Sērijveida Alfa Romeo 4C (4)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Alfa Romeo

Ženēvas auto izstādē dienas gaismu ieraudzīs Alfa Romeo mazā ielas sporta auto 4C galīgā versija, kas jau šā gada vasarā nonāks dīleru salonos. Šis arī būs auto, ar kuru Alfa Romeo oficiāli atgriežas ASV tirgū.

Alfa Romeo 4C ir divvietīgs ielas sporta auto ar vidū iebūvētu dzinēju. Tā dizains ir izstrādāts Alfa Romeo Stila centrā, bet ražošana ir uzticēta Maserati rūpnīcas darbiniekiem Modenā.

Garumā 4C pat nesasniedz 4 metrus, taču ir divus metrus plats, 1,18 metrus augsts un tā riteņu bāze ir nepilni 2,4 metri. Ar šādām proporcijām tiek panākts augsts izveicīgums un vadāmības precizitāte.

Inženieru mērķis ir bijis iegūt nevis maksimāli augstu jaudas rādītāju, bet gan iespējami zemu svaru, kas uzstādītajam motoram jāmobilizē. Tādējādi 4C konstrukcijā ir plaši lietota oglekļa šķiedra, alumīnijs un citi Fiat koncerna rīcībā esošie materiāli un tehnoloģijas, lai auto pašmasa būtu maksimāli tuvu projektā sākotnēji plānotajiem 850 kilogramiem. Par to, ka svars tik tiešām varētu būt zem tonnas, liecina modelim izvēlētais dzinējs un tā raksturojums.

Cik jaudīgs ir jaunais automobilim paredzētais 1,75 litru četru cilindru turbo dzinējs, Alfa Romeo pagaidām neatklāj, taču norāda, ka svara un jaudas attiecība ir gandrīz kā sacīkšu mašīnām – mazāk nekā 4 kilogrami uz katru zirgspēku. No tā savukārt var secināt, ka jaudas rādītājs var būt pat 250 zirgspēku.

Attiecībā uz dzinēju Alfa Romeo vēl atzīmē, ka revolucionāra turbopūtes sistēma pilnībā novēršot jebkāda veida turbobedres veidošanos. Dzinēja vilkme aizmugurējiem riteņiem tiks novadīta starp jaunu divsajūgu automātisko pārnesumkārbu, ko iespējams pārslēgt arī manuāli sekvenciālā režīmā ar taustiņiem pie stūres.

Automotive News Europe tikmēr vēsta, ka Alfa Romeo ražos tikai 2500 4C gadā; 1000 no tiem paredzēts realizēt Eiropā, 1000 – ASV un pārējos sadalīt pa pārējiem noieta tirgiem. Ražošanas apjoma ierobežojumu lielā mērā nosakot oglekļa šķiedras konstrukcijas īpatnības.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu