Laicīgi nesamaksāts rēķins par slimnīcas pakalpojumiem rada pacientam problēmas

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

TVNET lasītāja Ineta pie mums vēršas ar sūdzību, ka viņas tēvam par Vidzemes slimnīcas pakalpojumiem jāmaksā vairākas reizes, kaut par pakalpojumiem samaksāts pērn jūnijā. Naudu turpina piedzīt SIA «Creditreform Latvija».

Cietušā stāsts

Inetas tēvs pērn aprīlī izrakstījās no Vidzemes slimnīcas, bet par ārstniecības pakalpojumiem samaksāja 20. jūnijā - 15,61 eiro.

Tomēr, pienākot jūlijam, SIA «Creditreform Latvija» tēvam atsūtīja aicinājumu samaksāt parādu – 20,15 eiro.

Inetas māte reaģēja uz iesūtīto aicinājumu un samaksāja norādīto parādu.

Taču aicinājumi samaksāt parādu turpinājās. Oktobrī no parādu piedzinējiem pienāca prasība atkārtoti samaksāt parādu, šoreiz 17,69 eiro apmērā. Ineta zvanīja firmai un lūdza paskaidrojumus, kāpēc tiek sūtīts šis aicinājums, ja parāds ir jau samaksāts. «Creditreform Latvija» pamatoja prasību ar to, ka pacients slimnīcā ir bijis atkārtoti un neesot ziņu no slimnīcas, ka ir samaksāts par izmantotajiem pakalpojumiem.

Savukārt slimnīca Inetai skaidroja, ka viņas tēvs otrreiz slimnīcā nav bijis un visa nauda par slimnīcas pakalpojumiem ir samaksāta. Bet par kredītiestādes darbībām slimnīca neko nezina. Pieminam, ka slimnīca ar SIA «Creditreform Latvija» sadarbojas no 2006. gada.

Inetai atkārtoti zvanot parādu piedzinējiem, tie nicinoši atbildējuši, ka nav ziņu no slimnīcas, ka par pakalpojumiem ir samaksāts, un aicinājumi samaksāt parādu tiks sūtīti arī turpmāk.

Šā gada 16. februārī parādu piedzinējs Inetas tēvam atkārtoti atsūtījis aicinājumu samaksāt parādu 21,70 eiro, bet marta sākumā atsūtīts atkārtots aicinājums samaksāt februārī norādīto parādu. Kad Ineta zvanījusi kreditoram, jautājot, kā šo problēmu atrisināt, atbildes vietā arī viņa saņēmusi aicinājumu īsziņas formā samaksāt šo slimnīcas parādu.

Slimnīca izbrīnīta par pacienta ģimenes reakciju

Vidzemes slimnīcas pārstāve Benita Brila skaidro, ka rēķinus par slimnīcas pakalpojumiem sastāda individuāli, ja pacients ir vērsts uz komunikāciju un sadarbību. Šajā gadījumā slimnīcas klients nav laikus samaksājis par pakalpojumiem.

Savukārt Vidzemes slimnīcas Ekonomiskās analīzes un statistikas nodaļas vadītāja Inga Mellupe-Bērziņa TVNET stāsta, ka slimnīcas mērķis ir panākt, lai pacienti samaksā par izmantotajiem pakalpojumiem.

Viņa norāda, ka slimnīcai ir tiesības par sniegtajiem pakalpojumiem piedzīt naudu no pacienta ar kreditoru starpniecību pēc divām nedēļām no pacienta izrakstīšanās brīža.

Slimnīca stāsta par Inetas tēva gadījumu no sava skatpunkta

Inetas tēvs no slimnīcas tika izrakstīts 15. aprīlī. Kopējā summa, ko pacients bija parādā Vidzemes slimnīcai, bija 19,88 eiro. 20. jūnijā par Inetas tēva ārstēšanu slimnīcā tika iemaksāti 15,61 eiro. Bet oktobrī tika samaksāta parāda otrā daļa – 4,27 eiro, ziņo Bērziņa.

Savukārt vakar, 18. martā, kreditors šo lietu slēdza, vēsta Vidzemes slimnīca, paužot sašutumu, kāpēc šī lieta tiek celta gaismā, jo vēl nesen slimnīca šo situāciju pārrunāja ar cietušā ģimenes pārstāvi.

Cietušā vīrieša meita TVNET skaidro, ka viņai nav skaidrs, kāpēc no veciem cilvēkiem (viņas vecākiem) tiek izspiesta nauda, ja par pakalpojumiem ir samaksāts. Turklāt ģimene nezina, kā atbrīvoties no parāda piedzinēja uzbrukumiem par parādu piedziņu, kaut arī parāda slimnīcai jau labu laiku nav.

Informējam, ka SIA «Creditreform Latvija» savus komentārus par notikušo TVNET atsakās sniegt.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu