Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Slavenā vācu tanka “Leopard” noslēpumi var nokļūt amerikāņu rokās.

Ar Spānijas valdības akceptu pagājušās nedēļas piektdienā par jauno ieroču ražotnes “Santa Barbara” īpašnieku kļuvusi ASV kompānija “General Dynamics”. Kā ziņo laikraksts “Die Zeit”, šis darījums var pavērt iespēju ASV kompānijai ielūkoties vācu tanka ražošanas aizkulisēs, ļaujot sīkāk izzināt ar ražošanu saistītos jautājumus.

Pēc vairāku raundu sarunām pagājušajā nedēļā beidzot tika panākta vienošanās un Seviļas uzņēmums pārgāja “General Dynamics” īpašumā, bešā atstājot tādus vācu konsorcijus kā “Krauss-Maffei Wegmann” un “Rheinmetall”, kas arīdzan bija pieteikušies pārņemt šo ieroču ražotni. Spānijas aizsardzības ministrs savu izvēli par labu firmai “General Dynamics” skaidroja ar faktu, ka ASV kompānijas piedāvājums ir bijis daudz atraktīvāks. Lai arī pirkuma cena ir salīdzinoši zema - 900 miljoni pesetu (3,02 miljoni latu), “General Dynamics” jau tuvākajos gados uzņēmumā iecerējis investēt vairāk nekā 14 miljardus pesetu, kā arī sola saglabāt līdzšinējās 135 darba vietas. Pēc šā oficiālā paziņojuma Vācijas valdība nebeidz runāt par nodevību no spāņu kolēģu puses, jo vāciešus māc bažas, ka tādējādi “General Dynamics”, kas ražo “Leopard” konkurējošo modeli “Abrams M 1”, varētu iegūt slepeno informāciju par “Leopard” modeļa rūpniecību. Šādām pretenzijām ir zināms pamats, jo šis tanka modelis “Leopard” ir vācu tehniķu garadarbs, bet nu viss uzņēmums ar 235 lielu pasūtījuma paketi (aptuveni 3,5 miljardu vācu marku vērtībā) nokļuvis tiešā konkurenta pārvaldībā un, lai arī līgumā ir nosacījumi, kas regulē autortiesības, jau tagad rodas pamatotas aizdomas par šā punkta iespējamo neievērošanu. Kā iespējamo kompensāciju Vācijai par šo pāridarījumu spāņu preses pārstāvji minējuši ar “Siemens” koncernu noslēgto līgumu par iespējām ražojot ātrgaitas vilcienus jaunajai trasei, kas tiek būvēta starp Madridi un Barselonu. Šis līgums paredz, ka līdz 2004. gadam jāsaražo 16 ātrgaitas vilcieni 730 miljonu marku vērtībā.

Uz augšu
Back