LTAB atgādina, ka OCTA nepieciešama arī motobraucējiem

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Motocikls pilsētā
Motocikls pilsētā Foto: Pixabay

Lai arī oficiālā motosezonas atklāšana šogad ieplānota 25.aprīlī, salīdzinoši siltie laikapstākļi sekmējuši to, ka jau aprīļa sākumā uz Latvijas ceļiem parādījušies pirmie motobraucēji. Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) aicina motobraucējus savlaicīgi iegādāties OCTA, lai pasargātu sevi un citus satiksmes dalībniekus no nevajadzīgām likstām un tēriņiem, kas var rasties CSNg rezultātā.

Pagājušajā gadā apdrošinātājiem pieteikti 544 CSNg, kuros bijis iesaistīts mototransporta līdzeklis, kas ir par gandrīz piektdaļu vairāk nekā 2017.gadā (433). No tiem 264 gadījumos mototransportlīdzekļa vadītājs bijis CSNg izraisītājs, bet 280 gadījumos – cietušais.

Pēdējo trīs gadu statistika liecina, ka motobraucēji biežāk ir CSNg cietušie, nevis izraisītāji. Turklāt vidējā atlīdzība par CSNg, kurā bijis iesaistīts mototransportlīdzeklis arī norāda, ka motobraucēji parasti cieš lielākus zaudējumus nekā četru riteņu spēkrati. Tā vidējā atlīdzība par motobraucēju izraisītajiem CSNg pērn bija 629,60 eiro, bet par negadījumu, kurā motobraucēji bija kā cietušie – 1262,38 eiro.

Pagājušajā gadā lielākā atlīdzība, kas izmaksāta par CSNg, ko izraisījis motobraucējs ir 16306,76 eiro. Savukārt vēsturiski lielākā atlīdzība par motorizētā divriteņu spēkrata vadītāja izraisītu negadījumu ir 23935,91 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu