«Bite»: Latvijas telekomunikāciju tirgū pērn kopējie ieņēmumi ir kritušies par 5%

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Pagājušais gads Latvijas telekomunikāciju tirgū ir noslēdzies ar nemainīgu lietotāju skaitu - tāpat kā 2013.gada beigās, arī 2014.gadā Latvijā bija 2,59 miljoni aktīvu SIM karšu, taču, neskatoties uz nemainīgu lietotāju skaitu, tirgus kopējie ieņēmumi ir kritušies par 5%, liecina uzņēmuma «Bite» apkopotā informācija.

Ja 2013.gadā ieņēmumi bija 338,9 miljoni eiro, tad 2014.gada beigās piedzīvoja 5% kritumu un bija 321,8 miljoni. To esot ietekmējusi sīvā konkurence Latvijas tirgū - pakalpojumi tiek nemitīgi uzlaboti un cenas kļūst arvien zemākas. No tā visvairāk iegūstot klienti, kas arī izmanto iespēju pāriet no viena operatora pie otra, saglabājot savu numuru.

«Bite» esot palielinājusi tirgus daļu par 1% līdz 19,4% 2014.gada beigās, vienlaikus precīzs klientu skaits netiek minēts. «Bite» arī savā ziņojumā min, ka «Tele2» zaudējusi 56 000 klientu, kam savukārt kategoriski nepiekrīt «Tele2» komercdirektors Jānis Spoģis, skaidrojot, ka, saskaitot mobilo sakaru operatoru ziņoto klientu skaitu, sanāk, ka Latvijā dzīvo teju trīs miljoni iedzīvotāju, kas nav patiesi. «Atšķirībā no konkurentiem no pagājušā gada «Tele2» klientu skaitā vairs neietver «Machine-to-Machine» SIM kartes, kuras atrodas elektroskaitītājos, signalizāciju sistēmās un citās tehnoloģiskās iekārtās. Tas nozīmē, ka «Tele2» klientu uzskaites sistēma ir korekta, jo par klientu tiek uzskatīts cilvēks, nevis iekārta. Aicinām Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju (SPRK) pievērsties šī jautājuma sakārtošanai, nosakot operatoriem vienotu klientu uzskaites sistēmu,» uzsver Spoģis.

«Bite» skaidro, ka klientu skaita izmaiņas un zemāki kopējie tirgus ieņēmumi esot atstājuši iespaidu arī uz katra operatora individuālo sniegumu.

«Latvijas Mobilais telefons» (LMT) 2014.gadu noslēdza ar ieņēmumu kritumu 7% apmērā (172,1 miljons eiro 2013.gadā, 160,4 miljoni eiro - 2014.gadā). «Tele2» arī piedzīvoja kritumu, taču nedaudz mazāku - 6% apmērā. Pagājušajā gadā «Tele2» esot paaugstinājis pakalpojumu cenas visiem esošajiem klientiem. Teorētiski šāds solis esot varējis nodrošināt daudz labākus finanšu rādītājus, taču klientu skaita kritums un īpašie piedāvājumi klientiem, kuri ir izteikuši vēlmi iet pie cita operatora (seši mēneši bezmaksas pakalpojumu), esot atstājis iespaidu uz ieņēmumu apjomu, uzskata uzņēmumā «Bite».

«Bite» skaidro, ka vienīgais operators, kuram izdevies saglabāt pozitīvus ieņēmumu rādītājus, ir «Bite» - ieņēmumi ir auguši par 1%, no 60 miljoniem eiro 2013.gadā līdz 60,8 miljoniem 2014.gadā.

Runājot par EBITDA jeb peļņu pirms nodokļiem, procentiem, amortizācijas un ārkārtas posteņiem, kas parasti tiek izmantota, lai salīdzinātu uzņēmumu rezultātus dažādos laika posmos un tirgos, aina esot nedaudz cita. Gan LMT, gan «Tele2» pagājušo gadu noslēdza ar peļņas samazinājumu 4% apmērā - LMT tā mainījusies no 51,7 miljoniem eiro 2013.gadā uz 49,9 miljoniem eiro 2014.gadā. «Tele2» savukārt - no 33,7 miljoniem eiro 2013.gadā uz 32,3 miljoniem eiro 2014.gadā. «Bite Latvija» gadu noslēdza ar 28% peļņas pieaugumu - no desmit miljoniem eiro 2013.gadā uz 12,7 miljoniem 2014.gadā.

«Tele2» komercdirektors Spoģis, komentējot «Bite» uzrādītos EBITDA peļņas rādītājus, uzsver, ka «Bite», kā liecina publikācijas medijos, līdz šim bijusi 11.vietā starp uzņēmumiem Latvijā ar lielākajiem zaudējumiem laika posmā no 2004.gada līdz 2013.gadam un zaudējusi 84,86 miljonus eiro, tāpēc varot secināt, ka «Bite» ir uzņēmums, kas cietis lielākos zaudējumus telekomunikācijas nozarē Latvijā.

Uzņēmumā «Bite» uzskata, ka tuvākie gadi telekomunikācijās noteikti nesīs aizvien labākus nosacījumus klientiem. Operatoriem būs jāpiemērojas augošajām prasībām, piedāvājot arvien jaunus pakalpojumus un servisus. 2015.gads Latvijas telekomunikācijās noteikti varētu būt arī «4G gads» - visi trīs mobilo sakaru operatori strādā pie jaunākās paaudzes tīkla izbūves.

«Bite» gan būšot pēdējais no operatoriem, kura klientiem būs pieejams 4G un 4G+ mobilais internets, taču darbi noritot strauji. 4G tīkls aprīlī būšot pieejams aptuveni pusei Latvijas iedzīvotāju. Pavērsienu 4G attīstībā Latvijā noteikti varot gaidīt arī 2015.gada jūlijā, kad operatoru lietošanā tikšot nodota 800 MHz 4G tīkla frekvence. Tas nozīmē, ka ar vienu bāzes staciju varēs noklāt daudz lielāku teritoriju, taču 4G internets arī būšot ievērojami zemāka ātruma.

Uzņēmumā secina, ka jaunākās tehnoloģijas tīkls un pieaugošais interneta patēriņš klientu vidū liecina, ka ir sācies mobilā interneta periods. «Smart» tehnoloģijas, izdevīgas cenas un ātrs mobilais internets būšot galvenie priekšnoteikumi augošam mobilajam operatoram.

«Bite Latvija» dibināta 2005.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 99 085 286 eiro. «Bite Latvija» pilnībā pieder Lietuvas kompānijai «BITE Lietuva UAB».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu