Jaguar XE ietaupītais svars izmantots dinamikas uzlabošanā (1)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Parīzes auto šovā Jaguar prezentēja ilgi gaidīto vidējās klases modeli XE, kura viens no galvenajiem un pašu daudzkārt pieminētajiem konkurentiem ir 3. sērijas BMW.

Viena no jaunā XE īpatnībām ir tā šasijas konstrukcija. Modelis lielā mērā ir būvēts no alumīnija, taču sver tikai par 21 kilogramu mazāk nekā līdzvērtīgs 3. sērijas BMW, kas pilnībā izgatavots no tērauda, raksta Autocar. Proti, ar 2 litru dīzeļdzinēju un manuālo pārnesumkārbu apgādāts XE sver 1474 kilogramus. Analogs 3. sērijas BMW – 1495 kg.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tā kā 75 procenti Jaguar XE šasijas ir izgatavoti no alumīnija, bet pārējais no tērauda, svara atšķirībai vajadzētu būt lielākai. Taču tam ir savs pamatojums. Kā Parīzes auto šovā norādījis Jaguar vadošais inženieris Niks Millers, XE varētu būt vieglāks, taču zināms skaits kilogramu upurēti, lai uzlabotu automobiļa izsvarojumu starp asīm. Tas konstruēšanas procesā arī ir izdevies, jo dīzeļmodeļa izsvarojums ir 50:50, kamēr V6 benzīnnieka izsvarojums – 51:49.

Tāpat Millers norādījis, ka XE balstiekārtā izmantotas smagākas detaļu kombinācijas, lai iegūtu par konkurentiem labākas dinamiskās un vadāmības īpašības. Vienlaikus Jaguar inženieris norāda, ka vajadzības gadījumā XE nebūtu grūti padarīt vēl vieglāku, jo ir virkne virsbūves detaļu, ko iespējams izgatavot no alumīnija, piemēram, durvis.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu