai īpašniekam vai tikai transportlīdzeklim. Iegādājoties citu transportlīdzekli, veidojas jauns pāris transportlīdzeklis – īpašnieks. Izveidojot jaunu pāri, tam tiek piešķirta 6. BM klase. Šajā klasē netiek piemērota nedz piemaksa, nedz atlaide. Iegādājoties jaunu transportlīdzekli, tā īpašniekam iespējami šādi varianti: 1. Ir iespējama Bonus (atlaides) klases pārcelšana, transportlīdzekļa īpašniekam ir iespēja izvēlēties, kura Bonus klase tiks pārnesta; 2. Ja pārcelšana nav iespējama, tad tiks piemērots jaunslēgums – BM6 klase; 3. Ja sistēmā noteikta Malus (piemaksa, sods) klase, tad automātiski tiks piemērota šī Malus klase. Lai iepriekš iegūto BM klasi pārnestu uz jaunizveidoto pāri, jums jāvēršas jebkurā apdrošināšanas sabiedrībā ar iesniegumu. Sīkākas atbildes uz šādiem un līdzīgiem jautājumiem varat meklēt Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja mājas lapā http://www.likumi.lv/doc.php?id=111478

Anna: Labdien! Gribētos uzzināt, kas ir būvniecības nodrošinājums? Kad ir obligāti jāapdrošina būvniecības riski? Māris Lukins: Būvuzņēmēja un būvētāja CTA ir jāapdrošina, jo būvdarbu veikšanas procesā var tikt radīti zaudējumi trešo personu mantai un veselībai, kurus tad pašam būvdarbu veicējam vai pasūtītājam būs jākompensē. Lai garantētu, ka cietusī puse saņem kompensāciju jebkurā gadījumā, arī tad, ja atbildētāja rīcībā nav pietiekamu finansiālo resursu, Ministru kabinets ir pieņēmis noteikumus par šādu obligāto apdrošināšanu. Sīkāk ar valdības noteikumiem varat iepazīties http://www.likumi.lv/doc.php?id=111478 .

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu