"Apple" klienti saskārušies ar programmatūras kļūmi, kas ļāvusi noklausīties svešas sarunas

FOTO: Reuters/ScanPix

ASV tehnoloģiju giganta “Apple” klienti saskārušies ar programmatūras kļūdu savās ierīcēs, kas ļāvusi noklausīties servisa “FaceTime” lietotāju sarunas. Kā vēsta “Bloomberg”, šī ir viena no lielākajām problēmām privātuma ievērošanā, ar ko pēdējā laikā nācies saskarties “Apple”.

Šī nepilnība ir ļāvusi lietotājiem “FaceTime” zvana laikā dzirdēt, ko adresāts runā, vēl pirms tas atbildējis uz zvanu.

“Bloomberg” norāda, ka, izveidojot konferences zvanu, tam var pievienot jebkuru citu numuru. Tādējādi, izveidojot konferences zvanus un pievienojot tam dažādus telefona numurus, bija iespējams viegli izspiegot “FaceTime” lietotājus, kuri pat nezināja, ka viņu sarunas tiek noklausītas.

Tomēr “Apple” dažu stundu laikā reaģēja uz šo kļūmi, tādēļ serviss uz laiku slēgts. “Apple” norādīja, ka šīs nedēļas laikā tiks publicēts atjauninājums, ar kuru tiks labota nepilnība programmatūrā.

““FaceTime” kļūme ir nopietns privātuma pārkāpums, kas varēja tikt izmantots negodprātīgiem mērķiem,” sacīja Ņujorkas štata gubernators Endrjū Komo.

Tehnoloģiju kļūme notika īsi pēc tam, kad “Apple” vadītājs Tims Kuks aicināja kompāniju rīkoties un reformēt privātuma aizsardzības politiku.

Pagājušā gada beigās “Apple” servisa “Facetime” iespējai veikt konferences zvanus, kuros ir iesaistīti vairāki cilvēki, laida klajā atjauninājumu, kurā tika labotas iepriekšējās nepilnības programmatūrā. Tomēr, kā vēlāk izrādījās, šis atjauninājums, iespējams, arī saturēja privātuma ievainojamību.

“Twitter” izpilddirektors Džeks Dorsijs norāda, ka “FaceTime” lietotājiem ir vēlams atslēgt šo servisu līdz brīdim, kad “Apple” būs veikuši kļūmes labojumu.

Uz augšu