/nginx/o/2018/09/03/11371376t1h0a3e.jpg)
Datorlietotāji pēdējā laikā sākuši mazāk lietot e-pastu, kā iemeslu tam minot spamu jeb surogātpastu, kas pārpludina viņu pasta iesūtnes, liecina jauna pētījuma dati.
ASV pētījumu firmas «Pew Internet» aptaujā noskaidrojās, ka apmēram 25 procenti datorlietotāju e-pastu sākuši izmantot mazāk, jo saņem pārāk daudz surogātpasta. Pētījumā arī secināts, ka surogātpasta izplatīšana tomēr attaisno izmaksas, kādas rodas, izsūtot tūkstošiem nepieprasīto vēstuļu, jo itin daudz amerikāņu datorlietotāju izmanto šajās vēstulēs izteiktos piedāvājumus. Lēš, ka vairāk par pusi e-pasta ziņojumu ir surogātpasts.
«Cilvēkiem patīk lietot e-pastu, un viņi patiešām raizējas, ka spams kaitē tik labai lietai [kā e-pasts],\" sacīja pētījuma autore Debora Falovsa. «Cilvēkiem traucē surogātpasta uzmācība. Viņi dusmojas par surogātpastā sniegto maldinošo informāciju, un viņus aizskar tā riebīgais saturs,\" klāstīja Falova. Neprasīto vēstuļu skaits arī ietekmē to, ko cilvēki domā par internetu. Vairāk nekā divas trešdaļas aptaujāto apgalvoja, ka atrasties tiešsaistē ir nepatīkami vai kaitinoši surogātpasta dēļ.
Tomēr vislielākās bažas lietotājos izraisa pornogrāfiska satura ziņojumi. Lielākā daļa bērnu vecāku un sieviešu uztrauc fakts, ka viņu iesūtnēs parādās pornogrāfiska rakstura attēli un ka viņi nevar īstenot atbilstošus pretpasākumus, lai to apturētu. «Vispārējie atklājumi ir šokējoši, bet [pētījuma] datos ir pat vēl šokējošāki fakti par sieviešu un vecāku reakciju attiecībā uz pornogrāfiska rakstura surogātpastu,\" sacīja Falovsa. «Sievietes un vecāki uzskata, ka pornogrāfijas izplatītāji ir pelnījuši īpašu vietu ellē,\" teica pētījuma autore.
Tādi uzņēmumi kā «Microsoft», «Yahoo» un «America Online» ir pastiprinājuši pūliņus, lai apturētu surogātpasta izplatību, turklāt arvien vairāk un vairāk valstu ievieš likumus, kas aizliedz nepieprasītu e-pasta ziņojumu nosūtīšanu. Vispopulārākais veids e-pasta lietotāju vidū, kā atbrīvoties no surogātpasta, ir spiest pogu «Delete», un tikai mazākā daļa izmanto filtrus, lai bloķētu ziņojumus.
Par visapbrīnojamāko lietu pētījuma autori uzskata to, ka surogātpasts patiešām tā nosūtītājam nes labumu. Trešdaļa aptaujāto atzina, ka ir noklikšķinājuši uz saites surogātpasta ziņojumā, bet septiņi procenti sacīja, ka ir pasūtījuši tur reklamēto produktu vai pakalpojumu.
Pēdējo 12 mēnešu laikā surogātpasta apjoms ir pieaudzis neticamā ātrumā. Pirms gada surogātpasts veidoja tikai 2,3 procentus no visiem e-pasta ziņojumiem, bet šā gada maijā šis rādītājs jau bija pieaudzis līdz 55 procentiem, norāda eksperti.