E-talona ieviesēji nav izpildījuši visas "Rīgas satiksmes" prasības (183)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Elektroniskās biļetes (e-talona jeb e-biļetes) ieviesēji - SIA "Rīgas karte" - pagaidām nav izpildījuši visas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" uzstādītās prasības, atzina "Rīgas satiksmes" preses sekretāre Iluta Bērziņa.

Turpinot elektroniskās norēķinu sistēmas testēšanu galvaspilsētas sabiedriskajā transportā, aģentūra LETA konstatēja, ka no dzeltenā e-talona - viedbiļetes, kas domāta noteiktam braucienu skaitam, maksa par braucienu tiek "novilkta" ik pēc 20 minūtēm, ja e-talons tiek pietuvināts kartes lasītājam. Iepriekš gan izskanēja informācija, ka atkārtoti e-talonu varēšot reģistrēt tikai pēc stundas.

Domnieki iepriekš norādīja, ka 20 minūtes esot pārāk īss laika brīdis, jo iedzīvotājs, kuram, piemēram, e-talons atrodas krūšu kabatā, var nejauši vēlreiz samaksāt par braucienu vai to reģistrēt, ja pārāk tuvu pieiet karšu lasītājam.

"Saskaņā ar saņemto informāciju atkārtotu reģistrāciju var veikt pēc 20 minūtēm. "Rīgas satiksmes" prasība bija stunda. Šī prasība īstenota testa versijā. Attiecīgi rītdienas iestatījumam jau būtu jābūt stundai," norādīja Bērziņa.

"Rīgas satiksmes" pārstāve gan atzina, ka aparāti nebūšot jāpārprogrammē - būs tikai jāievada attiecīgā informācija sistēmā.

"Stingri jānorāda, ka nelielas neatbilstības var būt gaidāmas arī turpmāk līdz elektronisko norēķinu pilnīgai ieviešanai un šo neatbilstību novēršanā liela nozīme ir arī iedzīvotāju sniegtajai informācijai, kuru uzklausa "Rīgas satiksme" un kas ir pamats sadarbībai ar sistēmas ieviesēju," sacīja Bērziņa.

"Neskatoties uz to, elektronisko norēķinu apgūšana virzās uz priekšu veiksmīgi un drīzumā sekos turpmākie soļi, tas ir, turpmāka e-talonu izsūtīšana, kas nozīmē, ka pirmās biļetes varēs tikt ielādētas arī personalizētajā viedkartē," norādīja "Rīgas satiksmes" pārstāve.

Jau ziņots, ka e-talona ieviešanas pirmajā dienā - 1.aprīlī - kļūmes dēļ netika reģistrēts brauciens ar dzelteno e-talonu, kurā glabājas viena veida biļete - biļete noteiktam braucienu skaitam. Nedarbojās tikai viedbiļete (dzeltenais e-talons), kas pirkts iepriekšpārdošanā pieciem, desmit vai 20 braucieniem, bet darbojās dzeltenais e-talons, kas pirkts 24 stundām, trim dienām un piecām dienām. Nākamajā dienā šī kļūme jau bija novērsta.

Partijas "Jaunais laiks" (JL) Rīgas domes frakcijas vadītājs Olafs Pulks vērsies pie Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja Andreja Požarnova (TB/LNNK) ar priekšlikumu jau tuvākajā komitejas sēdē iekļaut jautājumu par pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" līdzšinējo darbību.

"Pēdējā laikā "Rīgas satiksmes" darbs ir raisījis vairākus jautājumus - pagalam neveiksmīgā e-biļetes ieviešana; aktualizējies arī jautājums, pēc kādiem principiem uzņēmums sniedz automašīnu nomas pakalpojumus. Un jautājumi par uzņēmuma darbību ik dienu nāk klāt. Tie ir jautājumi, uz kuriem cilvēki grib dzirdēt atbildes, tādēļ mēs vēlamies kādā no tuvākajām komitejas sēdēm, piedaloties uzņēmuma vadībai, tos tā kārtīgi izrunāt," sacīja Pulks.

Požarnova rīcībā ir informācija, ka par kļūmēm sistēmā ir paredzētas soda sankcijas noslēgtajā līgumā ar sistēmas ieviesējiem, iepriekš pastāstīja pašvaldības sabiedrisko attiecību speciālists Dzintars Zaļūksnis.

Kā ziņots, Rīgas sabiedriskajā transportā iedzīvotāji elektroniskās biļetes varēja sākt lietot no 1.aprīļa.

Visu aprīli par sabiedriskā transporta lietošanu iedzīvotāji varēs norēķināties kā līdz šim, iegādājoties papīra mēneša braukšanas kartītes un vienreizējās biļetes tramvajam un trolejbusam iepriekšpārdošanā.

Uzņēmumu "Rīgas karte" 2007.gada beigās izveidoja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" elektronisko biļešu ieviešanai pilsētas sabiedriskajā transportā.

51% "Rīgas kartes" pieder "Rīgas satiksmei", bet 49% ASV kompānijai "Affiliated Computer Services, Inc." (ACS), kas apkalpo pašvaldības, valsts iestādes 30 valstīs visā pasaulē.

Komentāri (183)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu