Uzkavējies manā veikalā ilgāk… jeb mūzika piesaista klientus!.

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ieejot veikalā, tas, cik ilgi mēs tur paliksim, lielā mērā ir atkarīgs no veikala telpām, preču klāsta, pārdevējiem un mūzikas.

Vai jums nav bijis tā, ka, ieejot kādā veikalā, tieši mūzika ir tā, kas piesaista jūs uzkavēties tur ilgāk, tieši mūzika ir tā, kas veido jums priekšstatu par šo veikalu un lielā mērā nosaka to, cik ilgi jūs tur paliksiet un vai atnāksiet atkal? Jūsu ausīm tīkama mūzika piesaista jūsu uzmanību; dungojot līdzi savu iemīļoto melodiju, jūs mierīgā garā klīstat pa veikalu, nesteidzoties uzlaikošanas kabīnē piemērāt dažādus apģērba gabalus, līdz galarezultātā izejat no veikala ar iepirkumu maisiņu rokās vai arī vismaz esat noskatījusi kaut ko, ko noteikti atnāksiet nopirkt vēlāk. Un jūs pat nenojaušat, ka mūzika ir tikai viens no mārketinga trikiem - uz kura jūs esat uzķērusies. Jāatzīst, ka tas ir ļoti veiksmīgs un efektīvs paņēmiens, kā piesaistīt klientus. Veikali, kuros vispār neskan mūzika vai arī tā skan ļoti klusu, drīzāk pat atbaida klientus, jo klusums šķiet kā novērotājs, bet iepirkšanās ir ļoti specifisks pasākums – tam nepieciešams laiks, nekādā gadījumā nedrīkst steidzināt klientus. Turpretī mūzika klientam ļauj nesteidzoties iepazīties ar preču klāstu un iegādāties sev tīkamo. Ieguvēji patiesībā ir abi – gan pārdevējs, gan pircējs. Lūk, kā mūziku izvēlas citur pasaulē. Pauls Smits, Londonā Ko spēlē? Tas atkarīgs no veikala. Klasisko mūziku, kā, piemēram, Frenku Sinatru, Bītlus u.c., jūs dzirdēsiet veikalos, kur pārdod slavenu dizaineru apģērbus. Sieviešu veikalos varētu būt tāda mūzika kā Natālija Imbruglija vai "Texas". Kā tiek izvēlēta mūzika? To izlemj katra atsevišķa veikala tirdzniecības menedžeris. Tas veikalā rada atšķirīgu, īpašu un mājīgu atmosfēru. Londonas lielveikalos Ko spēlē? Kaut ko popsīgu un ritmisku ar deju elementiem, piemēram, Danii Minogue, “Super Electric”, “Garbage” u.c. Svarīgi ir būt lietas kursā par to, kas ir mūzikas topos pirmajās vietās. Kā tiek izvēlēta mūzika? Par to ir atbildīgs firmas menedžeris. "Galvenais ir veikalā radīt atmosfēru, kurā pircējs grib uzkavēties ilgāk. Mūsu pētījumi rāda, ka deju mūzika pircējus veikalā spēj noturēt ilgāk nekā cita stila mūzika." Savukārt Dublinas veikalos spēlē tādu mūziku kā regeju, house music, hip-hop. Tirgotāji apliecina, ka mūzikai ir liela loma atmosfēras veidošanā. "Ja uzliksim kaut ko pārāk smagu klientiem tas var nepatikt un veikals paliks tukšs." Mančestras veikala tirgotāji uzsver, ka galvenais ir spēlēt mūziku, kas nav pārāk uzmācīga, - tas pircēju ietekmē zemapziņā un rezultāts pārdevējam var būt ļoti labvēlīgs. Tā, lūk, - nākamreiz, kad spersiet kāju kādā apģērbu veikalā, pievērsiet uzmanību mūzikai, kas tiek spēlēta, un pavērojiet, kā tā iedarbojas uz jums!

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu