Bērniņa gaidīšana ziemā: ieteikumi, kurus ņemt vērā

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Viena no priekšrocībām, gaidot bērniņu ziemā, ir tā, ka zemāka temperatūra var līdzsvarot iekšējo temperatūru, kas nereti gaidību laikā paaugstinās. Tomēr arī šajā laikā gaidot mazulīti, ir pāris priekšnoteikumu, kurus vajadzētu ievērot.

Nomierini sauso ādu

Par sausu ādu ziemas laikā zemā mitruma un aukstā gaisa dēļ sūdzas teju ikviens, bet topošajām māmiņām šīs sajūtas var būt divtik apgrūtinošas, jo nostieptā, sausā āda mēdz būt arī niezoša. Lai uzlabotu pašsajūtu, varat izmantot losjonu ādai, kas to mitrinās un nomierinās. Speciālisti iesaka šos līdzekļus uzklāt uzreiz pēc dušas vai vannas, kamēr āda vēl ir mitra.

Apkaro gripu

Pētījumos ir konstatēts, ka topošajām māmiņām ir paaugstināts hospitalizācijas risks saistībā ar gripu vai pneimoniju, tāpēc ārsti nereti topošajām māmiņām iesaka,

konsultējoties ar ārstu vai ginekologu, potēties pret gripu, lai ar to nesaslimtu.

Ģērbies atbilstoši laikapstākļiem

Topošajām māmiņām ir augstāka temperatūra nekā sievietēm, kuras nav stāvoklī, tomēr ziemas laikā nevajadzētu pārvērtēt savas sajūtas, jo tikpat viegli iespējams saaukstēties. Protams, nav nepieciešamības ietuntulēties, tomēr vajadzētu pasargāt tās ķermeņa daļas, kuras viegli apsaldēt: ausis, degunu, zodu, roku un kāju pirkstus.

Nē sniega tīrīšanai

Sniega šķūrēšana ir saistīta ar intensīvu ķermeņa darbošanos. Ja esi gaidībās trešajā trimestrī, labāk

nolīgsti kādu, kurš notīrīs tavu piemājas celiņu.

Pretējā gadījumā liels risks iedzīvoties muguras, citu muskuļu un skeleta traumās.

Sporto droši

Protams, arī topošajām māmiņām ir nepieciešama fiziska slodze, bet no tādām aktivitātēm kā slēpošana no kalna, snovbords, slidošana noteikti vajadzētu atteikties. Tomēr nekreņķējies - distanču slēpošana var būt sporta veids, ko vari baudīt ziemā, ja vien ārsts to akceptē!

Uz augšu