Pētījums: Iedzīvotājiem pērn palielinājušies ienākumi (2)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Pērn būtiski audzis iedzīvotāju īpatsvars, kuriem palielinājušies ienākumi, liecina jaunākā “Maxima mazumtirdzniecības kompass” aptaujas dati. Personīgie ienākumi 2018. gadā auguši 46% Latvijas iedzīvotāju, kas ir par 12,1% nekā 2017. gadā.

Aptauja liecina, ka visvairāk ienākumu pieaugumu jutuši gados jaunākie iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem (53,9%) un vecumā no 24 līdz 34 gadiem (52,4%).

“Pēdējā gada laikā gados jaunākie iedzīvotāji atzinuši, ka sākuši tērēt vairāk naudas internetam, telefonam un televīzijai, kā arī kultūras un izklaides pasākumiem. Lielā mērā tas varētu būt saistīts ar to, ka ir parādījušies papildu līdzekļi, kurus ir iespēja novirzīt šiem mērķiem. Savukārt vecāka gadagājuma iedzīvotāji, parādoties papildu līdzekļiem, ievērojami vairāk kā citi ir atzinuši, ka vairāk sākuši tērēt naudu pārtikas iegādei un veselības aprūpei,” stāsta “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa.

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datubāzes datiem gada laikā vairāk kā par 20% ir pieaudzis to gados jaunāko cilvēku skaits, kuri saņem bruto algu virs 1000 eiro. Līdzīga tendence ir vērojama arī vecāka gadagājuma cilvēku grupā, bet šeit ir novērojamas lielākas svārstības pa dažādu algu diapazoniem, piemēram, par 4% ir pieaudzis to skaits, kuri saņem bruto algu virs 700 eiro, par 15% pieaudzis to skaits, kuri saņem bruto algu virs 1000 eiro.

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla „Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz „Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes.

Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2018. gada oktobrī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu