TVNET apskats: Nissan Qashqai atbalsta un komforta sistēmas

Nissan Qashqai

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Kompaktais krosovers Nissan Qashqai mūsu vidū ir jau kopš 2007.gada.

Kā vakardienu atceros to dienu, kad Arēnā Rīga un tās stāvlaukumā norisinājās tobrīd pilnīgi jaunā un ļoti intriģējošā modeļa prezentācija. No Somijas todien bija atvests krietns pulks jauno krosoveru, ko pēc mutiskās prezentācijas un praktiskajiem izmēģinājumiem mākslīgi būvētā pilsētvidē katrs aicinātais interesents varēja ņemt un braukt, kur acis rāda. Es izvēlējos mežu.

Kopš tās dienas ir pagājuši nepilni divpadsmit gadi, un Nissan bestsellers ir piedzīvojis pamatīgas pārmaiņas. Konceptuāli tas aizvien ir kompakts pilsētas krosovers ar paaugstinātu klīrensu un pilnpiedziņas opciju, kas noderēs kupenu kulšanai guļamrajonu iekšpagalmos vai dodoties ziemas piknikā, taču atverot durvis un iekārtojoties vadītaja sēdeklī, tas ir pavisam cits auto.

Bez tā, ka uzreiz jūtams kā uzlabojusies uztveramā kvalitāte, Qashqai ir audzis arī tehnoloģiskā ziņā. No ārpuses un salona neredzami, taču allaž modri ir dažādi elektroniskie palīgi. Tie nodrošina ne tikai augstāku komfortu, bet arī atgādina un, ja nepieciešams, gādā par drošību. Jo kam gan negadās nedaudz novērsties no ceļa, nedaudz pavilkt stūri vienā virzienā un auto jau ar vienas puses riteņiem brauc pa ceļa viduslīniju vai ceļa malas apzīmējumu. Lai pievērstu vadītāja uzmanību un viņa skatienu atgrieztu uz ceļu, atskan akustisks signāls. Ražotājs piedāvā arī automātisko distances uzturēšanas sistēmu. Tā ir viedā kruīza kontrole, kurā iekļautais un aiz gludās Nissan emblēmas radiatora režģa vidū noslēptais radars, nodrošina visu nepieciešamo informāciju, lai Qashqai prastu patstāvīgi mainīt ātrumu un saglabātu drošu attālumu līdz priekšā braucošajam transporta līdzeklim. Līdz ar šo sistēmu Qashqai uzstādīts mehānisms, kurš palīdz automobili noturēt joslas centrā. Tiesa gan, tas pat par papildus samaksu nav pieejams visiem Qashqai.

FOTO: Publicitiātes foto

Mazāk ekskluzīva, bet ļoti vērtīga tehnoloģiska rakstura ekstra ir ārkārtas bremzēšanas sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju. Tā pieejama visu aprīkojuma līmeņa Qashqai, izņemot pašu lētāko - Visia City. Kā jau liecina nosaukums, šīs sistēmas uzdevums ir reaģēt un nobremzēt vadītāja vietā, ja viņš nepamana objektu mašīnas priekšā, tai skaitā cilvēku. Ar šo Qashqai to nepamēģināju, taču zinu, kā tā strādā, turklāt labs skolotājs uzmanīgāk vērot ceļu un ieturēt distanci, ir vizuāls brīdinājuma signāls instrumentu panelī, ko pavada nejauks pīkstiens. Tie abi liecina, ka esi pārāk strauji tuvojies priekšā stāvošam spēkratam, un man pietika ar vienu reizi, lai šos signālus vairs neredzētu.

FOTO: Publicitiātes foto

Drošības sistēma, ar kuru darīšana sanākusi biežāk, ir tā, kas palīdz izvairīties no incidentiem ar nepatīkamām sekām, braucot atpakaļgaitā. Aklo zonu šādos brīžos ir pietiekami daudz, tādēļ pīkstiens par draudošām briesmām, piemēram, izbraucot no stāvvietas pie lielveikala ir tieši laikā. Jā, pat četru kameru veidotajā 360 grādu apkārtskatā šis tas var palikt nepamanīts. Qashqai ar Tekna un Tekna+ aprīkojumu par Rear Cross-Traffic Alert nodēvētā sistēma ir standarta aprīkojums. Starp citu, arī braucot pa šoseju, kad šķiet, ka svarīgi vērot tikai priekšā notiekošo, ir svarīgi tomēr pārzināt visu apkārtni. Automašīnu specifika gan ir tāda, ka no vadītāja vietas abos sānos ir tādas zonas, kas slēpjas skatienam. Tās tad uzrauga tā dēvētā aklo zonu brīdinājuma sistēma un par objektiem tajās ziņo brīdinājuma lampiņas priekšējos jumta balstos.

FOTO: Publicitiātes foto

Par braucēju drošību un vienlaikus arī komfortu gādā adaptīvās tuvās gaismas, kas seko stūrei, un automātiskās tālās gaismas. Te atkal jāizceļ Tekna un Tekna+ aprīkojuma līmenis, kurā minētās apgaismojuma tehnoloģijas apvienojumā ar Bi-LED lukturiem ir standarts. Pārējiem Qashqai modeļiem ir halogēnie priekšējie lukturi un deviņu LED lampiņu dienas gaitas gaismu bloks. Nozīmīgs palīgs labas redzamības nodrošināšanā, jo īpaši ziemas periodā, ir apsildāmais priekšējais stikls - kamēr no mašīnas notīra biezās sniega segas, ledus ir pakusis un to notīrīt ir krietni vieglāk.

FOTO: Nissan

Pēc pēdējās modernizācijas Qashqai ir ieguvis vēl virkni labumu, kas nemaz tik bieži šajā klasē nav sastopami. Tā kā modelim ir vairāk salona izolācijas materiālu un biezāki aizmugurējie sānu stikli, Qashqai ir pārsteidzoši kluss. Jo īpaši versijā ar benzīna dzinēju. Un šis apstāklis iepriecinās melomānus, kas būs izvēlējušies opcionāli pasūtāmo Bose skaņu sistēmu ar astoņiem skaļruņiem. Tekna+ automobilī tā jau ir standarta komplektācijā un kopā ar tādām aprīkojuma pozīcijām kā stikla jumts ar elektrisku aizbīdni, elektriski regulējams vadītāja sēdeklis ar atmiņas funkciju, kā arī visu augstāk minēto par nepilniem 30 tūkstošiem eiro jau ļauj justies kā premium segmenta mašīnā.

FOTO: Publicitiātes foto

Starp citu, 2018.gada nogalē notika interesanti jaunumi motoru paletē. Tagad tajā ir 1,3 litru benzīna turbo motors ar 140 vai 160 zirgspēkiem un iespēju to kombinēt ar sešu pakāpju manuālo vai septiņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Dzinēja abas versijas aizvietos līdz šim apritē bijušos 1,2 litru (115 ZS) un 1,6 litru (163 ZS) turbo motorus.

Vairāk par Nissan Qashqai un tā komplektēšanas iespējām var uzzināt Nissan pārstāvja Skandi Motors interneta vietnē, vai dodoties uz salonu Lielirbes ielā 32.

FOTO: Publicitiātes foto

Uz augšu