Spāņu lauva (12)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Jaunākās paaudzes Seat Leon tagad nopērkams arī pie mums Pēc jauno automobiļu statistikas datiem, Latvijā Seat markas spēkratus var pieskaitīt auto eksotikai, jo pat tādus ekskluzīvus ražojumus kā Porsche pērn pie mums pārdeva vairāk. Tagad šai spāņu markai Rīgā ir divi tirgotāji, turklāt beidzot ir brīvi pieejami visi jaunākie Seat modeļi: Altea, Toledo un Leon.

Mūsu autobraucējiem Seat marka līdz šim droši vien vairāk saistījās ar vairāk vai mazāk mainītā dizainā veidotiem Volkswagen automobiļiem, kas ir nedaudz lētāki par mātes firmas ražojumiem. Starp citu, Seat (Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo) pagājušā gadsimta vidū savu darbību sāka kā Fiat vietējā ražotne. Taču, kopš pirms pāris gadiem Volkswagen koncerns sāka tai piederošās spāņu markas imidža maiņu un savā hierarhijā to pievienoja Audi Brand Group, iznākuši trīs visnotaļ interesanti savdabīga dizaina modeļi. Tehniskā ziņā tie lielos vilcienos, protams, ir folksvāgeni, tomēr jau ar sev raksturīgu stilu un sportisku garu.

Kompaktvenu Altea un lielo hečbeku Toledo paklusām jau tirgoja ilggadējais šīs markas dīleris Auto Halle, bet līdz ar Vite Autonams parādīšanos Latvijā nonācis jaunākais Seat modelis Leon. Tāpat kā Altea un Toledo, tas konstruēts uz piektā Golf platformas, arī dzinēju gamma un aprīkojums šiem modeļiem ir līdzīgi.

Pirmais, ar ko Leon izceļas, ir dizains. Lai gan visi trīs jaunās paaudzes Seat ir vienādā stilā veidoti un pa gabalu no priekšas tos pat grūti atšķirt, jāteic, ka Leon ir padevies pievilcīgākais un dinamiskākais siluets. Neraugoties uz vienapjoma virsbūvi, automobilis izskatās sportiski un pat nedaudz agresīvi, bet raksturīgais priekšdaļas noformējums un sānu līnija to padara viegli pazīstamu. Līdzību dinamiskai kupejai pastiprina nomaskētie aizmugures sānu durvju rokturi – no attāluma auto izskatās kā divdurvju. Šie rokturi asprātīgi paslēpti durvju statnē, bet ērtākai durvju atvēršanai aizmugures sānu lodziņos izveidotas speciālas iedobes. Vēl starp oriģināliem risinājumiem jāmin pretējā virzienā slīdošas vējstikla slotiņas, kuras miera stāvoklī paslēpjas sānu statnēs. Šāda logu tīrītāju konstrukcija ir arī Altea un Toledo.

Leon interjers veidots no vienkāršiem materiāliem, taču izskatās kvalitatīvs. Sportiskais mērinstrumentu panelis izceļas ar to, ka visu rādītāju bultiņas miera stāvoklī ir vērstas tieši uz leju. Viduskonsoles noformējumā nojaušamas līnijas, kas sasaucas ar mašīnas kopējo dizainu. Noteikti jāatzīmē plašais salons ar lielisko vadītāja vietas ergonomiku, bet aizmugurē sēdošajiem kāju zonā ir tik daudz vietas, ka konstruktori mierīgu sirdi varēja šos sēdekļus aprīkot ar garenvirziena regulēšanu – tā nepieciešamības gadījumā nedaudz varētu palielināt bagāžnieku. Bet tagad ir jāsamierinās ar samērā nelielu 341 litra tilpuma bagāžas telpu. Tiesa gan, nolokot aizmugures sēdekļu atzveltnes, var izmantot hečbeka priekšrocības un bagāžnieku ievērojami palielināt – līdz 1166 litru ietilpībai.

Seat Leon dzinēju palete sastāv no 1,6 litru (102 ZS) un 2,0 litru (150 ZS) benzīna motoriem, kā arī 1,9 TDI (105 ZS) un 2,0 TDI (140 ZS) dīzeļiem, kuri var būt komplektēti ar piecpakāpju vai sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu vai automātisko transmisiju. Savukārt divlitru turbodīzelim pieejama arī DSG robotizētā pārnesumkārba, kas ir Volkswagen koncerna lepnums un viens no labākajiem pašlaik pieejamajiem automātiem. Vasaras otrajā pusē varētu parādīties Seat Leon sportiskā versija ar 2,0 TFSI turbomotoru, kas attīsta 185 zirgspēku jaudu.

Leon sākuma cena ir 10 190 latu.

Pie mums jau pusotra gada nopērkamamais Seat Altea ir kompaktvena Golf Plus dvīnis, taču var palepoties ar krietni atraktīvāku un uzkrītošāku dizainu. Kā zināms, šāda tipa automobiļa galvenās priekšrocības ir saistītas ar plašu un ērti transformējamu salonu, ko Altea arī pilnībā sniedz. Taču, pateicoties dinamiskiem dzinējiem, mēreni sportiskai piekarei un labai vadāmībai, šis auto var apmierināt ne tikai mierīga ģimenes cilvēka prasības. Pārslēdzot slaveno DSG pārnesumkārbu sporta režīmā, var pavisam viegli pārkāpt pieklājīgas braukšanas robežas un nemanot nonākt agresīva satiksmes dalībnieka statusā. Savukārt pati dinamiskākā modifikācija Altea FR (Formula Racing) aprīkota ar 170 zirgspēku turbodīzeli.

Seat Altea cenas sākas no 11 690 latiem

Seat Toledo gan no ārpuses, gan iekšpusē, gan pēc tehniskā aprīkojuma ir ļoti līdzīgs savam radiniekam Altea. Taču, pateicoties savdabīgās formas pagarinātajai aizmugurei, Toledo ar savu 500 litru ietilpības bagāžnieku izkatās lielāks un solīdāks. Šis auto tiek pieskaitīts tā sauktajiem nišas modeļiem, jo to grūti pieskaitīt kādai noteiktai mašīnu klasei. Vizuāli tas ir sedana, minivena un universāļa apvienojums, kaut gan faktiski ir liels hečbeks. Seat Toledo sākuma cena ir 11 890 latu.

Komentāri (12)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu