Pārliecinoši! (3)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

"Chevrolet" ("Chevrolet Motor Division") ir viens no populārākajiem "General Motors" autobūves zīmoliem, kas specializējas vieglo spēkratu ražošanā. Kopš 1911. gada Detroitā esošā firma lepojas ar četriem miljoniem pārdoto automašīnu 120 pasaules valstīs.

Eiropā vien pēdējos gados "Chevrolet" tirdzniecības apjoms pieaudzis par 26%. Pilnvaras tirgot "Chevrolet" markas automašīnas Latvijā oficiālais dīleris SIA "Hansa Auto" ieguva 2004. gada pavasarī.

Chevrolet Classic Six
Sākums ar "Classic Six"

Auto kompānija "Chevrolet Car" tika nodibināta 1911. gada 3. novembrī. Pie tās šūpuļa stāvēja Viljams Djurants no "General Motors", kuram radās ideja atvērt savu ražotni. Šis vīrs nebija spožs inženieris, taču lielisks menedžeris gan. Atstājot firmu, Djurants paņēma sev līdzi jauna auto iestrādnes. Savu mērķu realizācijā viņš nevarēja iztikt bez praktiķiem, tāpēc sadarbība tika piedāvāta kādreizējam autobraucējam Luī Žozefam Ševrolē. Kompanjons neiebilda arī pret sava vārda izmantošanu jaunajā autobūves nozarē. Pirmais kopdarbs, kurš visai drīz joņoja pa Amerikas lielceļiem, bija "klasiskais sešnieks" jeb "Classic Six" modelis. Tas bija piecvietīgs sedans ar 30 zirgspēku jaudu, elektrisko apgaismojumu un četrām durvīm. Auto tika uzbūvēts, taču tā cena tiem laikiem bija visai augsta, proti, 2500 dolāru.

Chevrolet 490
Lēts nav slikts

Djurants ar Ševrolē ātri saprata, ka auto tirgu var iekarot ar labu auto dizainu un pieejamām cenām. Līdz ar šo atziņu viņš atteicās no dārgu spēkratu ražošanas, pievēršoties četrcilindru auto. Tā radās "Baby Grand" un sportiskais "Royal Mail". Šo modeļu parādīšanos saista ar ražotnes zīmolu – Ševrolē "tauriņu" vai "krustu", kuru tagad pazīst visā pasaulē. Jau 1916. gadā auto tirgus iepazina "Chevrolet 490". Interesanti, ka skaitlis 490 bija šī spēkrata cena ASV dolāros. Tas bija pirmais solis uz auto pieejamību vidusmēra amerikānim. Visai drīz "Chevrolet" kļuva tikpat populārs kā izslavētais "Ford". Būtisks fakts, ka Djurants atguva kontroli pār "General Motors", bet tā savukārt kļuva bagātāka ar "Chevrolet" marku.

Chevrolet Corvette (1958)
Leģendārais "Corvette"

Pagājušā gadsimta 50. gadu sākumā Amerikas autobūves pārstāvji turpināja ražot liela izmēra šosejas "kuģus" (it īpaši "Ford" un "Chrysler"). Savukārt "Chevrolet" 1952. gadā Detroitas autosalonā klātesošos iepazīstināja ar spēkratu, kas vēlāk kļuva par autobūves leģendu. Tās nosaukums bija?– "Chevrolet Corvette". Sākotnēji tas bija divvietīgs sporta auto ar sešiem cilindriem un 3,8 litru motoru. Šis pats braucamrīks 1955. gadā kļuva ievērojami "niknāks". Šāda automašīna jau spēja attīstīt ātrumu līdz 195 km/h, bet 100 km robežu sasniegt pēc 8,8 sekundēm. "Corvette" popularitātes apogeju piedzīvoja ar līdzdalību NASCAR autosacīkstēs.

Chevrolet WTCC Ultra (2006)
Uzticīgi sportam

Joprojām šīs markas ražotāji palikuši uzticīgi sportam un sportiskajam stilam. Pēdējais pierādījums ir pērnā gada nogalē Ženēvas auto izstādē demonstrētā "Chevrolet WTCC Ultra". Šo modeli varam uzskatīt par pašu pārdrošāko fantāzijas realizāciju sporta mašīnu jomā. Tam, protams, ir savi priekšnosacījumi, jo šīs ražotnes auto turpina gūt panākumus "World Touring Car Championship". Pēdējo uzvaru šajā seriālā izcīnīja Robs Hafs ar "Chevrolet Lacetti". Ražotājiem un konstruktoriem ir doma radīt arī Eiropas tirgum piemērotu "muskuļoto variantu" ("muscle–car"). Tas būtu braucamrīks ar strupu purngalu, 20 collu lieliem viegla metāla diskiem un izturīgu virsbūvi, kura gatavota no stiklaplasta.

Chevrolet Volt Concept (2007)
Arī elektromobilis

Kompānijas "General Motors" vadītājs Bobs Lucs darījis zināmu, ka viņa vadītais uzņēmums jau 2010. gadā laidīs klajā pirmo elektromobili. Tā nosaukums būs "Chrevrolet Volt Concept". Šo modeli interesenti varēja aplūkot Detroitas auto izstādē šā gada sākumā. Pēc Luca teiktā, šādus pārvietošanās līdzekļus varētu sākt ražot nekavējoties, taču pastāv neatrisinātas problēmas ar saules bateriju uzlādi. "General Motors" rīcībā esošās litija jonu baterijas neatbilstot augstākajām prasībām.

***

Būtiskākie gadskaitļi

=1900. gadā jaunais auto inženieris no Šveices Luī Ševrolē dodas uz Ameriku, un visai drīz pasaule iegūst jaunas konstrukcijas drošus, lētus un praktiskus auto.

=1909. gadā Luī Ševrolē kļūst par autosportistu un izcīna trīs uzvaras "Vanderbilt Cup" mačos.

=1923. gadā – motors ar gaisa dzesēšanu.

=1929. gadā – sešu cilindru dzinējs.

=1933. gadā – "Master" modelis ar savrupu priekšējo piekari, kas atvieglo vadāmību.

=1934. – Lielās depresijas gados ASV "Chevrole" apsteidz "Ford" pārdoto auto ziņā.

=1935. – "Suburban Carryall" sākums universiāliem daudzvietīgiem ģimenes auto.

=1950. gadā kompānija sāk ražot spēkratus ar automātiskajām ātrumkārbām.

=1953. – pirmais "Corvette" modelis no stiklaplasta.

=1956. – "Corvette" kļūst par sporta auto ar 290 ZS jaudu.

=1961. – "Corvette 283" 100 kilometrus sasniedz pēc 5,5 sekundēm.

=1972. gadā klajā nāk pirmais neliela izmēra pikaps un tiek iztirgots desmitmiljonais "Impla" modelis.

=1978. gadā "Cervette" modelis atklāj "Indy 500" sacīkstes.

=1983. gadā nāk pasaulē "Chevrolet USA Metro", kas 1983. gadā iegūst GEO nosaukumu.

=1995. gadā "Blazer" modelis izdevuma "Motor Trend" aptaujā tiek atzīts par gada modeli bezceļu auto klasē.

=2002. gadā Dienvidkorejas "Daewoo" oficiāli pāriet "General Motors" jurisdikcijā un sākas auto ražošana ar "Chevrolet Dat" marku.

=2006. gadā pēdējā lielākajā autoizstādē Ženēvā "Chevrolet" kompānija paziņo, ka "Nubira", "Lacetti, "Captiva" un "Epica" modeļi būs pieejami arī ar dīzeļdzinējiem.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu