Pirmie iespaidi: atjaunotais Nissan Juke (17)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Šā gada pavasarī Ženēvas auto šovā Nissan parādīja mazās klases krosovera Juke modernizēto versiju, kurai ir gan dizainiska, gan tehniska rakstura pilnveidojumi.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Jauns, bet tikai mazliet citādāks

Kā jau minēju sākumā, feisliftēto Juke Nissan parādīja Ženēvā šā gada martā. Auto līdz pat pirmizrādei tika cītīgi slēpts no interesentu acīm, liekot domāt, ka nu tik dizaineri būs izdomājuši, kaut ko revolucionāru. Kad krita noslēpumainības plīvurs, pārņēma zināma vilšanās, jo Juke lielā mērā bija palicis tāds pats. Lai uzzinātu, kas jauns redzams ārējā dizainā, ar aplūkošanu vien nepietika - nācās ņemt rokā preses relīzes un studēt un izlasītā atbilstību patiesībai salīdzināt ar oriģinālā Juke attēliem. Jo faktiski tikai tā ir iespējams pamanīt, ka Juke ir jauni augšējie priekšējie lukturi un citādāki lukturu bloki aizmugurē. Jaunās bumeranga formas detaļas arī ir būtiskākās feislifta pazīmes eksterjerā. Vai ir slikti, ka jaunais Juke no oriģināla atšķiras tikai nedaudz? Nedomāju vis, jo tieši neparastais izskats un koncepcija (protams, arī cenas, komplektācijas iespējas un veiktspēja) bija tie faktori, kas pirmkārt uzrunāja pircējus. Piedāvājot potenciālajiem pircējiem automobili, kuram ir parasti lukturi, taisns jumts un kurš jau sāk līdzināties kaut kam citam, nevis sev, visticamāk, nāktos klausīties neapmierinātu cilvēku burbuļošanā un noraudzīties pārdošanas apjomu kritumā.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kad atver durvis un iekāpj salonā (nav svarīgi, pie stūres vai aizmugurē), secinājums ir tieši tāds pats, kā pie mašīnas stāvot, - nekā diži jauna nav, viss jau redzēts. Tas gan ir tikai pirmais iespaids, kuru lielā mērā veido košā plastmasas viduskonsole un priekšējā paneļa centrālā daļa, jo patiesībā feislifts šim auto ir devis diezgan daudz. Pirmkārt, Nissan sola, ka ir augusi Juke apdares kvalitāte, kas gan ir visai grūti izmērāms lielums, bet apgalvojumu nav pamata apšaubīt. Otrkārt, automobilim ir palielināts praktiskums, proti, kravas pārvadāšanas iespējas. Priekšpiedziņas versijā palielinājums pat ir visai ievērojams, jo, tā kā ir mainīta bagāžnieka forma, tā tilpums ir audzis par veseliem 40% līdz 354 litriem. Šajā segmentā lielāka rādītāja nav. Treškārt, Juke aprīkojumā ir iekļautas jaunākās multimediju un drošības sistēmas, kas jau ir pazīstamas no otrās paaudzes Qashqai - NissanConnect ar 5,8 collu skārienekrānu un tā dēvētais drošības vairogs, kurā ietverts aklo zonu uzraugs, 360 grādu apkārtskata kameru sistēma, joslu maiņas asistents un kustīgu objektu noteikšanas sistēma.

Foto: Ingars Tenis, TVNET
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Atšķirīgo var padarīt vēl atšķirīgāku

Feislifta gaitā veikto papildinājumu klāsts ir gana plašs un noteikti būs viens no iemesliem, kā dēļ jauna auto meklējumos devies cilvēks potenciālo kandidātu sarakstā ievilks krustu līdzās Juke vārdam. Vēl vairāk krustu varētu sagādāt Nissan virtuālā dizaina studija, kurā katrs pats savu auto var noformēt atbilstoši izpratnei par labu gaumi un veiksmīgām krāsu kombinācijām. Virtuālā dizaina studija darbojas arī interneta vietnē Nissan.lv, un tajā Juke var piemērīt dažādu izmēru un dizainu riteņu diskus, bamperu aksesuārus, ārējos krāsu akcentus un pat spoileri uz jumta malas. Kad standarta interjera pelēkie toņi papildināti ar košākām tepiķīšu vīlēm, jaunu ventilācijas sprauslu un viduskonsoles apdari, veikumu var vēlreiz aplūkot un, ja rezultāts apmierina, tad saglabāt PDF faila formātā, izdrukāt un doties uz dīlera salonu, lai pārdevējs sūta pasūtījumu uz rūpnīcu Lielbritānijā. Starp citu, jā, it visi Juke, kas tiek pārdoti Eiropā, ir ražoti Nissan Sanderlendas rūpnīcā.

Foto: Publicitātes foto
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Nelielas izmaiņas dzinēju paletē

Jaunajam Juke kopumā tiek piedāvāti pieci dažādi dzinēji. Trīs no tiem ir tādi paši kā agrāk - 1,6 litru 94 ZS benzīnnieks, 1,6 litru 117 ZS benzīnnieks ar CVT bezpakāpju variatoru un atzinīgi novērtētais 1,5 litru dCi dīzeļdzinējs ar 110 ZS. Papildus šiem spēka agregātiem ir nākuši klāt divi jauni benzīna dzinēji. Mazākais no tiem ir 1,2 litru turbo benzīnnieks ar 115 ZS un 190 Nm, kas būtībā ir domāts kā 117 ZS motora aizstājējs, bet lielākais un saimē visjaudīgākais - 1,6 litru turbo motors ar 190 zirgspēkiem. Šī dzinēja jauda, salīdzinot ar priekšgājēju nav mainījusies, taču motors ir viscaur pilnveidots, ir ekonomiskāks un arī ekoloģiskāks.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

1,2 litru dzinējs līdz šim bija satikts jaunajā Note un arī vienā no Qashqai versijām. Note gadījumā tas šķiet pilnīgi pietiekams - vilkmes ir gana, paātrinājums pietiekams un to pavada visnotaļ cienījams degvielas patēriņš. Kad braucu ar Qashqai 1.2 DIG-T, nereti prasījās vairāk griezes, vairāk elastības, lai nebūtu tik ļoti «jāgriež». Un Juke 1.2 DIG-T pirmajos iespaidos ir stipri līdzīgs. Brīvgaitā un arī vienmērīgā tempā uz šosejas motors ir teicami nemanāms un lieliski pilda savas funkcijas. Taču, tiklīdz ir nepieciešams paātrinājums, tad zem 2000 apgriezieniem minūtē nekas nenotiek. Meklējot paātrinājumu, īpaši nelīdz arī Sport braukšanas režīms, tā ka par to droši var aizmirst un ar ikdienas ECO vai Normal iestatījumiem intensīvāk operēt ar pedāļiem un ātrumpārslēgu. Šīm darbībām gan ir arī blakne, un tas ir augstāks nekā gaidīts degvielas patēriņš. Proti, pat lielākoties uzturoties ārpus pilsētas, Juke ar mazo turbomotoru drīzāk ēdīs septiņus litrus nekā oficiāli vidējos kombinētos 5,6. Bet tā ir maksa, ar ko jārēķinās, ja gribas braukt aktīvi, un varbūt tikai nedaudz pabojā vispārējo kopējo iespaidu, ko atstāj automobiļa saturīgā piekare, vadāmības vieglums un braukšanas komforts pat valsts mēroga attālumos. Tas gan ir manis kā vadītāja viedoklis, kam Juke aizmugurē sēdošie visticamāk negribēs piekrist. Tāpat noteikti atradīsies kāds, kas teiks, ka Juke var būt arī ļoti dinamisks. Un viņam būs taisnība, jo Nissan motoru sporta nodaļa ir sagatavojusi arī jaunu Juke NISMO RS ar 218 zirgspēkiem, bet tā jau ir cita «opera». Starp citu, Juke NISMO, tiesa, šā modeļa iepriekšējā versija, pērn Latvijas Gada auto konkursā ieguva titulu Sportiskākais auto.

 
Foto: Publicitātes foto

Tehniskie dati: Nissan Juke 1.2 DIG-T

Dzinējs1197 cm3
Jauda115 ZS @ 4500 rpm
Griezes moments190 Nm @ 2000 rpm
0-100 km/h10,8 sekundes
Vmax178 km/h
Vidējais patēriņš5,6 l/100 km
Ārpus pilsētas4,9 l/100 km
Pilsētas ciklā6,9 l/100 km
CO2 izmeši129 g/km
Pašmasa1236 kg
Garums/platums/augstums4135/1765/1565 mm
Riteņu bāze2530 mm
Degvielas tvertne46 litri
Klīrenss180 mm
Bagāžnieka tilpums354 – 1189 litri
Nissan Juke bāzes cena14 890 eiro (16 790 eiro ar 1.2 DIG-T dzinēju)
Komentāri (17)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu