Eiropas Komisija (EK) otrdien sāka padziļinātu izmeklēšanu par lielo Vācijas autoražotāju BMW, "Daimler" un "Volkswagen" iespējamo vienošanos neattīstīt pretpiesārņojuma tehnoloģijas automašīnu benzīna un dīzeļdzinējiem.
EK sāk izmeklēšanu par BMW, "Daimler" un "Volkswagen" iespējamo vienošanos neattīstīt pretpiesārņojuma tehnoloģijas (1)
"Ja šī vienošanās tiks pierādīta, tad tā var būt liegusi iespēju patērētājiem iegādāties mazāk piesārņojošas automašīnas par spīti tam, ka šī tehnoloģija bija pieejama ražotājiem," norādījusi EK konkurences komisāre Margrēte Vestagere.
Izmeklēšana saistīta ar EK rīcībā esošo informāciju, ka BMW, "Daimler", "Volkswagen", kā arī "Volkswagen" piederošo zīmolu "Audi" un "Porsche" pārstāvji tikušies, lai pārrunātu automašīnu kaitīgo izmešu samazināšanas tehnoloģiju attīstīšanu un izmantošanu.
EK izmeklēšanā pievērsta uzmanība divām sistēmām, no kurām viena ierobežo kaitīgos izmešus no dīzeļdzinējiem, bet otra - no benzīna dzinējiem.
"Volkswagen" jau trīs gadus ir iesaistīts skandālā par kaitīgo izmešu daudzuma falsificēšanas programmatūras uzstādīšanu vieglo automašīnu dīzeļdzinējos.
Tikmēr Volkswagen sabiedrisko attiecību vadītāja Baltijas valstīs Aleksandra Kostjukovič TVNET norādīja, ka sākto izmeklēšanu komentēt nevar.
"Šīs ir starptautisks tiesvedības process, kuru mēs nevaram komentēt. Visiem komentāriem jānāk no galvenās mītnes," TVNET skaidroja Kostjukovič un piebilda, ka tā dēvētais dīzeļgeitas skandāls Volkswagen pārdošanu līdz šim nav būtiski ietekmējis. "Kā jau ziņojām, pērn Volkswagen bija vēsturiski labākais gads gan pasaulē, gan arī tepat pie mums Latvijā," - tā Volkswagen pārstāve.
Tikmēr Daimler pārstāvis uz TVNET jautājumu, kā EK sāktā izmeklēšana varētu ietekmēt un vai vispār ietekmēs Mercedes-Benz tirdzniecību Latvijā, atbildēja: "Šī lieta neietekmē mūsu pašreizējo uzņēmuma darbību."