Skip to footer
Šodienas redaktors:
Māris Kūrēns
Iesūti ziņu!

Eiropas otra lielākā reklāmas aģentūra nopērk Radošo laboratoriju (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Vispārēja globalizācija skārusi arī reklāmas aģentūru Radošā laboratorija, kuras kontrolpaketi nopircis Eiropā otrs lielākais reklāmas aģentūru tīkls Ogilvy.

Līdz šim kompānijas Ogilvy sadarbības partneri bija mārketinga komunikāciju aģentūra Delta Marketings. Radošās laboratorijas (jeb Creative Laboratory) direktors Kaspars Rolšteins Neatkarīgajai pastāstīja: "Mēs paši meklējām starptautiskus sadarbības partnerus, tāpēc vērsāmies pie Ogilvy sadarbības partnera Somijā TAIVAS, kas tieši bija ieinteresēts sava tīkla paplašināšanā Baltijas valstīs." Tagad Ogilvy pieder 51 % Radošās laboratorijas. No atlikušajām daļām 25 % pieder K. Rolšteinam, bet 24 % – sabiedrisko attiecību aģentūras Radošā laboratorija pārstāvim Jurģim Liepniekam. Bez jau pieminētās sabiedrisko attiecību aģentūras Radošā laboratorija līdz šā gada rudenim plāno kā meitasuzņēmumu izveidot arī mediju aģentūru. Starptautiskām kompānijām šāda vietējo aģentūru pārpirkšana ir izdevīga, tāpēc ka viņu klientiem, izvēršot darbību Latvijā, nevajag meklēt citu reklāmas aģentūru, viņi var darboties tās pašas aģentūras tīklā. Savukārt vietējiem uzņēmējiem savu daļu pārdošana ir izdevīga tāpēc, ka tādējādi tām tiek piesaistīti arī šī tīkla starptautiskie klienti. K. Rolšteins sola, ka līdz ar šo pievienošanos Ogilvy tīklam Radošā laboratorija (RL) kļūs par reklāmas aģentūru tirgus līderi Latvijā, taču, kā pārliecinājās Neatkarīgā, 2002. gadā gan viņi nav bijuši pat lielāko desmitniekā (pēc apgrozījuma). Latvijas Reklāmas asociācijas izpilddirektore Laila Ozoliņa uzskata, ka, neskatoties uz jaunajām pārmaiņām, RL tomēr tuvākajos gados neizdosies iekarot vietu pirmajā trijniekā. Pašreizējiem līderiem – McCann-Erickson Riga, Metro Leo Burnett, Brand Sellers DDB – pēc viņas ieskatiem, ir stabilas pozīcijas, lai gan RL izceļas ar labām radošām idejām. Līdz šim Radošā laboratorija apkalpojusi lielākoties Latvijas uzņēmumus. Taču šī darījuma rezultātā RL iegūs tiesības apkalpot Ogilvy klientus, konkrēti, tādas kompānijas kā Unilever, Gillette, Coca Cola, IBM, Motorola, Nestle, SAP, Castrol un vēl vairākas citas. Kļūstot par Ogilvy partneri, RL pārstāvēšot arī Somijas reklāmas aģentūru TAIVAS un kopā ar to veidošot Baltijas jūras reģiona reklāmas aģentūru tīklu – Rīgā, Helsinkos, Tallinā, Viļņā un Sanktpēterburgā. Pirms mēneša par kontrolpaketes pārdošanu starptautiskai reklāmas un mārketinga komunikāciju aģentūrai TBWA paziņoja reklāmas aģentūra Rapp Collins Latvia. Maija sākumā par savu ienākšanu tirgū paziņoja arī starptautsika mediju aģentūra Media Planning Grpoup.

Komentāri (1)
Svarīgākais
Uz augšu