«Zaļo veloceliņu» Pārdaugavā sola pabeigt līdz 15.oktobrim

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Aptuveni desmit studentu un vides aktīvistu šodien pulcējās pie nepabeigtā «Zaļā veloceliņa» posma Pārdaugavā, ar plakātiem rokās aicinot Rīgas domes vadību pildīt pirms gada doto solījumu un pabeigt 800 metrus garā veloceliņa posma starp Kantora un Dauguļu ielām izbūvi. Kā informēja piketa grupas pārstāve Laima Šeniņa, pikets noslēdzies ar «kārtējo nepārliecinošo Rīgas domes solījumu veloceliņu pabeigt līdz šā gada 15.oktobrim».

Pie piketētājiem arī šogad ieradās Rīgas vicemērs Andris Ameriks (GKR), kuram atkal nācās uzklausīt domes opozīcijas deputāta Ērika Škapara (V) pārmetumus. «Jau pagājušajā gadā Rīgas dome deva solījumu veloceliņu šogad pabeigt, taču pagājis gads un veloceliņš joprojām stāv nepabeigts. 800 metru garā posma pabeigšana neprasa ilgu laiku un, ja darbs pie tā pabeigšanas būtu sākts jau pagājušajā vasarā, jau tagad rīdzinieki būtu nodrošināti ar skaistu un ģimenei draudzīgu atpūtas vietu,» uzsvēris Škapars.

Savukārt Ameriks akcijas dalībniekiem devis jaunus solījumus - šoreiz veloceliņa izbūvi solījis pabeigt līdz šā gada 15.oktobrim. Starp vicemēru un piketa līdzautoru Rihardu Frīdenbergu tika noslēgtas arī «veloderības» -

gadījumā, ja posms līdz minētajam datumam pabeigts netiks, Ameriks piketa līdzautoram iegādāšoties jaunu riteni,

uz ko Frīdenbergs atbildējis ar tādu pašu repliku - ja veloceliņš līdz 15.oktobrim tomēr tiks izbūvēts, viņš pats vicemēram nopirkšot jaunu braucamo.

Aicina nesteigties ar datuma noteikšanu

Rīgas domes Vides pārvaldes priekšnieks Askolds Kļaviņš (LZP) gan skaidroja, ka noteikt precīzu datumu veloceliņa pabeigšanai ir pāragri. Veloceliņa būvniecība sākta 2007.gadā, taču aktīvākie Mārupes iedzīvotāji pamanījuši, ka tā projektam nav visu nepieciešamo būvvaldes atļauju un zīmogu, tāpēc būvniecība tika apturēta. Vēlāk tā netika atsākta ekonomiskās krīzes dēļ, taču pa šo laiku beidzies projekta derīguma termiņš.

Pērn izbūvēts veloceliņa posms gar Māras dīķi, un šogad piešķirts arī pārējais veloceliņa pabeigšanai nepieciešamais finansējums, taču būvprojekta termiņu pagarināt nav iespējams, tāpēc tagad

veloceliņam jāveido jauna topogrāfija un no jauna jāveic visas saskaņošanas,

pēc kā vēl jāizsludina iepirkuma konkurss.

Būs no jauna jāklāj asfalts

Jāņem vērā, ka «Zaļā veloceliņa» posms ved arī caur Uzvaras parku, kurā sākotnēji iecerēts atbilstoši apzīmēt vienu no esošajiem asfalta celiņiem, taču patlaban tā segums ir sabrucis un ir jāvērtē, vai ir lietderīgi to šādā stāvoklī krāsot, vai vispirms jārod iespēja to no jauna noasfaltēt, norādīja Kļaviņš. Tāpat remonts pāris vietās nepieciešams jau 2007.gadā izbūvētajiem posmiem, kur vietām uz celiņa izveidojušās dubļu lāmas vai cauri grantij izaugušas nezāles.

Kā ziņots, pagājušajā gadā noritēja līdzīga akcija, kuras laikā aptuveni 20 veloaktīvisti pulcējās Bieriņos pie Mārupītes «Zaļā veloceliņa» un aicināja Rīgas domes deputātus atbalstīt finansējuma piešķiršanu veloceliņa izbūves pabeigšanai. Rīgas vicemērs toreiz deva solījumu veloceliņu šogad pabeigt, taču ir pagājis gandrīz gads, sākusies aktīvā velosezona, bet veloceliņš vēl aizvien nav izbūvēts līdz galam.

Šā gada budžetā veloceliņam nav piešķirti līdzekļi

Ameriks pērn skaidroja, ka Mārupes «Zaļā veloceliņa» pabeigšanai vispirms nepieciešams aktualizēt izstrādāto projektu un to no jauna saskaņot, tāpēc celiņu 2012.gadā nav bijis iespējams pabeigt, pat ja tam būtu paredzēti līdzekļi. Oktobrī veloceliņa izbūvei no Kantora ielas līdz Dauguļu ielai tika plānots paredzēt līdzekļus no Vides aizsardzības fonda līdzekļiem, lai 2013.gada sākumā varētu tikt izsludināts būvniecības iepirkums un sākti būvdarbi, tomēr finansējums veloceliņa izbūvei netika piešķirts. Nepieciešamie 36 000 latu netika paredzēti arī šā gada pilsētas budžetā.

«Zaļais veloceliņš» jau tagad kļuvis par iemīļotu rīdzinieku pārvietošanās vietu, taču, tā kā tas vēl nav pabeigts un nodots ekspluatācijā, tas netiek arī pienācīgi apsaimniekots. Atšķirībā no citiem Rīgas veloceliņiem, kas ir izteikti funkcionāli, «Zaļais veloceliņš» atšķiras ar to, ka ir vairāk atbilstošs atpūtai un ģimenes izbraucieniem kopā ar bērniem, taču aptuveni 800 metru posmā starp Kantoru un Dauguļu ielu tas nav pabeigts un izbraukšana sagādā grūtības un var bojāt velosipēdu.

«Šobrīd daudz tiek runāts par vērienīgiem daudzmiljonu projektiem Rīgā, taču, manuprāt, vispirms būtu jāpabeidz iesāktie darbi. Šis ir klasisks Latvijas politikas populisma piemērs - proti, brīdī, kad tiek sacelta jezga, amatpersonas attopas un sāk solīt, bet reāli darbi diemžēl neseko,» norāda veloaktīvists un piketa līdzautors Rihards Frīdenbergs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu