Šogad pārdots piecreiz mazāk auto nekā pērn (38)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/LETA

Latvijas pilnvaroto autotirgotāju asociācijas apkopotie statistikas dati liecina, ka šā gada pirmajos piecos mēnešos Latvijā reģistrēti vien 1992 jauni automobiļi, kamēr pagājušā gada attiecīgajā periodā attiecīgais skaitlis bija 9987.

Aplūkojot statistikas datu tabulas, redzams, ka ar kritumu jāsamierinās faktiski visiem Latvijā pārstāvētajiem auto ražotājiem, jo ar pārdošanas apjomu pieaugumu var lepoties tikai trīs zīmoli. Hummer, piemēram, šogad reģistrējis par 900 procentiem vairāk automobiļu (pagājušajā gadā piecos mēnešos 2 vienības, bet šogad jau 20). Tāpat par pieaugumu var priecāties Buick. Pērn netika pārdots neviens šīs markas auto, toties šogad jau viens. Identisks pieaugums ir KTM zīmolam, kurš līdz šim asociējās tikai ar motocikliem, bet tagad ražo arī X-Bow automobili.

Lai kā arī būtu, statistikas datu augšgalā ilggadējo līderi Toyota tagad ir nomainījis Volkswagen. Piecos mēnešos reģistrēti 307 jauni VW markas auto, kas ir par 735 vienībām jeb 70,54 procentiem mazāk nekā atbilstošajā periodā pērn. Toyota attiecīgais rādītājs ir 256 reģistrētas vienības šogad (par 954 mazāk). Trešajā vietā šobrīd atrodas Mitsubishi ar 157 reģistrētiem jauniem auto. Salīdzinot ar pagājušo gadu, tas ir par 343 vienībām jeb 68,6 procentiem mazāk.

Auto klašu popularitātes sadalījumā gan nekādu izmaiņu - joprojām visvairāk tiek pirkti kompaktklases auto (šogad 596 eksemplāri), bet tiem cieši seko apvidnieki - šogad reģistrēti 564.

LPAA direktors Olafs Ozols aģentūrai LETA atzina, ka kopumā ekonomiskais fons valstī nav labvēlīgs, kas atspoguļojas arī pārdoto automašīnu apjomā.

Kā iepriekš sarunā ar aģentūru LETA atzina "Skandi Motors" mārketinga speciāliste Jana Krūmiņa, šobrīd autotirgotāji domā par izdzīvošanu. Mašīnas tiek pārdotas bez peļņas, un tiek darīts viss, lai noturētos un pārdzīvotu šo kritumu.

Paralēli nemitīgiem centieniem atbrīvoties no automašīnām, lai gūtu kādus ienākumus un samaksātu darbiniekiem algas, uzņēmuma iekšienē notiek darbības optimizācija. Krītoties ieņēmumiem, nākas atlaist darbiniekus, kā arī taupīt uz elektrības un citu izmaksu rēķina, sacīja Krūmiņa.

Savukārt automašīnu tirgotājs "Domenikss" prognozē, ka šogad Latvijā kopumā varētu pārdot 6000 jaunu automašīnu, kas atbilstu 1999.gada rādītājiem.

"Domenikss" valdes priekšsēdētāja Benita Sadauska atzina, ka situācija nozarē ir ļoti kritiska. Cilvēki šobrīd ļoti uzmanīgi domā par saviem tēriņiem, tostarp jauna auto iegādi. Šādā situācijā uzņēmumiem ir jākoncentrējas savas darbības efektivizācijas un optimizācijas pasākumu īstenošanai, kuriem "Domenikss" pievērsies jau ļoti agri, sacīja Sadauska.

Kā ziņots, pagājušajā gadā Latvijā pārdotas 19 192 jaunas automašīnas, kas ir par 40,9% mazāk nekā 2007.gadā.

Pārdošanas apjomu kritums, salīdzinot 2007.gada datiem, sākās jau janvārī, kad tika piedzīvots 17,7% kritums. Apjomi turpināja samazināties ar katru mēnesi - līdz 39,7% 2008.gada pirmajos 11 mēnešos un 40,9% visa gada laikā.

2007.gadā jauno automašīnu pārdošanas apjomi pieauga par 26,8%, realizējot 32 497 vienības. Bet vēl gadu iepriekš tirgus apjomi pieauga par 53%.

Komentāri (38)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu