Latviešu operzvaigzne: «Koncerttērpus šuju Rīgā!» (4)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto / marinarebeka.com

Pēc pāris nedēļām, 24.maijā, Doniceti operas «Lucia di Lammermoor» iestudējumā Latvijas Nacionālajā operā galvenajā lomā uzmirdzēs brīnumskaistās balss īpašniece – latviešu operdziedātāja Marina Rebeka. Sarunā ar TVNET viņa atklāj dažus skaistumkopšanas un labā izskata noslēpumus.

Grimējusi vīru kori

Par krāsošanos un dekoratīvās kosmētikas lietošanu Marinai interese bijusi vienmēr – kopš pusaudzes gadiem. «Šo gadu laikā savu krāsošanās stilu, protams, esmu mainījusi. Atceros, savā laikā gāju uz saloniem, kur noteica, kāds tips es esmu, kādas krāsas man piestāv un ko nevajadzētu lietot, kas izceļ manas acis un labāk piestāv manai ādai. Manuprāt, to vērtīgi būtu zināt katrai sievietei. Šajā jomā man bija arī pašas meklējumi,» stāsta dziedātāja, piebilstot – studiju laikā Rīgā pirms koncertiem viņa krāsojusies pati, savukārt, mācoties Itālijā, pirms izrādēm, ja vien varēja tikt operteātrī, kad draugi dziedāja, viņa vienmēr skatījusies, kā grimē amata meistari.

«Pelnot naudu, pati arī piestrādāju par vīriešu kora grimētāju izrādē «Aīda». Tas bija ļoti specifiski, taču tā guvu lielisku pieredzi.»



Katrs sīkums ir svarīgs

Pagājušogad, piedaloties «Dona Žuana» izrādēs Ņujorkas operteātrī «Metropolitan», dziedātāja izgājusi īstus grimēšanās meistarkursus, jo gan novērojusi, kā to dara grima meistari, gan sadraudzējusies ar operteātra grimētājām. «Visu izprasīju, jo atcerējos vienīgo reizi, kad piedalījos LTV raidījumā «100 gramu kultūras» un biju pati uzkrāsojusies, jo nezināju, kas un kā jādara. Tādēļ gribu uzsvērt tiem, kas dažreiz komentē TV redzamos cilvēkus: «Ak dievs, kā viņa izskatās!» – ekrāns tevi padara platāku nekā īstenībā, un arī gaismas studijā pilnīgi var mainīt tavu izskatu, pat ja esi glīti uzkrāsojusies un uztaisījusi frizūru. Nākamreiz zināšu, ka, krāsojoties pirms intervijas televīzijā, jāievēro dažas specifiskas lietas.»

Foto: Publicitātes foto / marinarebeka.com

Dziedātāja uzsver: Amerikā kā jau vietā, kur viss, kas saistīts ar ārējo izskatu, sevišķi meikapu, kas tiek uzskatīts par ļoti būtisku, pieejama plaša dažādu materiālu izvēle, kas turklāt maksā pietiekami lēti. «Nekritu kārdinājumā, bet sapirku kosmētiku, kuras man droši vien pietiks desmit gadiem!» To sakot, atskan Marinas pērļainie smiekli, bet tad viņa pavisam nopietni piebilst – kā žurnālistam darbam nepieciešams diktofons, viņai darbam nepieciešamas kurpes, kleitas, dārglietas un labs meikaps.

«Kopā ar draudzeni, kas ir meikapa meistare, aizbraucām iepirkties. Viņa man ieteica, ko pirkt, kā to visu sakombinēt un kā visu darīt. Uzskatu, ka ne katram šajā jomā piemīt gaume un prasme, taču priecājos, ka man tas ir. Tāpēc

jūtos daudz mierīgāk, ja pirms koncerta varu uzkrāsoties pati, nekā ja kāds ap mani ņemas, – savu seju pārzinu daudz labāk nekā jebkurš cits.»



Priekšroku dod profesionālām lietām

Marina ir strikta, piebilstot – viņa dod priekšroku tiem zīmoliem, kuru izstrādājumi ir kvalitatīvi un labi turas uz sejas ādas. «Nopirku «Dzintara» lūpu spīdumu, un man tas ļoti patīk, taču skatuvei tas neder, jo izsmērējas. Savukārt pirms astoņiem iegādājos «Dior» komplektu, kurā bija piecas acu ēnas. Līdz šim brīdim neesmu izmantojusi pat pusi. Toreiz tas maksāja, šķiet, 30 eiro un likās – ak dievs, kāda šausmīga nauda! Bet ir vērts vienreiz samaksāt par lietu, ko varēsi lietot gadiem un zināsi, ka nevajag neko citu. Tagad esmu izvēlējusies profesionālo kosmētiku – piemēram, «Make up for ever» un «MAC», kas Ņujorkā maksāja diezgan saprātīgi. Un, ja iespējams, izvēlos dabiskās lietas – ar minerāliem. Ēnām ir jābūt tādām, kas labi turas un ko var labi kombinēt.

Turklāt, tā kā man nepatīk staipīt līdzi daudz kosmētikas, labāk ņemu tādu lūpu zīmuli, kas neizsmērējas, – ja man būs jāskūpsta partneris uz skatuves, nebūtu labi, ja viņam uz vaigiem paliktu sarkani pleķi.

Publika, to redzot, vairs nedomās par mūsu mīlasstāstu, bet – ak dievs, kas viņam tas par sarkanu traipu...»
Marina Rebeka operā "Mīlas dzēriens" LNO
Marina Rebeka operā "Mīlas dzēriens" LNO Foto: Publicitātes foto / Gunārs Janaitis

Ar frizūru esot grūtāk: dziedātāja smej, ka matu viņai ir daudz, tie ir gari un smagi. «Tos ieveidojot, man piekūst rokas... Lai gan – Kārnegiholā man matu ieveidošana šķita visai vienkārša. Esmu atradusi pusvariantu, kā ar matiem tikt galā,» atklāj Marina, piebilstot - kad vajadzīga kāda nopietna frizūra, piemēram, koncertam, viņa tomēr talkā aicina frizieri.

Gluži kā briljanti

Kurpes braucienos Marina cenšas pārāk daudz līdzi nevadāt, tomēr allaž viņai līdzi ir vismaz viens augstpapēžu kurpju pāris un koncertkleita, taču viņa parasti izvēlas kleitas no materiāla, kas neburzās. «Ir jādomā praktiski!» uzsver dziedātāja, atklājot, ka koncerttērpus lielākoties darina Rīgā, «Salonā A» pie tērpu mākslinieces Asnates Smelteres. «Biju izmēģinājusi vairākus variantus, līdz atradu Asnati. Viņai ir laba modelētāja, un Laila ir lieliska šuvēja! Viņām abām sakrīt gaume, un viņas vienmēr izdomā kaut ko interesantu,» dziedātāja slavē savas meistares. «Viņas saprot, ka man vajag vieglas kleitas, kas neburzās un kuras var ātri izgludināt. Tādas mēs arī šujam.»

Foto: LETA

Par dārglietām dziedātāja teic: viņai ir viens vai divi komplekti, kas piemērojami teju visiem koncerttērpiem. «Jo lētāka rota, jo vairāk tā spīd un labāk izskatās,» atkal jau atskan Marinas smiekli, atklājot – lielākajā daļā rotu izmantoti stikli.

«No skata liekas: o, briljanti! Nu, tad saku – jā, briljanti... Kā jau dīvai,»

dziedātāja pasmīn, piebilstot – droši vien daudziem šķiet, ka dziedātāji ir turīgi cilvēki, vien aizmirstot – viņiem pašiem par visu jāmaksā.

Jāļauj ķermenim atpūsties

Pašlaik dziedātāja atkal jūtoties labā fiziskā formā. Taču sarunā viņa atklāj – uzreiz pēc dzemdībām (atgādināsim, ka pirms gada – 12.martā – Marina kļuva par Katrīnas māmiņu – red.) sevi savest kārtībā nevar. «Ir jāpagaida, kamēr ķermenis nedaudz attopas. Katrai sievietei tas ir citādāk. Bet, kamēr savelkas vēdera muskulatūra, jāpagaida, lai paiet zināms laiks. Citādi paliks «caurumi» un nekas labs tur neiznāks,» ir pārliecināta Marina.

Kamēr dziedātāja meitiņu barojusi, viņa īpaši sevi nav ierobežojusi, jo – jābūt pieniņam. «Bērns jau savu paņems. Ja kādam kaut kā pietrūks, tā būs mamma. Kamēr baroju meitu, nevarēju atgriezties pie sākotnējā svara, jo viss ir mainījies un viss ir savādāk.» Dziedātājai esot īpašs vingrinājumu komplekss, kas viņai palīdz uzturēt formu. Taču –

pārpumpēt «presi» Marina nedrīkst, jo, ja «prese» sāpēs, viņa nevarēs padziedāt.

Arī tam, ka dziedātājas rokas nedrīkst būt pārāk muskuļainas, Marina piekrīt. «Rokas man formā ir tik un tā, jo visu laiku cilāju mazo. Kamēr baroju, pārtinu, stiepjos pēc bērna, tik un tā man sanāk fizkultūra,» smaida dziedātāja, piebilstot – reizēm no bērna cilāšanas sāpot krusti.

Foto: Publicitātes foto / marinarebeka.com

Kad vien ir iespēja, Marina cenšas sevi palutināt ar dažādām SPA un skaistumkopšanas procedūrām. «Tas ir forši! Cita lieta: kur ārzemēs šīs lietas atrast? Rīgā es zinu, kur kas atrodas. Kad esmu Berlīnē vai Ņujorkā, ir jāzina, kur tās procedūras meklēt. Tāpat uz dullo nevar iet, turklāt tas dārgi maksā.»

Dziedātāji viens otram mēdz ieteikt dažādus speciālistus, un Marina atzīst, ka kaut vai kādā no Vācijas koncertorganizācijām arī varot prasīt, kā sameklēt, piemēram, masieri. «Taču būsim reāli: pat ja man iesaka masāžu, tam ne vienmēr ir laiks. Ja mēģinājumam pa vidu aiziešu uz masāžu un atslābināšanos, pēc tam nevarēšu padziedāt. Pirms koncerta to arī nedrīkst darīt. Pēc koncerta parasti braucu prom. To var darīt tikai kādā brīvā brīdī.»

Tādēļ dziedātāja ar lielu prieku izmanto katru brīvo viesošanās nedēļu Rīgā, lai aizbrauktu nopērties uz īstu lauku pirti.

«Man patīk sāls pirts un 90 grādu karstums, kad var kārtīgi izsviedrēties.

Un, ja vēl pazīst labu masieri...» Marina sapņaini nosaka, piebilstot – ja viņa varētu Latvijā padzīvot ilgāk, tad noteikti izietu sulu kūri vai arī aizbrauktu uz Ķemeriem un ļautos kādai dūņu procedūrai. «Tās ir zelta vērtas lietas, tādēļ žēl, ka, šeit dzīvojot, mēs paši par to aizmirstam. Daba to dod, un šīs lietas noteikti palīdz.»

Labākā diēta – skatuve un dziedāšana

Vai Marinai ievēro kādu speciāli dziedātājiem domātu diētu? «Nu, ir soprāni, kas nav īpaši slaidi, – piemēram, Monserata Kabaljē. Bet tas ir pagājušais gadsimts,» atkal skan Marinas skanīgie smiekli; pēc tam viņa piemin savu skatuves kolēģi – pasaulslaveno dziedātāju Annu Ņetrebko -, kura arī pēc dzemdībām kļuvusi mazliet apaļāka.

«Ir sievietes, kas pēc dzemdībām kļūst slaidākas, nekā bijušas pirms tam. Acīmredzot tas ir gēnos vai kaut kas notiek ar hormoniem. Tas ir atkarīgs no daudziem faktoriem. Bet dziedātājas cenšas turēt sevi formā, jo tas tomēr ir svarīgi! Tomēr zinu, ka nedrīkstu pārāk notievēt – tad man nebūs spēka dziedāt un jūtos tā, ka vējš mani varētu aiznest pa gaisu... Turklāt

jārēķinās ar to, ka mēģinājuma laikā kādi trīs četri kilogrami vienkārši «nodeg» – jūs strādājat, dziedat, staigājat, ir stress.

Dziedāšana ir pastāvīgs, mentāls un fizisks darbs. Arī koncerta laikā pilnīgi viss – ķermenis, dvēsele, balss – ir iesaistīts darbā. Skatoties dziedātājas uzstāšanos, šķiet: ai, cik viņai ir viegli! Bet dziedātājs uz skatuves svīst – ne tāpēc, ka uztrauktos, bet tādēļ, ka tā ir fiziska slodze. Un tauki jau nedzied un nerezonē; sasprindzinājumu nākas izturēt muskuļiem.»

Savukārt ēst, pēc Marinas domām, drīkst visu – īpaši tad, kad bērnu baro ar krūti -, atskaitot to, kas varētu kaitēt mazajam. «Jautājums – kā to apvienot? Ja vakarā pēc divpadsmitiem tu apēd divus vai trīs tortes gabalus, tas nekas labs nebūs. Ja pēc tam pabaro bērnu ar krūti, kalorijas sadeg – to zinu no savas pieredzes.»



Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu