Dienesta auto nodoklis būs jāpārstrādā (23)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija šodien, tiekoties ar finanšu ministru Einaru Repši, uzdeva līdz septembrim izstrādāt loģiskāku un uzņēmējiem pieņemamāku kārtību, kā ar nodokli aplikt dienesta auto izmantošanu privātām vajadzībām, Financenet uzzināja Saeimā.

„Idejiski piekrītam, ka nodoklis ir vajadzīgs. Taču diemžēl esošā kārtība sevi nav attaisnojusi,” uzsvēra komisijas priekšsēdētājs Vents Armands Krauklis. „Par to spilgti liecina kaut vai tas, ka iekasēti vien desmit procenti no prognozētā.”

Finanšu ministrs pauda pārliecību, ka esošais regulējums ir pietiekams un taisnīgs. Tomēr, uzklausot deputātu un uzņēmēju pārstāvjus, atzina, ka kārtību iespējams pilnveidot.

"Nebūtu atbalstāma nodokļa būtiska mainīšana vai atcelšana gada vidū, taču septembrī vajadzētu būt skaidrībai par nodokļa piemērošanu 2011.gadā," teica Repše.

Tā dēvētais dienesta auto nodoklis tiek maksāts par 13 tūkstošiem vieglo auto, kas ir 17 procenti no kopējā juridisko personu īpašumā esošā transportlīdzekļu skaita, liecina Finanšu ministrijas rīcībā esošā informācija.

Vairāki komisijas locekļi un uzņēmēju pārstāvji norādīja, ka pašreizējā kārtība, kas paredz iekasēt noteiktu naudas summu atkarībā no transportlīdzekļa dzinēja tilpuma, ir nepilnīga. Šobrīd vienādi daudz jāmaksā gan cilvēkam, kurš dienesta auto savām vajadzībām izmantojis desmit kilometrus, gan tādam, kurš nobraucis tūkstoš kilometrus.

Komisijas sēdē izskanēja dažādi ierosinājumi situācijas pilnveidošanai. No vienas puses, nodokļa apmērs varētu būt atkarīgs no privātām vajadzībām nobrauktā attāluma. Savukārt, lai nodokļa administrēšana gan valsts iestādēm, gan uzņēmējiem būtu vienkāršāka, tika atgādināts ierosinājums noteikt nelielu, bet fiksētu nodokļa likmi.

Komentāri (23)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu