CSDD: Pirmās radaru programmas mērķis izpildīts – samazināts bojāgājušo un ievainoto skaits (6)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Valsts policijas ekipāža kontrolē atļautā braukšanas ātruma ievērošanu pie Baltezera ātruma kontroles maratona laikā, kas Latvijā norisinās pirmo reizi.
Valsts policijas ekipāža kontrolē atļautā braukšanas ātruma ievērošanu pie Baltezera ātruma kontroles maratona laikā, kas Latvijā norisinās pirmo reizi. Foto: Ieva Čīka/LETA

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ar labiem rezultātiem noslēgusi valdības deleģēto 100 stacionāro fotoradaru ieviešanas programmu, jo ir izpildīts projekta galvenais mērķis – radaru tuvumā samazināts bojāgājušo un ievainoto skaits. Par to TVNET informēja direkcijā.

2018. gadā fotoradaru vietās ceļu satiksmes negadījumu skaits bija samazinājies par 18%, smago ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinājies par 27%, ievainoto skaits samazinājies par 36%, bet gājuši bojā par 79% mazāk cilvēku. Savukārt stacionāro fotoradaru vietās visā darbības periodā ceļu satiksmes negadījumu kopskaits samazinājies par 33%, bet par 36% samazinājies smago ceļu satiksmes negadījumu skaits.

Foto: Publicitātes foto

Ministru kabinets drīzumā lems par turpmāko stacionāro fotoradaru uzstādīšanu. Ja valdība dos “zaļo gaismu” radaru turpmākās darbības nodrošināšanai, tad jau tuvākajā nākotnē CSDD būs jānodrošina papildu stacionāro fotoradaru izvietošana uz Latvijas ceļiem.

CSDD testa režīmā sākusi īstenot Latvijā vēl nebijušu jaunumu – vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojektu. Ātruma kontroles pilotprojekts ar vidējā ātruma noteikšanas sistēmu paredz, ka automašīnas ātrums tiek mērīts, ņemot vērā laiku, ko auto pavada no viena punkta līdz nākamajam.

Sākotnēji tas tiks īstenots uz šosejas Tīnūži – Koknese 6,9 km garā ceļa posmā. Ja pilotprojekts būs veiksmīgs, tad šādas sistēmas tiks ieviestas arī citos ceļu posmos, kur bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi. Šīs sistēmas galvenā priekšrocība – braukšanas ātrums tiek samazināts nevis vienā punktā, bet jau konkrētā ceļa posmā. Sistēmas testēšana notiks līdz šā gada 1.aprīlim, kas nozīmē, ka šajā laikā administratīvā pārkāpuma protokoli autovadītājiem netiks noformēti.

Komentāri (6)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu