Tā, piemēram, viens trīs nakšu brauciens no Londonas - Lutonas uz Barselonu šī gada janvārī bija tikai par 30 eiro lētāks, kas bija par 13% mazāka cena nekā tā, ko piedāvāja “Melnās piektdienas” izpārdošanā.
Tikām Norvēģijas zemo cenu aviokompānija “Norwegian Air” reklamēja “Melnās piektdienas” atlaides “līdz pat 30 procentiem no tuvajiem maršrutiem un 15% atlaides no tālajiem lidojumiem. Tomēr pētnieki atklāja, ka vidējais ietaupījums, izmantojot “Norwegian” atlaides, bija vien septiņi eiro.
Lielākais ietaupījums, gandrīz 30 eiro vērtībā, bija lidojumam no Londonas - Getvikas uz Buenosairesu. Iegādājoties biļeti “Melnajā piektdienā”, tā maksāja aptuveni 240 eiro. Tomēr procentuālā izteiksmē tas bija par 10% lētāk, nekā cena, kas bija pieejama nedēļu vēlāk.
Lidsabiedrība “Tui” piedāvāja atlaižu kodus uz noteiktām brīvdienām, taču šie kodi nedarbojās divās no piecām piedāvātajām brīvdienām. Tajās brīvdienās, kurās kodi darbojās, atlaides patiesībā bija zemākas, nekā solīts. Tā, piemēram, lidojumiem uz Lansaroti, lidojot no Birmingemas, ar solītās 110 eiro atlaides vietā bija iespējams saņemt vien 35 eiro lielu atlaidi. Tāpat cena, iegādājoties biļetes uz tiem pašiem datumiem divas nedēļas vēlāk, bija zemāka bez atlaides.
Tieši tāpēc patērētāju grupa aicina cilvēkus divreiz padomāt, pirms iegādāties brīvdienu ceļojumus vai lidojumus, kas šogad tiks reklamēti kā “Melnās piektdienas” akcijas, un neļauties spiedienam, ko piedāvā it kā ierobežota laika “ekskluzīvi” piedāvājumi.
“Nekas nepārspēj to sajūtu, kā ietaupīt simtiem mārciņu vai eiro, organizējot jūsu nākamo brīvdienu ceļojumu! Tomēr šī sajūta ātri var kļūt par dusmām, kad atklāsies tas, ka patiesībā iespējams ietaupīt, nogaidot divas – trīs nedēļas. Mūsu pētījums atklāj, ka “Melnās piektdienas” ceļojumu piedāvājumi ne vienmēr ir tik pievilcīgi, kādi tie šķiet sākumā. Esiet uzmanīgi un kritiski izvērtējiet šķietami izdevīgākos piedāvājumus,” norādīja “Which?” ceļojumu redaktors Rorijs Bolands.