SPRK: LMT, Tele2 un Bite nodrošina vienādu kvalitāti

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Patlaban vairs nav kvalitātes atšķirību trīs lielāko mobilo sakaru operatoru vidū, komentējot 2010.gada elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes pārskata datus, šodien žurnālistiem norādīja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktora vietnieks Aleksandrs Čerņakovs-Neimarks.

Arī nesekmīgo savienojumu koeficients tagad esot vienāds

Kā piemēru viņš minēja nesekmīgo savienojumu koeficientu. 2008.gadā tas visiem trim operatoriem pārsniedza 2% un SIA "Bite Latvija" ("Bite") bija 2,21%, SIA "Latvijas Mobilais telefons" (LMT) - 2,66%, bet SIA "Tele2" - 2,33%. Regulators sācis sarunas ar uzņēmumiem, kā rezultātā tie sākuši ieguldīt naudu un situācija uzlabojusies.

Pērn nesekmīgo savienojumu koeficients visiem bija zem 1%, un, pēc SPRK pārstāvja domām, var teikt, ka starpības starp trim operatoriem vairs nav.

Vaicāts, vai par to liecina arī citi parametri, Čerņakovs-Neimarks biznesa portālam "Nozare.lv" demonstrēja arī datus par vidējo runas pārraides kvalitāti. Saskaņā ar to "Bites" runas pārraides kvalitāte novērtēta ar 3,10 ballēm, LMT - ar 3,03 ballēm, bet "Tele2" - ar 3,13 ballēm.

Dati par īsziņām savukārt liecina, ka nesekmīgi sūtīto īsziņu koeficients "Bitei" bija 0,1%, LMT - 0,19%, bet "Tele2" - 0,29%, bet vidējais īsziņas piegādes laiks attiecīgi ir 8,14, 7,73 un 8,06 sekundes.

Parastais lietotājs šādas nianses nemaz nejūt

Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis gan "Nozare.lv" iepriekš paudis viedokli, ka mērījumi, kas iekļauti SPRK "Elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes pārskatā", lielā mērā balstās uz tādu rādītāju mērījumiem, kurus parasts telekomunikāciju pakalpojumu lietotājs nejūt un nevar atšķirt.

Visbiežāk lietoto elektronisko sakaru paveida - mobilā telefona - lietotājiem svarīgākais ir pārklājums, teica Lelis. "Ir vai nav pārklājums - tas ir noteicošais. Var vai nevar sazvanīt. Balss kvalitāti nosaka individuāli apstākļi, telefona modelis, atrašanās vieta u.tml.," sacīja telekomunikāciju eksperts un norādīja, ka SPRK kvalitātes rādītāji atspoguļo mērinstrumentu, nevis cilvēka auss vērtējumus.

Kā liecina SPRK pārskatā publicētie vidējas runas kvalitātes mērījumi, izmaiņas no viena gada uz nākamo visiem trīs operatoriem ir bijušas mērvienības (balles) simtdaļās vai desmitdaļās.

Iedzīvotāji visvairāk sūdzas par „Izzi”

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu