/nginx/o/2018/07/17/10298678t1hc813.jpg)
Līdz ar jauno tehnoloģiju attīstību tagad atvieglota ir arī finanšu darījumu veikšana. Vairs nav nepieciešams steigšus apmeklēt bankas filiāli vai lietot internetbanku datorā, lai apskatītu savu bankas konta atlikumu un darījumu vēsturi, maksātu rēķinus vai izmantotu valūtas kalkulatoru. Plašs finanšu pakalpojumu klāsts vairāku Latvijas banku klientiem jau pieejams mobilajos tālruņos un viedtālruņos.
Apmaksā rēķinus un pārraugi konta bilanci
No šā gada «SEB banka» Latvijā ir ieviesusi mobilo internetbanku, lai finanšu pakalpojumus operatīvi un ērti varētu izmantot mobilo tālruņu lietotāji ar interneta pieslēgumu. Tā paredzēta kā privātpersonām, tā uzņēmumiem. Lai lietotu šo pakalpojumu, «SEB bankas» klientiem jāapmeklē interneta saite m.ibanka.lv, kurā jāievada sava Ibankas lietotāja parole, kods un pieprasītais pieejas kods no Ibankas kodu kartes vai kodu kalkulatora.
Savukārt viedtālruņu lietotājiem «SEB bankas» pakalpojumi pieejami, lejupielādējot mobilo aplikāciju.
Arī aplikācija nodrošina klientiem iespēju apskatīt konta atlikumu, pārraudzīt tajā veiktās operācijas, veikt maksājumus
starp saviem «SEB bankas» kontiem vai citus iekšzemes maksājumus, atrast tuvāko bankas filiāli vai bankomātu, apskatīt valūtu kursus un izmantot vēl citus bankas sniegtos pakalpojumus. «iPhone» operētājsistēmas viedtālruņu īpašnieki šo aplikāciju var par brīvu lejupielādēt App Store, savukārt «Android» lietotājiem tā pieejama, izmantojot Google Play.
Tāpat arī «Nordea» banka saviem klientiem piedāvā lietot mobilo internetbanku, kas nodrošina bankas pamatpakalpojumus – sekot līdzi darījumiem kontā, veikt maksājumus vai kontrolēt ienākošo naudas plūsmu. Lai lietotu šīs bankas internetbanku mobilajā tālrunī, vispirms jāapmeklē interneta saite: https://mobile.nordea.lv, kur jāievada klienta numurs.
Vienlaikus tiek piedāvāts «Android» un «iPhone» viedtālruņu īpašniekiem izmantot «Nordea» bankas mobilo aplikāciju. Arī aplikācija nodrošina iespēju veikt dažādus finanšu darījumus un apskatīt to vēsturi, to starp pieteikties jauniem «Nordea» bankas pakalpojumiem,
palīdz atrast kartē tuvākos klientu apkalpošanas centrus un bankomātus,
sazināties ar «Nordea» Kontaktu centru un izmantot valūtu kalkulatoru. Atbilstoši viedtālruņa operētājsistēmai, aplikācijas bezmaksas lejupielāde veicama, lietojot App Store vai Google Play.
Mobilā internetbanka pieejama arī «Swedbank» klientiem. Lai to lietotu savā mobilajā tālrunī, jāatver vien interneta saite: ib.swedbank.lv/mobile, kā arī jāievada internetbankas lietotāja numurs, parole no kodu kartes vai kodu kalkulatora.
Tādējādi mobilo tālruņu lietotājiem būs jebkurā laikā un vietā pieejami dažādi bankas pakalpojumi - konta bilances apskate, iekšzemes maksājumu veikšana, pārskaitījumi starp saviem kontiem, valūtas maiņa, iespēja pārslēgties no internetbankas privātpersonām uz internetbanku juridiskajām personām un citi pakalpojumi.
Šādi pat finanšu darījumi būs pieejami lejupielādējot «Swedbank» mobilo aplikāciju, kas izstrādāta viedtālruņiem «Android» un «iPhone». Aplikācija piedāvā arī jaunu sadaļu – iespēju atrast tuvāko bankas filiāli vai bankomātu, kā arī jaunu funkciju – konta numura sūtīšanu ar īsziņu vai e-pastu. «Swedbank» aplikācijas bezmaksas lejupielāde veicama izmantojot App Store vai Google Play.
Savukārt «DNB» banka piedāvā klientiem ikdienā izmantot mobilo aplikāciju, kas piemērota «iPhone» platformas viedtālruņiem. Aplikācija nodrošina vairāku bankas pakalpojumu ērtu izmantošanu mobilajā ierīcē – internetbanku, atrast tuvāko bankomātu vai «DNB» filiāli, lietot valūtas vai norēķinu kalkulatoru, ērti sazināties ar banku jebkurā diennakts stundā un dienā.
Tāpat tiek piedāvāts sekot līdzi saviem norēķiniem, lietojot kvīšu uzskaites funkciju, jo
ar aplikācijas palīdzību var nofotografēt čekus, tos sagrupēt un saglabāt arhīvā.
Aplikāciju iespējams par brīvu lejupielādēt, izmantojot App Store. Mobilā aplikācija pieejama «DNB» internetbankas lietotājiem.
Jaunākās paaudzes viedtālruņiem «Android» un «iPhone» mobilo aplikāciju savu finanšu pārvaldīšanai piedāvā arī banka «Citadele». Ar tās palīdzību iespējams rīkoties internetbankā, atrast tuvāko bankas filiāli vai bankomātu un uzzināt, kur izdevīgāk iepirkties ar savu «American Express» vai «Citadeles» norēķinu karti. Aplikācijas bezmaksas lejupielādi var veikt Google Play vai App Store.
Kā bankas pakalpojumus mobilajā tālrunī vērtē klienti?
SANDIS GRANTIŅŠ, uzņēmuma «Open Studio» direktors:
«Lietoju «Swedbank» piedāvāto «iPhone» aplikāciju, kopš tā ir pieejama. Laika gaitā aplikācija ir attīstījusies un kļuvusi par ērtu, pilnvērtīgu rīku teju visu darbību veikšanai, kas parasti tiek veiktas internetbankā datorā. Patīk arī tādi sīkumi kā GPS karte ar tuvākajiem «Swedbank» bankomātiem un filiālēm. Vienīgi - ļoti gaidu, kad šī aplikācija kļūs universāla iOS aplikācija un būs optimizēta arī lietošanai «iPad».»
MĀRIS, strādā privātajā biznesā:
«Izmantoju viedtālruni «Samsung Galaxy SIII» un bez īpašām problēmām lejupielādēju «Swedbank» mobilo aplikāciju Google Play veikalā. Aplikāciju nolēmu pats pamēģināt, taču vēlāk pārtraucu lietot, jo man visērtākā liekas internetbanka datorā. Mobilā aplikācija gan ir ērta ar to, ka nav jānēsā līdzi dators! «Swedbank» ir pieejama gan mobilā internetbanka, gan mobilā aplikācija, bet uzskatu, ka mobilā internetbanka vai vienkārši internetbanka ir labāka lietotājam. Kad mēģināju mobilo aplikāciju, lietoju ierastos bankas pakalpojumus – rēķinu apmaksu, konta pārskatu un tā tālāk, bet bieži to nedarīju. Nekādu problēmu nebija, ja neskaita to, ka nav pieejami visi pakalpojumi kā internetbankā datorā. Turklāt mobilajā tālrunī ievadīt datus ir daudz grūtāk nekā datorā. Ja mobilajā aplikācijā būtu pieejams viss tas pats, kas internetbankā, tad lietotu arī to. Vēl viena lieta, kas rosināja pārtraukt lietot mobilo aplikāciju, bija biežā lietotāja drošības paroļu pieprasīšana, ko vajadzētu padarīt vienkāršāku.»
MĀRCIS, strādā nekustamo īpašumu nozarē:
«Lietoju «HTC Incredible» viedtālruni un nesen tajā ielādēju «SEB bankas» mobilo aplikāciju. Tā ir viena no pēdējām bankām, kas uztaisīja mobilo aplikāciju. Es jau domāju, ka vispār nebūs. Sākotnēji šo aplikāciju varu novērtēt uz 8 ballēm no desmit. Tajā var veikt primitīvākās funkcijas – apskatīt kontu, veikt maksājumus. Interesanti ir tas, ka tā parāda tuvākos «SEB» bankomātus. Tas ir kā papildu bonuss, jo nav jāskrien pa Rīgu tos meklēt! Aplikācija nav tik daudzfunkcionāla kā internetbanka datorā, tāpēc maksājumu veikšanai to izmantoju tikai ārkārtas situācijās vai ceļojumā. Lai lietotu aplikāciju, to vispirms ielādēju Google Play veikalā, jo man ir «Android» operētājsistēmas viedtālrunis. Lai varētu lietot bankas mobilo aplikāciju, jāievada tikpat daudz paroļu kā internetbankā. Taču es to akceptēju – labāk lai vairāk paroļu drošībai! Vēlētos, lai aplikācijā būtu redzamas rezervētās summas pēc maksājumu veikšanas, jo tagad izmaiņas kontā parādās vien tad, kad darījums iegrāmatots. Lietoju arī «Swedbank» mobilo aplikāciju un salīdzinot varu teikt, ka pēc būtības tās ir vienādas – atšķirība ir aptuveni 5%.»
RAIMONDS, darbojas radošajā sfērā:
«Pēdējo pusgadu aktīvi lietoju «Swedbank» mobilo aplikāciju kopš brīža, kad iegādājos viedtālruni «Samsung Galaxy SII». Manuprāt, bankai telefonā ir jābūt tikpat pašsaprotamai kā pulkstenim, kalendāram un kalkulatoram! Aplikācija ir man ērtākais veids, kā sekot līdzi norisēm savā bankas kontā. Visbiežāk aplūkoju konta atlikumu, maksāju rēķinus. Nereti aplikācija ir izglābusi nestandarta situācijās, piemēram, lieti noder funkcija, kad varu sūtīt savu bankas konta numuru īsziņas veidā. Domāju, ka rēķinu apmaksa mobilajā tālrunī ir pat drošāka nekā datorā. Noteikti daudz ērtāk lietošanai ir aplikācija nekā mobilā internetbanka, jo tā radīta tieši viedtālruņu lietotājiem, un ekrāns nav pārkrāmēts ar neskaitāmām pogām un mājas lapas sadaļām. Aplikācija izdevusies ļoti ērta un intuitīva – to pat nevajadzēja mācīties lietot, jo viss ir ļoti vienkāršs un saprotams! Lai sāktu to izmantot, ir nepieciešams ievadīt lietotāja numuru un paroli – tieši tāpat, kā to darītu internetbankā. Es, protams, saprotu visas drošības prasības, bet vēlētos, lai šis process būtu atvieglots. Noteikti ieteiktu izmantot ne tikai konkrēto aplikāciju, bet viedtālruni vispār.»
Raksts tapis sadarbībā ar uzņēmumu «Latvijas Mobilais Telefons».