"Maserati Birdcage 75th" - mobilais automobilis (22)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Viens no interesantākajiem Ženēvas auto izstādē prezentētajiem konceptautomobiļiem, bez šaubām, ir "Birdcage 75th" - automobilis, kurā "Pininfarina", "Maserati" un "Motorola" vienlaicīgi centušies iemūžināt ātruma un elegances būtību.

Trīs kompāniju sadarbības rezultāts ir automobilis ar ekskluzīvu dizainu, par kuru var teikt, ka tā ir 50. un 60. gados "Pininfarina" veidoto itāļu sporta auto stila mūsdienu interpretācija ar īsta sporta auto gēniem un dažādiem tehnoloģiskiem brīnumiem. Ar "Birdcage 75th" "Pininfarina" vēlas raisīt sajūtas, kādas savā laikā radīja, piemēram, "Maserati A6 GCS" (1954), "Ferrari Dino Berlinetta Speciale" (1965), "Alfa Romeo 33" (1968), "Ferrari P5" (1968) un "Ferrari Modulo" (1970) - automobiļi no ēras, kad dizaineru radošajai izdomai nekas nestājās ceļā un tapa spēkrati, kuri šķita vēstām par utopiskas nākotnes nešaubīgu tuvošanos. Taču galvenokārt "Birdcage 75th" būvēts atmiņās par leģendāro "Birdcage Tipo 63" - sacīkšu automobili, kurš par "putnu būri" tika nosaukts, pateicoties tā šasijas neparastajai trijstūra formas konstrukcijai.

Maserati Birdcage Tipo 63

"Birdcage 75th" pamatā ir ielas-sacīkšu automobiļa "Masarati MC12" šasija ar vairāk nekā 700 ZS spēcīgu 6 litru V12 motoru, bet tā virsbūves dizainā izmantotas ūdens piliena un apgriezta spārna formas, kurām, kā pierāda autosports, piemīt vislabākās aerodinamiskās īpašības. Tā rezultātā "Birdcage 75th" ir tikai nedaudz vairāk par metru augsts apgriezta spārna formas auto ar tajā it kā iegremdētu pilienveida centrālo sekciju, kurā atrodas gan pasažieru telpa, gan dzinējs. Automašīnas profils saglabāts maksimāli zems, izceļot vienīgi milzīgās riteņu arkas, kurās noslēpti lielizmēra riteņi (20'''' priekšā un 22'''' aizmugurē).

Konceptautomobiļa priekšējās daļas stilistiskais risinājums nepārprotami liecina: tas ir "Maserati". Markas automobiļiem raksturīgā lielā, ovālā gaisa ieplūdes atvere ļauj auto ne vien identificēt kā "Maserati", tā ir arī funkcionāla - caur to tiek pievadīts gaiss gan radiatoram, gan bremžu diskiem, tos dzesējot. "Maserati" "mute" pilda arī antispārna funkcijas, radot papildu piespiedošo spēku.

Aizmugurē "Birdcage 75th" vislabāk raksturo ļoti dziļie aerodinamiskie difuzori, kā arī divi aktīvi paneļi, kas paceļas vai nolaižas, radot braukšanas ātrumam atbilstošu piespiedošo spēku. Tāpat kā priekšā, arī aizmugurējos lukturos izmantotas LED tehnoloģijas, tikai tajos ir šauras un ļoti izstieptas atveres karsta gaisa novadīšanai no motora telpas.

Paceļot ar automobiļa priekšējo daļu savienoto stikla kupolu, skatam paveras pasažieru telpa, un tieši šeit vislabāk redzams "Pininfarina" mērķis apvienot pagātnes un mūsdienu vērtības - tīrasiņu sacīkšu automašīnu gēnus un "Maserati" mantojumu ar "Motorola" nākotnes tehnoloģijām. Vislabāk pamanāmais šeit ir caurspīdīgais stikla panelis, uz kura tiek projicēta parasti krietni mazākā instrumentu panelī atrodamā informācija.

Iztēles lidojumam šajā automobilī ļāvusies arī telekomunikāciju kompānija "Motorola", jo no tās viedokļa "Birdcage 75th" pat varētu nosaukt par neierobežotas mobilitātes vīziju - šeit ir ne tikai jaunākās pieejamās mobilo sakaru tehnoloģijas ar piekļuvi internetam, bet arī teksta peidžeris un divvirzienu radio sakari, kas ļauj savā starpā sazināties vienam vai vairākiem cilvēkiem, vienkārši nospiežot pogu.

Patiesībā visa augstāk rakstītā būtību var izteikt vienā teikumā: "Birdcage 75th" ir tehnoloģiski un stilistiski progresīvs konceptautomobilis ar "Motorola" piedāvātām neierobežotas mobilitātes iespējām.

Komentāri (22)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu