"Škoda Vagonka" pauž bažas par Latvijā publicētajiem paziņojumiem

FOTO: Zane Bitere/LETA

AS "Pasažieru vilciens" elektrovilcienu iepirkuma uzvarētājs Čehijas uzņēmums "Škoda Vagonka" pauž bažas par Latvijā publicētajiem paziņojumiem, kas apšauba iepirkuma procesa godīgumu un caurspīdīgumu, kā arī "Škoda Transportation Group" reputāciju, teikts "Škoda Vagonka" izplatītajā paziņojumā.

Uzņēmums norāda, ka "Škoda Vagonka" ir atsevišķs patstāvīgs uzņēmums "Škoda Transportation Group" koncerna sastāvā, kas nekad nav bijusi iesaistīta nekādos apšaubāmos vai aizdomīgos darījumos ne Latvijā, ne kādā citā valstī. ""Škoda Vagonka" bija un ir koncentrēta uz to, lai klienti būtu droši, ka saņem izcilus un tehniski progresīvus produktus un risinājumus. Tādējādi nav šaubu par "Škoda Vagonka" izcilo reputāciju," teikts izplatītajā paziņojumā.

Attiecībā uz apsūdzībām pret citiem "Škoda Transportation Group" uzņēmumiem Latvijā visi šādi apgalvojumi ir nepierādīti un nepamatoti, uzsvērts "Škoda Vagonka" paziņojumā.

Paziņojumā pausta pārliecība, ka neviens "Škoda Transportation Group" uzņēmums nav bijis vai nav iesaistīts neētiskā vai pat noziedzīgā darbībā un kategoriski noraida jebkādus Latvijas plašsaziņas līdzekļos publicētus paziņojumus, kas apšauba "Škoda Transportation Group" reputāciju. "Šādi publiski paziņojumi, kas nav balstīti uz pierādītiem faktiem, kurus apstiprinājusi neatkarīga tiesa, rada būtisku kaitējumu "Škoda Transportation Group"," teikts paziņojumā.

"Škoda Vagonka" paziņojumā norāda, ka uzņēmums tic neatkarīgai, atklātai un godīgai visu iesaistīto valsts uzņēmumu un institūciju lēmumu pieņemšanai Latvijā un ka netiks pieļauta nelikumīga iejaukšanās šādā lēmumu pieņemšanā. "Škoda Vagonka" nevēlas iesaistīties jebkādos politiskos strīdos Latvijā un ir ieinteresēta tikai piedāvāt elektrovilcienus "Pasažieru vilcienam".

Paziņojumā minēts, ka "Škoda Vagonka" ir gatava parakstīt līgumu ar "Pasažieru vilcienu" un sākt darbu pie jauno vilcienu piegādes. "Škoda Vagonka" pārstāvji arī pauž pārliecību, ka "Pasažieru vilciens" atkārtoti un rūpīgi izvērtējis visus iesniegtos piedāvājumus, stingri ievērojot konkursa nolikumu un Iepirkumu uzraudzības biroja prasības.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka finanšu ministrs Jānis Reirs (JV) otrdien, 21.maijā, paziņoja, ka "Škoda Vagonka" reputācija var liegt minētajā iepirkumā izmantot Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus.

Valdības sēdes laikā, kad tika uzklausīts Finanšu ministrijas (FM) sagatavotais ziņojums par ES fondu projektu ieviešanas gaitu, Reirs norādīja uz iespējamām problēmām PV iepirkumā, ņemot vērā, ka iepirkuma uzvarētājs "Škoda Vagonka" figurē izmeklēšanā saistībā ar Rīgas domes iepirkumiem. "Praktiski ir pazīmes, ka ["Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkumā] tiek mēģināts bīdīt šo pretendentu tālāk. Ja šis būs ES līdzfinansēts projekts, tad, ņemot vērā pretendenta reputācijas risku, izskatās, ka mēs dabūsim atmaksāt ES finansējumu," ministriem pauda Reirs.

Pēc valdības sēdes finanšu ministrs papildināja, ka pastāv iespēja "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu projektam novirzīt pārtrauktajam Skanstes tramvaja līnijas projektam iezīmēto ES līdzfinansējumu, tomēr Reirs norādīja uz faktu, ka gan Rīgas domes iepirkumā, gan "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkumā par uzvarētāju atzīts viens un tas pats uzņēmums.

Lai kliedētu bažas par iespējamiem korupcijas riskiem, Reirs aicinās FM un Eiropas revīzijas iestādes nedēļas laikā izvērtēt korupcijas riskus "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkumā. "Ja korupcijas riski būs augsti, nevarēsim šim projektam garantēt ES līdzfinansējumu un valstij būs jāatmaksā projektam piešķirtā ES nauda," sacīja Reirs.

Tāpat ziņots, ka "Pasažieru vilciens", ņemot vērā Iepirkumu uzraudzības biroja lēmumā pausto, pārvērtējis elektrovilcienu iepirkuma konkursa pretendentu piedāvājumus, un par uzvarētāju atzinusi "Škoda Vagonka", kuras kopējā piedāvātā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei ir 241,889 miljoni eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

Uz augšu