LK peļņa pirmajā pusgadā - 13 miljoni ASV dolāru

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Akciju sabiedrības "Latvijas kuģniecība" (LK) peļņa pēc nodokļu nomaksas šā gada pirmajā pusgadā ir sasniegusi 13,0 miljonus ASV dolāru, tādējādi gandrīz trīsreiz pārsniedzot pērnā gada analoga perioda rezultātu. Salīdzinot ar 2004.gada pirmā pusgada rādītājiem, divkāršojusies arī peļņa no LK flotes kuģu darbības, pārskata periodā veidojot 24,6 miljonus ASV dolāru. Šādus pozitīvus koncerna finansiālās darbības rezultātus šodien, 2005.gada 24.augustā, izskatīja un pieņēma zināšanā AS "Latvijas kuģniecība" padome.

Kā "Financenet" informēja LK sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Marita Ozoliņa-Tumanovska, šā gada pirmajā pusgadā peļņa gūta visos LK flotes segmentos, tomēr vislielāko kuģu darbības rezultātu daļu - 67% jeb 16,5 miljonus ASV dolāru - devusi tankkuģu flote, par 9,0 miljoniem ASV dolāru pārsniedzot pagājušā gada attiecīgā perioda rezultātu.

Pieaugusi arī peļņa no gāzvedējkuģu flotes darbības, pārskata periodā veidojot 5,0 miljonus ASV dolāru jeb 21% no kopējā darbības rezultāta. Refrižeratorkuģu flotes darbība deva 11%, savukārt sauskravu flote – vienu procentu no kopējā LK koncerna kuģu darbības rezultāta.

LK valdes priekšsēdētājs Imants Vikmanis norāda, ka pozitīvie finanšu rezultāti ir apliecinājums LK konkurētspējai starptautiskajos kuģošanas tirgos, kā arī uzņēmuma spējai strādāt sarežģītos pārmaiņu apstākļos. "Īpašs prieks, ka esam spējuši gūt peļņu ne tikai tankkuģu flotes segmentā, bet arī pārējos - tradicionāli ne tik pelnošajos sauskravu un refrižeratorkuģu pārvadājumos," saka Vikmanis.

Tuvojoties vasaras sezonai un krītoties pieprasījumam pēc naftas produktu pārvadājumiem, tankkuģu frakts likmes - tāpat, kā tas notiek katru gadu, - samazinājās. Refrižeratorkuģu segmentā, kur frakts likmju sezonalitāte ir vēl izteiktāka, kopumā tomēr turpinājās neliels frakts likmju kāpums. To noteica pasaules flotes novecošana, vienlaikus saglabājoties niecīgai jaunu refrižeratorkuģu būvēšanas aktivitātei. Frakts likmju pieaugums spēja kompensēt degvielas cenu kāpuma negatīvo ietekmi un pēc daudziem gadiem ļāva pieņemt lēmumu nodarbināt kuģus arī vasaras periodā.

LK padomes priekšsēdētājs Uldis Pumpurs norāda: "Nenoliedzami, ka LK saimniecisko darbību labvēlīgi ietekmēja arī 2005.gada 22.jūnijā LR Uzņēmumu reģistrā izdarītie ieraksti par izmaiņām sabiedrības valdes un padomes sastāvā. Lai gan šim faktam ir tikai deklaratīva nozīme, tas kliedē jebkuras mūsu klientu un sadarbības partneru bažas par AS "Latvijas kuģniecība" pārvaldes institūciju darbības likumību."

Pārskata periodā tika turpināta LK tankkuģu atjaunošanas programmas realizācija, kuras ietvaros Horvātijas kuģu būvētavā "3.Maj" ir pasūtīti 10 jauni tankkuģi, bet Korejas kuģu būvētavā "Hyundai Mipo Dockyard Ltd." - četri jauni tankkuģi. Lai nodrošinātu kuģu piegādes atbilstoši grafikam, šā gada 22.jūnijā tika sākta metāla griešana pirmajam no desmit "3.Maj" pasūtītajiem kuģiem, kuru plānots nodot ekspluatācijā 2006.gada sākumā.

"Hyundai Mipo Dockyard Ltd." pasūtīto tankkuģu būve ris atbilstoši grafikam, un tos plānots nodot ekspluatācijā pakāpeniski 2007.gada laikā. Imants Vikmanis ir vairākkārt uzsvēris, ka koncerna flotes atjaunošana ir ne tikai vitāli svarīgs solis LK konkurētspējas saglabāšanai, bet arī pozitīvs signāls tās klientiem un sadarbības partneriem.

"Latvijas kuģniecības" flotē šā gada pirmajos sešos mēnešos izmaiņas nav notikušas, un tajā ietilpst 40 kuģi: 32 tankkuģi, divi gāzvedējkuģi, pieci refrižeratorkuģi un viens sauskravu kuģis.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu