Vācijas pilsēta izsludina miljona eiro atlīdzību par pierādījumiem, ka tā neeksistē

Ilustratīvs attēls

FOTO: Reuters/ScanPix

Vācijas pilsētas Bīlefeldes vēsture aizsākusies jau 9. gadsimtā, tajā ir 340 000 iedzīvotāju un universitāte, tomēr saskaņā ar kādu neparastu konspirācijas teoriju šī pilsēta nemaz neeksistē. Tagad Bīlefelde izsludinājusi vienu miljonu eiro atlīdzību, ko varēs saņemt Vācijas iedzīvotājs, kurš sniegs neapgāžamus pierādījumus, ka tā tiešām neeksistē, ziņo Lielbritānijas raidsabiedrība BBC. 

Atlīdzību izsludinājusi pilsētas mārketinga organizācija “Bielefeld Marketing GmbH”, lai atspēkotu 25 gadus vecu konspirācijas teoriju un popularizētu Bīlefeldi kā tūrisma galamērķi. 

1994.gadā kāds informācijas tehnoloģiju students informācijas apmaiņas “Usenet” tīklā veica ierakstu “Bīlefelde? Tāda lieta neeksistē”. Studenta Ahima Helda vēstījums Vācijā kļuva par populāru joku pēc tam, kad tas strauji izplatījās līdz ar plašu interneta pieejamību. 

“Usenet” bija ziņojumapmaiņas sistēma, kas eksistēja, pirms parādījās pirmie interneta forumi, kuros strauji uzplauka un izplatījās dažādas konspirāciju teorijas. 

2012.gadā uz šo joku atsaucās pat Vācijas kanclere Angela Merkele, kura kādā pasākumā izteicās, ka reiz apmeklējusi Bīlefeldi, piebilstot, ka tātad pilsēta tomēr eksistē. “Man bija iespaids, ka es tur biju. Es ceru turp doties vēlreiz,” toreiz norādīja Merkele. 

“Bielefeld Marketing” kampaņa tiek rīkota ar Bīlefeldes pašvaldības atbalstu. Lai pretendētu uz atlīdzību, ikviens pieaugušais Vācijas iedzīvotājs līdz 5.septembrim var iesniegt pierādījumus tam, ka Bīlefelde neeksistē. 

Konkursa rīkotāji norāda, ka pierādījumus var iesniegt dažādās formās - kā attēlus, tekstu vai video, tomēr konkursa dalībnieku domas lidojumam jābūt neapstrīdamam. “Tagad ir laiks mums kārtīgi papriecāties,” teikts konkursa rīkotāju paziņojumā. 

“Bielefeld Marketing” pārstāvji uzsver, ka viņi ir par 99,99% droši, ka viņiem izdosies atspēkot jebkurus “pierādījumus” tam, ka Bīlefelde neeksistē. Tomēr, pat ja kādam konkursa dalībniekam neticamā kārtā izdosies šādus pierādījumus rast, naudas balvas izmaksāšana neradīšot robu Bīlefeldes budžetā, jo atlīdzība tiks izmaksāta no “Bielefeld Marketing” sponsoru līdzekļiem. 

Kā izplatījās Bīlefeldes konspirācijas teorija? 

Students Ahims Helds reiz Vācijas ziemeļu pilsētā Ķīlē apmeklēja kādu ballīti, kurā viens no viesiem pavēstīja, ka viņš ir no Bīlefeldes. Tomēr nedz Helds, nedz daži citi šīs ballītes viesi par tādu Vācijas pilsētu neko nebija dzirdējuši. 

Drīz pēc tam uz lielceļa pamanījis remontdarbu dēļ pārsvītrotu Bīlefeldes nosaukumu virziena ceļa zīmēs uz šosejas, Helds veica savu slaveno ierakstu “Usenet”. Lai arī “Usenet” lietotāju skaits deviņdesmitajos gados bija visai ierobežots, šis vēstījums strauji izplatījās. 

Uz augšu