Volkswagen up! brālītis no Spānijas

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Volkswagen grupas spāņu uzņēmums Seat atklājis savu supermini automobiļa up! versiju, kam dots vārds Mii.

3,55 metrus garais VW up!, kam tiek prognozēta spoža nākotne un liela loma Volkswagen virzībā uz planētas lielākā auto ražotāja godu, klātienē tika prezentēts pavisam nesen, Frankfurtes auto šovā. Mii faktiski ir identisks auto, tikai ar spāņu zīmolam raksturīgā izskata niansēm.

Tehniskā ziņā būtisku atšķirību nav un pircēja izvēli par labu vienam vai otram auto (vai varbūt trešajam, kurš nesīs Škoda Citigo vārdu) noteiks konkrētā cilvēka simpātijas pret konkrēto marku.

Tāpat kā up! arī Mii ir 3,55 metrus garš un tiks piedāvāts kā trīs tā arī piecu durvju versijās. Jāatzīmē gan, ka auto pārdošanā vietējā tirgū Spānijā nonāks jau šogad, bet pārējās Eiropas apgūšana sāksies nākamā gada pavasarī.

Seat Mii
Seat Mii Foto: Seat

Seat Mii varēs iegādāties ar 1 litra benzīna motoru, kurš attīsta 60 vai 75 zirgspēkus. Rādītāji nav visai iespaidīgi, taču jāatceras, ka auto pats par sevi arī nav nekāds grands un kustināmā masa nav liela - tikai 854 kilogrami. Līdz ar to vismaz teorētiski automobilim vajadzētu būt gan pietiekami dinamiskam raitai braukšanai dabiskajā vidē - pilsētā -, gan arī ekonomiskam (oficiāli 60 un 75 ZS versijas patērē 4,5 un 4,7 litrus benzīna uz 100 kilometriem).

Paralēli standarta modeļiem Seat piedāvās arī videi draudzīgāku Ecomotive automobili ar aprīkojumā iekļautu dzinēja stop/start sistēmu un bremžu enerģijas reģenerācijas iekārtu, kurš vidēji patērēs 4,2 litrus uz 100 kilometriem. Tāpat atsevišķos tirgos Eiropā auto varēs iegādāties CNG modeli, kuram kā degvielu var izmantot gāzi. Šis auto jau būs pavisam "zaļš", jo tā CO2 izmešu līmenis tehnisko datu tabulā norādīts kā 86 g/km.

Seat Mii
Seat Mii Foto: Seat

Lai arī auto ir neliels un pamatā paredzēts pilsētniekam, ar to droši varēs doties arī tālākos braucienos, 251 litru lielajā bagāžniekā līdzi ņemot nepieciešamākās lietas. Ja braucienā dosies tikai divi cilvēki nevis visi četri, aizmugurējā sēdekļa atzveltni var nolocīt un iegūt 951 litru lielu kravas telpu, kas no laukiem ļaus atvest krietni vairāk par vienu ķirbi.

Uz šosejas ar auto varēs attīstīt 160 līdz 171 km/h maksimālo ātrumu (maksimālais ātrums attiecīgi 60 un 75 ZS modeļiem), bet tā nelielā 35 litru degvielas bāka nodrošina visnotaļ lielu gaitas rezervi - līdz pat 830 kilometriem kombinētā ciklā.

Auto konstrukcija ir maksimāli kompakta un pārdomāta, taču vienlaikus Mii piedāvā arī augstu drošības līmeni un labu aprīkojumu. Tā, piemēram, mazais spānis apstākļos, ja ātrums nepārsniedz 30 km/h, spēs patstāvīgi apstāties, lai izvairītos no sadursmes. Ja nu tomēr no avārijas neizdosies izvairīties, aizsargājošās funkcijas uzņemsies stingrā tērauda virsbūve un standarta aprīkojumā iekļautie sānu spilveni.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu