Krievija publicē visas Smoļenskas avārijas pilotu sarunas (29)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/LETA

Maskavā bāzētā Starpvalstu aviācijas komiteja otrdienas vakarā savā tīmekļa vietnē publicēja visu īsi pirms Polijas prezidenta Leha Kačiņska lidmašīnas avārijas 2010.gada 10.aprīlī pie Smoļenskas gaisa satiksmes dispečeru un lidmašīnas apkalpes starpā notikušo sarunu atšifrējumu.

Dokumenti, kuriem bija noteikts statuss "aizliegts publiskot", nodoti atklātībai sakarā ar poļu puses nule paustajiem paziņojumiem un "ar mērķi sniegt pasaules sabiedrībai objektīvu informāciju", teikts komitejas tehniskās komisijas priekšsēdētāja Alekseja Morozova paziņojumā.

Vietnē publicēts atklātā mikrofona, telefona sarunu un radio sarunu ierakstu atšifrējums.

Veicot sarunu transkripciju, komisija izmantojusi ierakstu elektronisku kopiju - tā ir identiska tai, kas tika nodota Polijas pusei pēc tās lūguma, uzsvēra Morozovs. Turklāt izmeklēšanas poļu speciālisti varējuši strādāt komitejas birojā arī ar sarunu darba izrakstiem.

Polija: Krievijas dispečeri neziņoja par novirzīšanos no kursa

Otrdien savu versiju par Smoļenskas aviokatastrofas iemesliem izklāstīja Polijas izmeklētāji. Piloti pieņēmuši lēmumus, ietekmējoties no Krievijas dispečeru komandām, kas nav laikus ziņojuši, ka lidmašīna ir novirzījusies no kursa, uzskata Polijas puse.

Krievija: vainīga Polijas pilotu nekompetence

Kā teikts galīgajā Krievijas izmeklētāju ziņojumā, kas Polijai tika iesniegts pagājušonedēļ, katastrofu izraisīja poļu pilotu nekompetence, kā arī apstāklis, ka Polijas augsta ranga amatpersonas likušas veikt lidmašīnas nosēšanos, neraugoties uz bīstamajiem laika apstākļiem.

Polijas prezidenta lidmašīnas avārijā pie Smoļenskas dzīvību zaudēja visi tās pasažieri un apkalpes locekļi - kopumā 96 cilvēki.

Komentāri (29)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu