Jauno vilcienu iepirkumā, iespējams, nedrīkstēs izmantot ES fondu līdzekļus, paziņo ministrs

Finanšu ministrs Jānis Reirs

FOTO: Ieva Makare/LETA

AS "Pasažieru vilciens" (PV) elektrovilcienu iepirkuma uzvarētāja Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ("Škoda") reputācija var liegt minētajā iepirkumā izmantot Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus, otrdien žurnālistiem sacīja finanšu ministrs Jānis Reirs (JV).

Valdības sēdes laikā, kad tika uzklausīts Finanšu ministrijas (FM) sagatavotais ziņojums par ES fondu projektu ieviešanas gaitu, Reirs norādīja uz iespējamām problēmām PV iepirkumā, ņemot vērā, ka iepirkuma uzvarētājs "Škoda" figurē izmeklēšanā saistībā ar Rīgas domes iepirkumiem.

"Praktiski ir pazīmes, ka [PV elektrovilcienu iepirkumā] tiek mēģināts bīdīt šo pretendentu tālāk. Ja šis būs ES līdzfinansēts projekts, tad, ņemot vērā pretendenta reputācijas risku, izskatās, ka mēs dabūsim atmaksāt ES finansējumu," ministriem pauda Reirs.

Pēc valdības sēdes finanšu ministrs papildināja, ka pastāv iespēja PV elektrovilcienu projektam novirzīt pārtrauktajam Skanstes tramvaja līnijas projektam iezīmēto ES līdzfinansējumu, tomēr Reirs norādīja uz faktu, ka gan Rīgas domes iepirkumā, gan PV elektrovilcienu iepirkumā par uzvarētāju atzīts viens un tas pats uzņēmums.

Lai kliedētu bažas par iespējamiem korupcijas riskiem, Reirs aicinās FM un Eiropas revīzijas iestādes nedēļas laikā izvērtēt korupcijas riskus PV elektrovilcienu iepirkumā.

"Ja korupcijas riski būs augsti, nevarēsim šim projektam garantēt ES līdzfinansējumu un valstij būs jāatmaksā projektam piešķirtā ES nauda," sacīja Reirs.

Jau vēstīts, ka PV, ņemot vērā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumā pausto, pārvērtējis elektrovilcienu iepirkuma konkursa pretendentu piedāvājumus, un par uzvarētāju atzinusi Čehijas uzņēmumu "Škoda".

"Škoda" kopējā piedāvātā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei ir 241 888 753 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

Uz augšu