"Apple" paziņo par jaunu stratēģiju: tehnoloģijas vērienīgu pārmaiņu priekšā
Vai tas ietekmēs patērētājus?

FOTO: Reuters / Scanpix

ASV tehnoloģiju gigants “Apple” paziņojis, ka kompānija mainīs savu stratēģiju. Kļuvis zināms, ka “Apple” turpmāk kā galvenās prioritātes izvirzīs citas tehnoloģijas, nevis viedtālruņu “iPhone” attīstīšanu. Tāpat būtiskas pārmaiņas skars visus “Apple” servisus.

Kā vēsta aģentūra “Bloomberg”, “Apple” izpilddirektors Tims Kuks un citi kompānijas līderi Pasaules tehnoloģiju attīstītāju konferencē Sanhosē paziņojuši, ka “Apple” pilnībā mainīs pieeju savām attīstītajām tehnoloģijām.

Pārmaiņas skars faktiski visas “Apple” radītās tehnoloģijas – gan ierīces, gan operētājsistēmas, gan lietotnes. Paredzams, ka viedpulkstenis “Apple Watch” kļūs vairāk neatkarīgs no “iPhone” viedtālruņiem un “iPad” planšetdatoriem. Tāpat pulksteņos būs iestrādāta sistēma, kas mazinās nepieciešamību izmantot klēpjdatoru, jo informāciju no tā varēs iegūt, izmantojot jebkāda veida “Apple” viedierīces.

Šogad Pasaules tehnoloģiju attīstītāju konferencē galvenais uzsvars tiek likts uz jautājumiem, kas saistīti ar programmatūru. Iepriekš analoģiskā pasākumā “Apple” prezentēja jaunākos pulksteņus un tālruņus, taču šogad tas nenotiks. Netiek izslēgts, ka “Apple” varētu paziņot par jauno “Mac Pro” datoru.

“Apple” viedpulksteņi ieraudzīja dienas gaismu 2015. gadā – toreiz “Apple” šo produktu pozicionēja kā otru svarīgāko aiz “iPhone”. Tomēr augstās gaidas neattaisnojās, jo pārdošanas rezultāti pulksteņiem nebija tik iespaidīgi kā “iPhone”. Vēl joprojām “Apple Watch” pulksteņi funkcionalitātes jomā ir atkarīgi no “iPhone”.

Tomēr nākamās paaudzes viedpulksteņi kļūšot neatkarīgāki – tiem tiks iestrādāta īpaša operētājsistēma “WatchOS 6”, kurā tiks piedāvātas arī dažādas lietotnes. Turklāt, lai varētu izmantot šo pulksteni, nebūs nepieciešams viedtālrunis.

Līdz šim “Apple” ir strādājusi pie tā, lai planšetdators “iPad” būtu pietiekami jaudīgs, lai spētu aizstāt klēpjdatorus. Lietotāji norāda, ka tehnoloģisko specifikāciju jomā “iPad” var  cienīgi konkurēt ar klēpjdatoriem, tomēr galvenā problēma ir tā, ka trūkst lietotņu, kas būtu optimizētas darbam ar “iPad”.

Uzņēmums plāno veikt ievērojamus uzlabojumus “iPad” darbībā – attīstīt iespēju vienlaicīgi darboties ar vairākām programmām, līdzīgi kā klēpjdatorā.

Tāpat “Apple” tehnoloģiju attīstītāji veido jaunu lietotņu platformu – paredzams, ka visās “Apple” platformās būs vienots lietotņu piedāvājums, neatkarīgi no tā, vai lietotne būtu paredzēta lietošanai datorā vai mobilajā tālrunī.

Ar šādu soli ASV tehnoloģiju gigants cer konsolidēt izmaksas. Līdz šim uzņēmumam nācās maksāt atsevišķi par vienas lietotnes pielāgošanu lietošanai datorā, mobilajā ierīcē vai planšetdatorā.

Tiek norādīts, ka vienota lietotņu platforma ļaus gūt labumu ne tikai pašam uzņēmumam – ieguvēji būs arī patērētāji, kuri brīvi varēs izmantot lietotņu sniegtās iespējas, neatkarīgi no ierīces.

“Pāreja gan nenotiks uzreiz – mēs ceram pabeigt pāreju uz vienotu lietotņu tīklu tuvāko gadu laikā. Tas ir spēcīgākais signāls, ko “Apple” ir nosūtījis visai pasaulei, izsakot vēlmi izdzēst robežas starp ierīcēm un izveidot kopīgu platformu gan datoriem, gan viedierīcēm. Tas mums ļaus efektīvāk strādāt – tagad nebūs nepieciešams vienu lietotni izstrādāt divreiz,” teikts “Apple” ziņojumā.

Jaunajā ierīču paaudzē tiks ievērojami mainītas jau zināmās lietotnes. Piemēram, citu koncepciju iegūs atgādinājumu un veselības lietotnes, kā arī kartes, ziņojumi, epasts un citas lietotnes.

Vēl viena tehnoloģija, ko attīsta kompānija “Apple”, ir tā saucamā papildinātā realitāte. Kopš 2017. gada “Apple” ierīcēs ir dažādas šīs tehnoloģijas lietotnes. Tomēr tagad “Apple” plāno laist klajā arī “papildinātās realitātes” brilles.

Tomēr tās, visticamāk, būs atkarīgas no “iPhone”, caur kuru būs iespējams vadīt lietotnes jaunajās brillēs. “Apple” lietotņu attīstīšanai piesaistīti cilvēki pauž, ka jaunākajā operētājsistēmas “iOS 13” jau ir iestrādātas dažādas slēptas nianses, kas nākotnē būs savienojamas ar jaunajām brillēm. Tiesa, tās varētu tikt prezentētas vien nākamajā gadā.

Viens no “Apple” simboliem ir serviss “iTunes”. Ar tā palīdzību lietotāji var klausīties mūziku, skatīties filmas un TV pārraides un klausīties podkāstus.

Tomēr šogad “Apple” ir gatavi pāriet jaunā ērā – uzņēmums plāno laist klājā trīs jaunas lietotnes “Music”, “TV” un “Podcasts”, kas pilnībā aizstās “iTunes”.

Bez “iTunes”, lietotāji arī turpmāk varēs klausīties mūziku savās “Apple” ierīcēs, bet tas notiks caur lietotni “Music”.

Veselības lietotne ir kļuvusi par fundamentālu daļu vairākiem “Apple” produktiem. Šogad kompānija plāno laist klajā uzlabotu lietotnes versiju, kas lietotājam ziņos par dažādiem ārējiem riskiem viņa veselībai, piemēram, cik skaļa ir apkārtējā vide vai cik skaļu mūziku lietotājs klausās.

Paredzams, ka lietotne kļūs par nozīmīgu sabiedroto sievietēm – ar “Apple Watch” viedpulksteņa palīdzību lietotne fiksēs sievietes menstruālo ciklu, kā arī atgādinās par to, kad nepieciešams dzert medikamentus, ja tie lietotājam nepieciešami.

Iepriekš vēstīts, ka pagājušā gada beigās “iPhone” uzrādīja negaidīti vājus tirdzniecības rezultātus. Lai uzlabotu savus pārdošanas rādītājus, ASV tehnoloģiju gigants “Apple” neizslēdza iespēju samazināt viedtālruņu cenas.

Tā kā “iPhone” vājie tirdzniecības rezultāti būtiski ietekmēja visas kompānijas finanšu situāciju, “Apple” paziņoja par jaunas stratēģijas izstrādi, tādējādi cenšoties atgūt tehnoloģiju flagmaņa statusu.

Uz augšu