“Virgin” pirmo reizi kosmosā nogādā trīs pasažierus (3)

Foto: AFP/AP/EPA/Reuters/Scanpix

Ar Ričarda Brensona kompānijas “Virgin Galactic” kosmosa lidmašīnu pirmo reizi izdevies līdz kosmiskajai telpai un atpakaļ nogādāt trīs testa pasažierus.

Kā vēsta “NASA”, kosmiskā telpa sākas 80 kilometru augstumā no Zemes virsmas. Piektdienas izmēģinājuma lidojumā lidaparāts “VSS Unity” sasniedza vairāk nekā 90 kilometru lielu augstumu.

Lai lidaparāts varētu pavadīt ilgāku laiku suborbitālajā telpā, tajā atradās trīs pasažieri – piloti Deivs Makkejs un Maikls Masučī, kā arī astronautu instruktore Beta Mozus.

Beta Mozus ir pirmā sieviete, kas komerciālā lidaparātā sasniegusi kosmiskās telpas robežu.

Lidaparāts “VSS Unity” ir kompānijas jaunākā kosmosa kuģa “SpaceShip Two” versija. “Virgin Galactic” cer, ka ar šo lidaparātu drīz kosmosā varēs nogādāt tūristus.

Lidmašīna nepacēlās no zemes, bet gan ceļu sāka 72,5 kilometru augstumā, kur to nogādāja gaisa kuģis “WhiteKnight Two”. Kad lidaparāts atdalījās no nesējlidmašīnas, tas uzņēma ātrumu, kas trīs reizes pārsniedz skaņas ātrumu.

Līdz ar pasažieriem lidaparātā atradās arī četras eksperimentālās kravas, lai NASA zinātnieki varētu novērot, kā mikrogravitācija iedarbojas uz materiāliem dažādos agregātstāvokļos.