Olimpija tika uzbūvēta pirmā, un, kā jau liecina kuģa vārds, tai bija jābūt galvenajam kuģim. Tā pirmais ceļojums bija veiksmīgs un tika plaši aprakstīts presē, tomēr piektajā reisā kuģis saskārās ar nopietnām problēmām. 1911. gada 20. septembrī, ejot garām militārajam kuģim, Olimpija izdarīja negaidītu pagriezienu un sadūrās ar otru kuģi. Pamatīgi bojātai, Olimpijai tomēr izdevās nokļūt atpakaļ ostā, tomēr vēlākajā tiesā incidentā vainota tika kompānija “White Star Line”.
Viss iepriekšminētais ir vispārpieņemti fakti, tomēr Olimpijas avārija ir vieta, kur viss paliek mīklaināks. Sazvērestības teorijas piekritēji apgalvo, ka kuģa avārija bija ekonomiska katastrofa, jo tiesas prāva nozīmēja to, ka apdrošināšanas kompānija nesegs kuģa remontu, turklāt kuģis nenesa nekādu peļņu, kamēr atradās dokos. Tāpēc kompānija veica maiņu, proti, nolēma, ka Olimpijas vārdu pārņems otrs svaigi uzbūvētais kuģis, kamēr bojātais kuģis tiks uzdots par Titāniku. Rezultātā īstā Olimpija, kas tagad nesa Titānika vārdu, iekļūs fiktīvā negadījumā, kurš ļaus saņemt apdrošināšanas naudu. Vienīgā lieta, kas šo plānu izjauca, bija aisbergs.
Citi sazvērestības teorētiķi izvirza zemiskāku nogrimšanas iemeslu: veikt iepriekšminēto maiņu pavēlēja Dž. P. Morgans, lai noslīcinātu savus ienaidniekus, kas atradās uz kuģa.
Abu teoriju pārstāvji izvirza vairākus pavedienus: piemēram, Titānikam pirms liktenīgā reisa neļāva veikt publisku pārbaudi. Otrs pavediens ir dīvainās atšķirības starp kuģa fotogrāfiju tā konstrukcijas laikā un reisa laikā. Otrā fotogrāfijā kuģis ir zīmīgi izmainījies un ļoti līdzīgs Olimpijai.