Drīzumā pabeigs Jūrmalas staciju modernizācijas projektu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Noslēguma fāzē ir vērienīgā ES Kohēzijas fonda finansētā projekta īstenošana Jūrmalas virziena stacijās - VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) līdz gada beigām plāno pabeigt uzsākto 10 Jūrmalas pilsētas teritorijā esošo staciju modernizāciju.

Vairākās stacijās un pieturvietās joprojām intensīvi turpinās būvdarbi. Pakāpeniski tiek gatavota būvobjektu nodošana ekspluatācijā. Pirmā pagaidu ekspluatācijā nodotā un pasažieriem pieejamā platforma ir Bulduru stacijā, tai drīzumā sekos Asari, Melluži, Dzintari u.c.

Uz vairākām platformām jau ir uzstādīti displeji un skaļruņi pasažieru apziņošanai un videokameras, taču tos varēs pieslēgt sistēmai, kad darbi būs pabeigti visās stacijās.

«Šis «Latvijas dzelzceļam» un būvniekiem bija liels izaicinājums ne tikai tādēļ, ka darbi bija jāpaveic īsā laikā, bet arī tādēļ, ka šo projektu bija jāīsteno, saglabājot vilcienu kustību ļoti noslogotā līnijā,» norāda LDz viceprezidents Edvīns Bērziņš, piebilstot, ka vēl glītāk modernizētās stacijas izskatīsies pavasarī, kad tiks veikti apzaļumošanas darbi.

Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs Gatis Truksnis uzsver: «Jūrmalas dzelzceļu staciju modernizācija ir ļoti nozīmīgs atbalsts pilsētas infrastruktūras sakārtošanā – gan no vides pieejamības un drošības viedokļa, gan arī vizuālā koptēla. Dzelzceļa pakalpojumus Jūrmalas virzienā ik gadu izmanto teju 2 miljoni pasažieru. Liela daļa no tiem ir pilsētas viesi, kas, nešaubos, novērtēs Jūrmalu kā mūsdienīgu un Eiropas līmenim atbilstošu kūrortpilsētu arī transporta infrastruktūras jomā.»

Ivars Balodis, Invalīdu un viņu draugu apvienības «APEIRONS» Valdes priekšsēdētājs: «LDz pārraudzībā ir ļoti sarežģīta un sena infrastruktūra. Tas, protams, ir jāņem vērā, arī runājot par vides pieejamību. Lai vai kā, «Latvijas dzelzceļš» ir atradis veidus, kā pilnveidot un uzlabot gan dzelzceļa staciju, gan arī pakalpojumu pieejamību cilvēkiem ar dažāda veida invaliditāti. Šobrīd izskatās, ka visi šie ievērojamie infrastruktūras objekti būs pieejami ikvienam cilvēkam, jo Latvijas Dzelzceļš regulāri konsultējas ar «APEIRONS» pieejamības ekspertiem un vērojama patiesa izpratne par vides pieejamības jautājumu nozīmību.»

Kopumā pasažieru infrastruktūras modernizācija norit 16 Jūrmalas un Jelgavas virzienu stacijās, 10 no tām atrodas Jūrmalas pilsētas teritorijā: Asari, Bulduri, Dubulti, Dzintari, Lielupe, Majori, Melluži, Pumpuri, Sloka, Vaivari. Projekta ietvaros LDz izbūvē paaugstinātās platformas, sakārto komunikāciju sistēmas, ierīko LED apgaismojumu, ūdens apgādes un novadīšanas sistēmas. Platformas aprīko ar nojumēm un soliņiem, kur to pieļauj dzelzceļa tehniskie ekspluatācijas noteikumi, kā arī uzstāda informatīvās plāksnes ar staciju nosaukumiem un norādēm, izbūvē drošības «labirintus», margas, izveido uzbrauktuves pasažieriem ar īpašām vajadzībām. Staciju teritorijās LDz sakārto laukumus, gājēju celiņus, pārejas, bet staciju ēkām veic atjaunošanas vai nelielus pārbūves darbus, vizuāli sakārtojot ēku fasādes, kā arī visās stacijās izbūvējot mūsdienu prasībām atbilstošus sanitāros mezglus. Infrastruktūras modernizācija nodrošinās ērtāku piekļuvi stacijas ēkām gan pasažieriem ar īpašām vajadzībām, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem un citiem sabiedriskā transporta pasažieriem, kā arī atvieglos iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena. Visās stacijās tiks uzstādīta videonovērošana un ierīkota moderna pasažieru apziņošanas sistēma.

Projekta kopējais finansējums ir 17,59 miljoni eiro, no tiem 10,72 eiro Jūrmalas stacijām. Projekts tiek finansēts no Kohēzijas fonda līdzekļiem.

www.jurmala.lv

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu