Kā veidot cilvēkam piemērotu produktu vai pakalpojumu?
Svarīgi ir apzināties, ka lietotāju pieredzes veidošanas (UX) fokusā ir cilvēks - pakalpojuma gala lietotājs. Nevajag paļauties uz saviem minējumiem, mums ir jāuzdrošinās un jājautā cilvēkam (klientam, lietotājam), ko un kā viņš vēlas, jābūvē pakapojums ap klienta vajadzību vai sāpi!
Mēs, UX speciālisti, novērojam klienta uzvedību, intervējam cilvēkus un, izmantojot šos un citus datus, veidojam produktu vai pakalpojumu, piemēram, mobilo lietotni, mājaslapu, IT risinājumu, pakalpojumu vai fizisku produktu. Mēs veidojam visu - no koncepta un stratēģijas, tālāk taktiskos plānus un skices soli pa solim, veicam papildus pētījumus, līdz varam izstrādāt vizuālo dizainu.
UX ir jauna nozare, kas pēdējos gados strauji attīstās un ienāk dažādās biznesa jomās. Pirmsākumos UX lielākoties bija konsultāciju serviss, bet pēdējos pāris gados daudzi uzņēmumi algo iekšējos uzņēmuma UX speciālistus, veido UX nodaļas, jo redz UX speciālistu pievienoto vērtību. Nereti ir situācijas, ka, ja uzņēmums piesaista vienu UX speciālistu, tās drīz izveido UX speciālistu komandu. Jo lielākas komandas, jo specializētākas paliek tās sastāvā esošo darbinieku lomas. To zinot jāsaka, ka līdz šim neesmu redzējusi īpaši daudz specializētas lomas Latvijā un Baltijā - visi ir vairāk vai mazāk universāli UX/UI dizaineri.