Ford izstrādā auto, kas automātiski apbrauc šķēršļus (9)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ford Motor Company nupat prezentējis testa automobili, kas aprīkots ar automātiskās stūrēšanas un bremzēšanas tehnoloģiju un spēj izvairīties no sadursmēm ar tajā pašā joslā priekšā apturētiem vai bremzējošiem transportlīdzekļiem un no gājēju notriekšanas.

Ford šķēršļu apbraukšanas tehnoloģija, uztverot tajā pašā joslā lēnāk pārvietojošos vai stāvošus objektus, vai gājējus, no sākuma par tiem brīdina. Ja pēc šiem brīdinājumiem autovadītājs nepagriež stūri vai nebremzē, sistēma automātiski pagriež stūri un bremzē, lai novērstu sadursmi. Jaunās drošības sistēmas pirmā publiskā demonstrācija notika tikai šonedēļ Beļģijā.

Ford Focus, kas radīts Eiropas finansētā izpētes projekta «interactIVe» (Accident Avoidance by Active Intervention of Intelligent Vehicles) ietvaros, aprīkots ar šķēršļu apbraukšanas palīgsistēmu. 29 partneru konsorcijs izstrādā aktīvās drošības palīgsistēmas, kas aktivizējas nenovēršamas sadursmes gadījumā*.

Sadursmes draudu gadījumā auto patstāvīgi pagriež stūri

Šķēršļu apbraukšanas sistēmu veido trīs radari, ultraskaņas sensori un kamera, kas uzrauga ceļu 200 metrus uz priekšu. Ja sistēma uztver lēnākus vai stāvošus objektus, tā brīdina ar akustiskiem un vizuāliem signāliem. Ja autovadītājs nepagriež stūri vai nebremzē, šķēršļu apbraukšanas sistēma sāk bremzēt, meklē brīvas vietas bīstamā objekta abās pusēs un pārņem elektroniskā stūres pastiprinātāja kontroli, lai izvairītos no sadursmes.

Šī tehnoloģija ir pārbaudīta, braucot ātrumā virs 60 km/h. Izpētes dati liecina, ka pirms sadursmēm bremzēt mēģina mazāk nekā trešdaļa autovadītāju, kuri bijuši iesaistīti vienā joslā braucošu transportlīdzekļu sadursmēs.**

Dažas aktīvās drošības sistēmas jau ir ieviestas

Ford savos transportlīdzekļos jau ir ieviesis aktīvās drošības tehnoloģijas, tostarp aktīvo pilsētas bremzēšanas palīgsistēmu, kurā izmantots gaismas uztveršanas un attāluma sensors, kas uzrauga priekšā braucošo automobiļu satiksmi un pārbauda ceļu 50 reizes sekundē, lai palīdzētu novērst sadursmes, braucot ātrumā līdz 15 km/h, un palīdzētu samazināt smagu sadursmju sekas kustības ātrumā virs 30 km/h. Ford kursa maiņas brīdinājuma sistēmā ir iekļauta kamera, kas uzrauga transportlīdzekļa pozīciju attiecībā pret ceļa apzīmējumiem un aktivizē stūres griezes momentu, lai brīdinātu autovadītāju, ja transportlīdzeklis novirzās no braukšanas joslas.

* interactIVe (Accident Avoidance by Active Intervention of Intelligent Vehicles) ir Eiropas mēroga izpētes projekts, kas tika aizsākts 2010. gadā Ford Eiropas Izpētes centrā Āhenē, Vācijā, un kurā iesaistījušies 29 partneri. Konsorciju, kuru vada Ford, veido seši automobiļu ražotāji, seši piegādātāji, 14 izpētes institūti un trīs citas ieinteresētās puses.

** Padziļināts Vācijas satiksmes negadījumu pētījums (GIDAS)

Komentāri (9)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu