Lasāmviela rudenim: renesanse, Grejs, Eneagramma u.c.

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Rudens nāk ar krāsainām lapām un daudzveidīgu lasāmvielu - atliek vien, mīļā, izvēlēties!

 

Spraigi un ar intrigām

Ella Mārča Čeisa "Troņa cena. Māsu Greju liktenis"

Īstas princeses dzīvē ir kaut kas vairāk, ne tikai tiāras un labās krustmātes, kas pārvērš sārtu kleitu par zilu. Renesanses laika sieviešu spēks un izturība ir apbrīnojama parādība. Laikmetā, kad pats svarīgākais bija laist pasaulē dēlus un karalieņu likteni noteica viņu bērnu dzimums, šīs trīs karaliskās Tjūdoru dzimtas meitenes bija atkarīgas no savu vecāku bīstamajām iegribām. Viņi lika uz spēles savu meitu dzīvību, lai apmierinātu savu nevaldāmo godkāri. Karaļa Henrija VIII valdīšanas laikā pieļautie varas paņēmieni ir leģendāri vēl mūsdienās. Pēc tam, kad sešpadsmitgadīgā Džeina Greja pavada Anglijas tronī deviņas dienas, trīs māsu dzīve tiek ierauta Tjūdoru galma izdzīvošanas spēlēs uz visiem laikiem. (Kontinets)

Džefrijs Ārčers «Bakingema»

Pasažieru laineris Bakingema ir Beringtonu kuģniecības lielā cerība un vienlaicīgi dona Pedro Martinesa pēdējā iespēja nokārtot vecus rēķinus ar savu ļaunāko ienaidnieku. Sabotāža, politiskas spēles, atriebība un likmes, augstākas par dzīvības cenu, pavada laineri tā pirmajā reisā. Meistarīgais rakstnieks atkal ir apliecinājis savu talantu, aizraujoši stāstot par Kliftonu un Beringtonu ģimenēm sešdesmitajos gados. Tā ir episka drāma par mīlestību, atriebību, ambīcijām un nodevību. Džefrija Ārčera darbi vienmēr atrodas pasaules bestselleru sarakstu sākumā. Tie pārdoti vairāk nekā divsimt septiņdesmit miljonos eksemplāru. Viņš ir vienīgais rakstnieks, kurš septiņpadsmit reizes reizes bijis daiļliteratūras topu pirmajā vietā, četras reizes īso stāstu sarakstu augšgalā, un izvirzījies vadībā arī dokumentālajā žanrā. Kliftonu sāga par divu ģimeņu likteņiem aizsākas romānos «Bīstamie sakari», «Ar svešu vārdu» un «Atbildi zina tikai laiks». (Kontinets)

Mārgareta Atvuda «Kalpones stāsts»

Mārgareta Atvuda (1939) ir viena no ievērojamākajām mūsdienu kanādiešu rakstniecēm – 16 romānu, 10 stāstu krājumu un 15 dzejas grāmatu autore, kura raksta galvenokārt zinātniskās fantastikas, distopijas un vēsturiskā romāna žanros. «Kalpones stāstu» nereti salīdzina ar Džordža Orvela «1984» un Oldesa Hakslija «Brīnišķīgo jauno pasauli», taču Mārgaretas Atvudas balss ir unikāla un fascinējoša arī bez analoģijām – tā ir atklāta, skarba un sievišķīga balss. Romāns vēsta par pasauli, kādā noteiktu apstākļu sakritības rezultātā varētu dzīvot arī mēs – un varbūt zināmā mērā jau dzīvojam. Valstī ar nosaukumu Gileādas republika valda militāri teokrātisks režīms; vara, izglītība, likumdošana un finanses ir koncentrētas vīriešu rokās. Savukārt sievietēm ir iedalītas lomas atkarībā no viņu «praktiskā lietojuma» – sievas, saimniecības vadītājas, kalpones. Vārdam «kalpone» romāna kontekstā ir cita pieskaņa nekā ierastā – šis vārds aizgūts no bibliska sižeta un romāna kontekstā apzīmē saimnieka seksuālo verdzeni. Romāna galvenā varone Zemfreda ir tieši šāda kalpone. Viņai ir atņemts viss – īpašums, ģimene, pat vārds – tagad viņa ir «zem Freda», tātad Freda īpašums. Reizi dienā sieviete drīkst atstāt sava saimnieka mājas, lai dotos iegādāties pārtiku. Reizi mēnesī viņai ir jāatguļas uz muguras un jācer, ka saimnieks spēs padarīt viņu grūtu, jo laikmetā, kad dzimstība katastrofāli samazinās, Zemfredas un citu kalpoņu galvenā vērtība ir viņu spēja dzemdēt. Taču Zemfreda vēl atceras laiku, kad viss bija citādi: laiku, kad viņa mīlēja savu vīru un meitu, kad viņai bija darbs un pašai savi iztikas līdzekļi, kad viņai vēl bija atļauts mācīties. Kādu dienu viss ierastais mainījās – bet kā un kāpēc radās šāda sistēma? Vai un kādas paralēles mēs varam vilkt ar norisēm pasaulē un cilvēku domāšanā gan pirms trīsdesmit gadiem – romāna tapšanas laikā – gan pašlaik? «Kalpones stāsts» ir, no vienas puses, satraucoši skarbs, no otras puses – psiholoģiski smalki niansēts vēstījums. Ar nesaudzīgu atklātību, fascinējošu detaļu precizitāti un dziļu iejūtību autore risina stāstu par cilvēcību, dzimumu lomām, varu un atbildību. Romānu augstu novērtējuši gan ārvalstu kritiķi un literatūrzinātnieki, gan Latvijas lasītāji, kuri jau paguvuši ar to iepazīties.

 

Saldā romance

Monika Makinērnija "Mīlestības ieleja"

Allaž optimistiskās un vēlīgās Endžijas sirdi nospiež daudz neatbildētu jautājumu. Ģimenei ir pienākuši grūti laiki. Mīloša ģimene un tuvinieku atbalsts šobrīd būtu visnepieciešamākais. Bet Endžija, ļaujoties mirklīgai kaprīzei, ir viņus visus nodevusi...

Trīsdesmit trīs gadu garumā Endželas Gilespijas rakstītās Ziemassvētku vēstules liecinājušas tikai par ģimenes panākumiem. Tikai daži no aptuveni simts saņēmējiem tās arī izlasa. Šajā gadā Endžela pārsteidz visus, tostarp arī sevi – viņa uzraksta patiesību. Par to, ka ģimenē ir krīze, ka bērni pametuši mājas un plašajā pasaulē viņus piemeklē viena ķibele pēc otras, par to, ka apdraudēta ir ne tikai viņas laime...

Kad sāk krāties atskaņas pēc viņas nežēlīgi godīgās vēstules, satriecošs negadījums šķir Endželu no viņas ģimenes un liek viņai apjaust, ka jābūt piesardzīgākai savās vēlmēs. Endžija vēl nenojauš par viņā mītošo drosmi un uzdrīkstēšanos, par spēju uzveikt bailes no zaudējuma sāpēm un par īstas mīlestības dziedējošo spēku

Intriģējoša jau no pirmajām lappusēm un neatvairāmi ievelkoša grāmata. Autores valoda ietin kā siltā segā, soli pa solim aicinot lasītāju kļūt par stāsta dalībnieku. Ģimeniskā atmosfēra un ikvienā dzīvē sastopamas grūtības ļauj dzīvot līdzi romānu varoņiem ar patiesu aizrautību.

Federiko Močja "Cilvēks, kurš negribēja mīlēt"

Talantīgajai pianistei Sofijai un viņas jaunajam vīram Andream bija visas pasaules laimes apsolījums. Iespējams, viņi būtu laimīgi līdz mūža galam. Tikai viens nebūtisks strīds, liktenīgs mirklis aizkrāso logus laimes mājai un satriec visus sapņus smalkās druskās. Sofija atsakās no savas mīlestības uz mūziku, lai būtu kopā ar Andreu.

Tankredi – jauns, bagāts, skaists un… vientuļš. Sofija – talantīga pianiste, kura mīlestības dēļ atteikusies no spožas karjeras. Kādi upuri jānes, kad parādās jauna mīlestība? Vai tas, kura sirdi nospiež traģiska neatrisināta pagātnes mīkla, spēs pilnvērtīgi ļauties jaunām jūtām?

Kā vēsa zīda glāsts karstā dienā šis stāsts pieskaras lasītāja dvēselei. Vai vienā dzīvē ir iespējams iegūt visas dāvanas, un kāda cena par tām jāsamaksā? Reiz lasīts, šis romāns iespiežas atmiņā un liek lasītājam arvien atgriezties pie varoņiem un domāt par viņu dzīvēm ar visdziļāko izpratni un līdzjūtību.

Federiko Močja ir itāliešu rakstnieks, scenārists un režisors. Pēc viņa rakstītajiem scenārijiem uzņemtas vairākas filmas, dažas no šīm filmām viņš pats arī režisējis. Autora slavenākais romāns «Trīs metri virs debesīm» ir starptautisks bestsellers, un 2010. gadā uzņemtā filma īsā laikā kļuvusi par kulta kino. (Kontinets)

Kimberlija Frīmena «Evergrīnas ūdenskritumi»

Austrālijas romantiskās literatūras zvaigznes Kimberlijas Frīmenas romāni iekarojuši visu paaudžu lasītāju sirdis plašajā pasaulē. Autores darbos ir viss – kaislības, mīlestība, noslēpumi un zaudējumi, ievīti saistošu notikumu un piesātinātu emociju audeklā. Neaizmirstams baudījums episku sāgu cienītājiem! Kimberlija Frīmena Latvijā jau pazīstama ar izdotajiem bestselleriem «Vinterbornu dārgumi» un «Kaisle zem Tasmānijas debesīm». Kimberlija Frīmena ir dzimusi Londonā, bet uzaugusi Kvīnslendā, kur šobrīd dzīvo. Kimberlija ir rakstījusi, cik vien sevi atceras. Kimberlija ir ieguvusi filozofijas zinātņu doktores grādu Kvīnslendas universitātē, kurā strādā arī par pasniedzēju. 1926. gads. Agrāk nepiedzīvotas sniega vētras dēļ greznā Evergrīnas viesnīca un visi tās iemītnieki tiek nošķirti no ārpasaules. Notikumus, kas seko vētrai, neviens nevarēja paredzēt… 2014. gads: Lorīna uzsāk darbu Evergrīnas Zilo kalnu kafejnīcā. Vecās viesnīcas pamestajā spārnā Lorīna atrod kaislīgas mīlestības vēstules, kas rakstītas 1926. gadā un saistās ar slepenu sakaru un pārsteidzošu noslēpumu… Ja viņa spēs atrisināt seno mīklu, vai tas mainīs Lorīnas dzīvi? (Kontinets)

Ketija Kellija «Viss sākās ar Parīzi»

Viena nakts, trīs mazi vārdi... Eifeļa torņa virsotnē gavilējošu tūristu acu priekšā jauns vīrietis bildina savu draudzeni. Šajā mirklī viss pārvēršas, un ne jau tikai laimīgā pāra dzīvē vien. Tas notiek arī ar viņu ģimenēm un draugiem, kuri gaida viņus atgriežamies mājās no Parīzes. Kā putojošs kauss, pārpilns mīlestības un sirds siltuma, šis atvasarīgās noskaņās radītais romāns atveldzē prātu un sasilda dvēseli. Grāmata rosina izbaudīt lielā dzīves ceļojuma mazos dārgumus un ikdienas prieka mirkļus. Pasaules bestselleru autore Ketija Kellija savij brīnišķīgu stāstu, kas aizsākas ar vienreiz mūžā piedzīvotu mirkli un veido turpinājumu daudziem bagātīgi piepildītiem gadiem. Autore veido tik izcilus tēlus, ka, lasot romānu, šķiet, tie kļūst par seniem labiem draugiem. Latvijā izdotie «Medus karaliene», «Tikai reizi dzīvē» un citi Ketijas Kellijas darbi arvien atrodas pieprasītāko romānu vidū. (Kontinets)

Kristīna Hārmela «Aizmirstības kanēļa smarža»

Trīsdesmit sešus gadus vecajai Houpai pienākuši grūti laiki. Mūžībā aiziet māte, Houpu atstāj vīrs, ir sarežģījušās attiecības ar meitu, un viņas mīļotā vecmāmiņa smagas slimības dēļ pamazām zaudē atmiņu. Sapratusi, ka savu vairāk nekā pusgadsimtu glabāto noslēpumu nevar paņemt līdzi kapā, vecmāmiņa lūdz Houpu doties uz Parīzi. Tā iesākas Houpas iepazīšanās ar savas ģimenes vēsturi...

Ceļojumā cauri laikiem un paaudzēm par ceļa zvaigzni Houpai kļūst ģimenes mantojums – kulinārijas noslēpumi, kuru priekšā atveras ne vien durvis, bet arī svešu cilvēku sirdis. Pa sīkam graudiņam vien atklājas neticami skaists mīlasstāsts mūža garumā. Mīlestība, kas pārdzīvojusi kara šausmas un nāvi.

 

Pārdomām... Psiholoģijai

«Nepiepucētu» Jēzu meklējot

Jēzus – gudrības skolotājs. Jēzus – hipijs sava laika reliģisko karjeristu vidū. Jēzus – Labais Gans ar jēriņu rokās un apgarotu smaidu sejā. Jēzus – Marijas Magdalēnas mīļotais. Jēzus – nesasniedzami augstu morāles ideālu sludinātājs. Šķiet, ne par vienu citu personību pasaules vēsturē nav bijis tik daudz dažādu viedokļu kā par Jēzu. Jautājums, kas ticīgo un neticīgo prātus nodarbinājis cauri gadsimtiem, ir un paliek: kas Jēzus bija patiesībā? Savu atbildi uz šo jautājumu piedāvā arī amerikāņu žurnālists Filips Jensijs, kura grāmata «Tas Jēzus, kuru nepazinu» nesen nākusi klajā Apgādā Zvaigzne ABC. Evaņģēlija Jēzus atšķirībā no daudziem sava laika un mūsdienu ticīgajiem arī nevēcina virs galvas morālteoloģijas karogu un neveido ap sevi elitāru klubu. Gluži pretēji: Jēzus sabiedrībā omulīgi jūtas nevis viņa laika dievbijīgie, bet grēcinieki un atstumtie – muitnieki, ielasmeitas, spitālīgie, laulības pārkāpējas... Jēzus pārceļ uzsvarus no Dieva svētuma uz Viņa žēlastību: no «Nevēlamajiem ieeja aizliegta» uz «Dieva valstībā nevēlamo nav». Jēzus veic lielo apvērsumu – šajā pasaulē mēs uzmanību pievēršam bagātajiem, skaistajiem, veiksmīgajiem, taču Viņš parāda, ka Dieva acīs neviens nav nevēlams. Jo vairāk autors iepazīst evaņģēlija Jēzu, jo izteiktāks kļūst kontrasts starp Viņu un Amerikas evaņģēlisko kristiešu aprindām, no kurām nāk Jensijs pats. Jēzus piemērs ir tik nepārprotams, ka nevilšus rodas jautājums – kā tas nākas, ka Baznīca šodien ir kļuvusi par cienījamo ļaužu teritoriju, kurā pagrimušie un izstumtie vairs nejūtas gaidīti? Jensijs pēc profesijas ir žurnālists, nevis teologs, un tas padara viņa pasniegšanas veidu dzīvu un uztveramu. Grāmata būs domas rosinoša lasāmviela visiem – gan kristiešiem, gan nekristiešiem, kuri vēlas iepazīt Jēzu bez dažādiem «uzslāņojumiem». (Zvaigzne ABC)

Dzīve pēc dzīves

Kas notiktu, ja dzīvi varētu dzīvot arvien no jauna? Ja būtu iespējams labot kļūmes, mainīt notikumus, vairākkārt izbaudīt labos brīžus un izvairīties no sliktajiem? Mainīt pagātni, pievilināt un iebarot nākotni, pieradināt to un galu galā nodzīvot neskaitāmas dzīves tepat un tagad? Ar šādu ideju brīnišķīgajā, dzīvespriecīgajā un saviļņojošajā romānā «Dzīve pēc dzīves» spēlējas angļu rakstniece, Vitbreda balvas laureāte Keita Atkinsone. Viņas romāna galvenā varone Urzula Toda dzimst neskaitāmas reizes – un katru no tām mēģina dzīvot tā, lai viņa pati un viņas mīļie justos iespējami labi. Urzula piedzimst ledaini aukstā un sniegotā 1910. gada ziemas naktī. Mazulīte mirst uzreiz pēc piedzimšanas. Un piedzimst atkal. Šoreiz dzīve ir garāka – Urzula noslīkst, kopā ar māsu būvējot smilšu pili jūras krastā. Pēc katras kļūmīgās nāves Urzula Toda dzimst atkal no jauna un atsāk dzīvi no punkta, kurā var kaut ko mainīt iepriekšējā, nelaimīgajā liktenī. Atmiņas par nāvēm Urzulai kalpo kā savdabīgs déjà vu, tās ir neskaidras un dīvainas, bet ļauj meklēt citu ceļu, izdarīt citu izvēli. Urzulas Todas savdabīgā spēle ar Nāvi ir kā pierādījums, ka kādam vienmēr ir jāmirst, tā ir iekārtota pasaule, – bet Urzula ir vienīgais mums zināmais cilvēks, kurš var kaulēties, var meklēt un atrast labākos veidus, pārbaudīt versijas «kā būtu, ja būtu», lūkojoties ne tikai savā ģimenē, bet dažas dzīves veltot arī tam, lai mēģinātu mainīt teju visas Eiropas vēsturi. Vecāku Hjū un Silvijas savstarpējās attiecības un attiecības ar bērniem, ģimenes priekšvēsture, rotaļas ar māsu un brāļiem, pirmā mīlestība, Lapsu stūra lauku romantika, meiteņu draudzība un puiši, mazā, godkārīgā vāciete Eva un aukstasinīgais admiralitātes ierēdnis Kraitons, dzimuši un nedzimuši bērni, suņi un radinieki... Urzulas daudzo dzīvju raksts, lai gan risinās vienas ģimenes ietvaros, ir krāsains un krāšņs, tas valdzina un vilina iztēloties to, ko nevienam no mums nav un nebūs lemts piedzīvot. Izcila grāmata, kuru lasīt ir bauda, – un pēcgarša saglabājas ilgi. (Zvaigzne ABC)

Jauna grāmata par eneagrammu

Apgāds Zvaigzne ABC izdevis benediktīniešu mūķenes Sūzenas Cīrheres grāmatu «Eneagrammas garīgums. Ceļš uz kontemplatīvu dzīvi». Vārds eneagramma cēlies no grieķu valodas un attiecināms uz apļveida figūru ar deviņiem punktiem uz riņķa līnijas. Šie deviņi punkti simbolizē deviņus radīšanas aspektus un deviņus cilvēku tipus. Vairāki autori ir sīki izklāstījuši eneagrammas teorijas vēsturi un snieguši detalizētus tipu aprakstus, piemēram Ričards Rors un Andrēass Eberts grāmatā «Eneagramma. Deviņas dvēseles sejas». Sūzena Cīrhere savā darbā iet tālāk par sākotnējiem aprakstiem un klasificēšanu. Grāmatas «Eneagrammas garīgums» mērķis ir atklāt, kā katra cilvēku tipa virzošie spēki ietekmē viņu izaugsmi. Kad analizējam eneagrammu, sākam apzināties, kas aizēno mūsu uztveri un bloķē mūsu enerģiju. Citiem vārdiem sakot, mēs arvien vairāk un vairāk iepazīstam sevi; laikam ritot, arvien vairāk sadraudzējamies ar sevi un atklājam jomas, kurās paši esam sev ienaidnieki. Jo plašāk, godīgāk un kontemplatīvāk apzināmies iekšējo un ārējo realitāti, jo lielāku izaugsmi pieredz mūsu apziņa. Mazinās sevis noliegšana un kontemplatīvās īstenības gaisma iespīd mūsu ēnainajās vietās. Eneagramma var mūs tuvināt cilvēces patiesajam liktenim ─ kontemplatīvai dzīvei.» Juris Rubenis iesaka: «Eneagramma ir ļoti noderīgs garīgās izaugsmes un pašizpratnes instruments. Katrs cilvēks pats var pārliecināties par eneagrammas metodes iedarbīgumu. Es neesmu saticis nevienu cilvēku, kas, rūpīgi iepazīstoties ar eneagrammu, ar tās palīdzību nebūtu varējis iegūt mazākais noderīgas atziņas vai dažkārt – visas savas dzīves redzējumu pilnīgi jaunā perspektīvā.» Benediktiešu mūķene Suzanna Cīrhere (1931-2014) ir pazīstama garīgā padomdevēja, psiholoģe, koučs un vairāku nozīmīgu grāmatu autore, lielu dzīves daļu viņa veltījusi eneagrammas pētniecībai un tās lietošanai cilvēka garīgās izaugsmes, personības nobriešanas jomā. S. Cīrhere ir pārliecināta, ka katrs cilvēks ir aicināts garīgi pamodinātai, kontemplatīvai dzīvei un ka ir Viens, kurš nepārtraukti mūs uzrunā bezgalīgi daudzos veidos.

Vai tu dzīvo savu īsto dzīvi?

Laiku pa laikam ikviens uzdod sev jautājumu: kas es īstenībā esmu, vai es dzīvoju savu īsto dzīvi? un tamlīdzīgi. Apgāda Zvaigzne ABC izdotās grāmatas «Arhetipi» autore mistiķe, dziedniece un rakstniece Kerolaina Meisa ir pārliecināta – būtībā tas ir jautājums «Vai es dzīvoju savā arhetipā?» Vairums cilvēku arhetipus saista ar šveiciešu psihiatra Karla Gustava Junga «kolektīvās zemapziņas» struktūras elementiem. Viņš arhetipos saskatīja psihes navigācijas rīku, kurš veido tiltu no apziņas uz zemapziņu, tā palīdzot mums kļūt par vienotu veselumu. Kerolainas Meisas izpratne par arhetipiem ir plašāka: viņasprāt, arhetipi ir psihes lēca, caur kuru redzam sevi un apkārtējo pasauli. Nav iespējams zināt, kas īstenībā esam, ja neizprotam arhetipus un vēl konkrētāk – savus personiskos arhetipus. Arhetipi parādās katrā dzīves šķautnē, tāpēc ir svarīgi izprast, kā tie izpaužas mūsu ikdienas lēmumos un dienišķās norisēs. Arhetipi diktē tēriņus, ietekmē attiecību kvalitāti, nosaka, kas mūs pievelk un kāpēc. Tie provocē zināmu situāciju atkārtošanos, piemēram, konkrētu domstarpību vai profesionālu grūtību parādīšanos atkal un atkal; būtībā jebkura atkārtošanās (pattern) ir norāde uz to, ka mūsu dzīvi ietekmē arhetipi. Autore uzsver: savdabīgā veidā arhetipi par mums zina vairāk nekā mēs paši. Nosakot un izpētot savu arhetipu kombināciju, mēs tuvojamies savas īstās patības izpratnei. Autore apraksta desmit arhetipus, kas iemieso pašus svarīgākos varas aspektus, kuri šodien nosaka sievietes dzīvi, un arī akūtākās personiskās problēmas, ar kurām saskaras sievietes. Lai gan daudzi arhetipi ir seni un pārlaicīgi, citi ir jaunāki un radušies, mainoties sabiedrībai, kurā dzīvojam. Tāpēc grāmatā atradīsiet arī arhetipus «Stilīgā», «Intelektuāle» un «Vizionāre». Tomēr cilvēka personībai reti atbilst viens vienīgs arhetips – parasti tie pastāv dažādās kombinācijās. K. Meisa apraksta katra arhetipa tipiskākās rakstura īpašības un izturēšanās paraugus, jautājumus vai problēmas, katra arhetipa stiprās puses un ēnas puses, kā arī vīrišķos analogus. (Jā, šī ir grāmata, kas pavisam atklāti uzrunā tieši sievietes, taču, to izlasot, ieguvēji pavisam noteikti būs arī stiprā dzimuma pārstāvji!) Grāmatā ir arī padomi, kā visefektīvāk izmantot sava arhetipa doto varu. Neskaitāmas reizes autore bijusi lieciniece tam, cik dramatiskas pārmaiņas piedzīvo cilvēki, kas atmostas šim spēkam jeb sāk dzīvot saskaņā ar savu arhetipu. «Kad atklājat, kuri arhetipi vada jūsu dzīvi, iespējams, pirmo reizi mūžā nokļūstat pie savas būtības kodola,» viņa saka. Ar šīs grāmatas palīdzību Kerolaina Meisa savas zināšanas nodod arī Latvijas lasītājām. Jūs spēsiet paraudzīties uz savu drēbju skapi, māju, karjeru un attiecībām no jauna skatpunkta, un kas zina, kā nolemsiet mainīt savu dzīvi!

 

Pikanti un erotiski

E L Džeimsa «Grejs»

Vēlreiz ieskatieties Greja piecdesmit nokrāsu pasaulē – šoreiz ar Kristjena Greja acīm. Izmantojot Kristjena vārdus, domas, atmiņas un sapņus, E L Džeimsa piedāvā jaunu redzējumu uz mīlasstāstu, kas apbūris daudzus miljonus lasītāju visā pasaulē. KRISTJENS GREJS vienmēr visu kontrolē. Šā vīrieša pasaule ir sakārtota, organizēta un neizturami tukša, līdz viņa kabinetā četrrāpus iekrīt Anastasija Stīla, tumšajiem matiem noplīvojot. Viņš cenšas meiteni aizmirst, tomēr pats pret savu gribu tiek ierauts neizprotamu emociju jūklī, kam nespēj pretoties. Biklā, nepieredzējusī Ana atšķirībā no visām citām sievietēm redz cauri ģeniālajam uzņēmējam un bagātniekam, jo prot ielūkoties Kristjena saltajā, ievainotajā sirdī.

Vai attiecības ar Anu gaisinās bērnības atmiņu šausmas, kas vajā Kristjenu katru nakti? Vai arī viņa biedējošās tieksmes, pavēlnieciskums un pret sevi vērstais naids atgrūdīs meiteni un iznīcinās trauslo cerību, ko viņa Kristjenam dāvā? (Kontinets)

Uz augšu