49% interneta lietotāju klausās mūziku mobilajā tālrunī

FOTO: Caro/ScanPix

Latvijas iedzīvotāji aizvien biežāk mūziku klausās savā tālrunī, un šobrīd vispopulārākais saturs mobilajās ierīcēs ir pašu lejupielādēta mūzika un radio, liecina Latvijas Mobilā Telefona (LMT) sadarbībā ar pētījumu aģentūru Omnicom Media Group veiktais pētījums. Drīzumā šī situācija mainīsies, jo arī Latvijā arvien lielāku popularitāti iegūst mūzikas straumēšanas servisi, norāda Latvijas Mobilā Telefona preses sekretāre Elīna Lidere.

Populārākais mobilajā tālrunī klausāmais saturs ir pašu lejupielādēta mūzika - to klausās vidēji 33% aptaujas dalībnieku, biežāk vīrieši (37%) nekā sievietes (29%), liecina pētījuma dati. 23% aptaujas dalībnieku atzinuši, ka mobilajā tālrunī klausās radio. Latvieši salīdzinoši biežāk mūziku klausās interneta vietnē YouTube (12% pretstatā 2% cittautiešu) un dažādas mūzikas straumēšanas aplikācijās, piemēram, Spotify (9% pretstatā 2% cittautiešu).

«Pasaules tendences liecina, ka tagad mūziku telefonā, kā arī planšetē un datorā mēs arvien vairāk nevis lejupielādēsim, bet klausīsimies tiešsaistē internetā. Līdz ar to LMT kopš 10. jūlija piedāvā klientiem pasaulē populārāko mūzikas straumēšanas servisu Spotify. Tas ļauj mobilajā telefonā legāli klausīties vairāk nekā 20 miljonus dziesmu. Šo trīs nedēļu laikā Spotify lietotne jeb aplikācija izvirzījusies Latvijā populārāko lietotņu topa pirmajās vietās. Tas nozīmē, ka jau tagad LMT savā ziņā ir mainījis mūzikas tirgu Latvijā, līdzīgi kā to izdarījām, mobilo sakaru tirgū ieviešot Brīvību,» norāda LMT viceprezidents Ingmārs Pūķis.

Kopumā 49% interneta lietotāju Latvijā mūziku klausās savā mobilajā tālrunī. Visaktīvākie mūzikas patērētāji ir vīrieši - 56% aptaujas dalībnieku norādījuši, ka ikdienā savā tālrunī klausās mūziku. Sievietes nedaudz retāk savus tālruņus izmanto šādiem mērķiem - 49% aptaujas dalībnieču norādījušas, ka mūzikas baudīšanai lieto tālruņus.

Mūzikas klausīšanās mobilajā tālrunī izteikti raksturīga jauniem cilvēkiem, visbiežāk mūziku mobilajās ierīcēs klausās jaunieši vecumā no 15 līdz 29 gadiem - vairāk nekā 70% aptaujas dalībnieku atzinuši, ka ikdienā šiem mērķiem izmanto viedierīces, liecina pētījuma dati.

LMT snapshots aptauju «Mūzika mobilajā tālrunī» veica pētījumu aģentūra Omnicom Media Group laika posmā 02.06.2014.-09.06.2016. Aptaujā piedalījās 760 respondenti.

Uz augšu
Back