Ātrākais britu universālis (5)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Jaguar

Jaguar R-S modeļu saimē tagad ir trīs automobiļi - XKR-S kupeja, XFR-S sedans un XFR-S Sportbrake universālis, kas tāpat kā abi iepriekš minētie pilntiesīgi pieder 300 km/h spēkratu klubiņam.

Jaguar XFR-S apvieno divas pasaules - XF Sportbrake praktiskumu ar R-S sērijas spēkratu veiktspēju un dinamiskajām īpašībām.

Jaguar pirmais karstais universālis ir apgādāts ar jau zināmo 5 litru V8 kompresordzinēju, kurš attīsta 550 zirgspēkus un 680 Nm. Jaudas ir pietiekami, lai jebkuru kravu tās galamērķī nogādātu platās sānslīdēs un ar ar kūpošu riteņu gumiju. Taisnā ceļa posmā dzinējs universālim nodrošina paātrinājumu līdz 100 kilometriem stundā 4,8 sekundēs, savukārt maksimālais ātrums ir apaļi 300 kilometri stundā. Apaļi tikai tāpēc, ka pie šīs atzīmes nostrādā elektroniskais ierobežotājs.

Lai arī dinamika ir vairāk nekā pietiekama, no industrijas ātrākajiem eksemplāriem Jaguar nedaudz atpaliek. Tiesa, tam ir arī loģisks skaidrojums, jo Jaguar tiek piedāvāts tikai ar klasisko aizmugurējās ass piedziņu. Piemēram, pilnpiedziņas Audi RS6, kam uzstādīts 560 zirgspēku turbodzinējs, 100 km/h sasniedz 3,9 sekundēs, savukārt 557 ZS spēcīgais Mercedes-Benz E 63 AMG 4MATIC - 3,8 sekundēs.

Jaguar XFR-S Sportbrake ir apgādāts ar jaudīgākā F-Type vajadzībām izstrādāto astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, kas strādā gan automātiskā, gan manuālā režīmā, turklāt kopā ar citām automobiļa elektronikas sistēmām un sensoriem dinamisku braukšanu iecienījušam pilotam piedāvā vairākas noderīgas funkcijas. Viena no tām palīdz automobilim atpazīt līkumu, tādēļ pārnesumkārba nepārslēgsies augstākā pārnesumā, iekams nebūs izbraukta līkuma izeja. Tā pati sistēma arī spēs atpazīt vairākus secīgus apdzīšanas manevrus, un arī šādā gadījumā nesteigsies, uzturot augstus apgriezienus un nodrošinot labāku dinamiku.

Līdz spēcīgāku Jaguar zīmola dzinēju XFR-S Sportbrake ir ieguvis pastiprinātu balstiekārtu kā priekšā, tā arī aizmugurē, kur standarta modeļa pašlīmeņojošā funkcija ir saglabāta, lai auto nepiegultu zemei, ja pilnībā tiek izmantota 1675 litrus lielā kravas telpa.

Jaguar XFR-S Sportbrake ir apgādāts ar augstas veiktspējas bremzēm (380 un 375 mm diski attiecīgi priekšā un aizmugurē), sporta izplūdes sistēmu, pašbloķējošo diferenciāli un 20 collu riteņiem ar automobiļa veiktspējai atbilstošām Pirelli riepām.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu